Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 De fleste som kommer med sine erfaringer her baserer seg på enkeltopplevelser, da svært få av oss har kjøpt/kjørt et så stort antall like biler at det er mulig å forvente noe annet. En god kilde for faktabasert statistikk kan være Dekra. For de som har iPad/iPhone/iPodTouch eller Android anbefales å installere Dekra-appen. En bil aldri vil oppleves bedre enn det verkstedet man bruker. Eksempel: Etter å ha kjørt en -08 Mercedes-Benz B-klasse i 3 år, kommer jeg aldri til å velge dette merket igjen, pga de mange elendige erfaringene med det lokale merkeverkstedet. Bilen hadde utrolig mange feil i løpet av de 3 årene vi hadde den, men dersom verkstedet hadde gjort jobben sin, ville jeg nok vært fornøyd med bilen likevel. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 De fleste som kommer med sine erfaringer her baserer seg på enkeltopplevelser, da svært få av oss har kjøpt/kjørt et så stort antall like biler at det er mulig å forvente noe annet. En god kilde for faktabasert statistikk kan være Dekra. For de som har iPad/iPhone/iPodTouch eller Android anbefales å installere Dekra-appen. En bil aldri vil oppleves bedre enn det verkstedet man bruker. Eksempel: Etter å ha kjørt en -08 Mercedes-Benz B-klasse i 3 år, kommer jeg aldri til å velge dette merket igjen, pga de mange elendige erfaringene med det lokale merkeverkstedet. Bilen hadde utrolig mange feil i løpet av de 3 årene vi hadde den, men dersom verkstedet hadde gjort jobben sin, ville jeg nok vært fornøyd med bilen likevel. Her tror jeg du har satt skapet på riktig sted. Det er som regel ikke feilen på selve bilen som er problemet - men hvordan feilen blir fikset. Her har åpenbart BMW et stort fortrinn sammenlignet med Ford, hvis man leser Nafs autoindex og erfaringene til folk her inne. Selv om Focus nok er minst like "feilfri" som BMWs 1 serie. Kanskje man heller burde spørre etter hvilken bilforhandler som anbefales - og ikke legge så stor vekt på selve bilen? 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det bør jo være like mye fokus på bilen som det alltid har vært, men det er på ingen måte feil å legge mer vekt på bilforhandler/verksted man isåfall må bruke om behovet skulle være der. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Forstår du virkelig ikke at enkelt erfaringer ikke er representativt? Du har selv hatt dårlig erfaring med Ford og mener dermed er alle dårlige, selv om faktabasert statistikk viser noe helt annet? Ankh er ikke kjent for å kunne føre en saklig diskusjon. Bør tas med ei bøtte salt. Du finner folk som har hatt dårlig erfaring med alle bilmerker og modeller. BMW også. Rart at Ford selger så mye og får så mye ros i media om det er så dårlig som noen få skrikerunger skal ha det til. Negative mennesker har en tendens til å skrike høyest. Her i Ålesund har Ford/Nissan (Vestlandske Auto) og BMW/Toyota (Brages) forhandleren et ganske godt rykte mens Mercedes/Peugeot (bos) og VW (Møller) har det motsatte. Det går ikke nødvendigvis på selve bilene men service, priser etc. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Les ADAC testen (dine penger, mai 2013 tror jeg), så finner du en grei oversikt over feil etc. Det er også verdt å merke seg at BMW har de mest fornøyde kundene for andre året på rad. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Angående DEKRA (Tyske NAF) , kan jeg nevne følgende: Kompaktbiler med minst feil i intervallene 0 - 50.000, 50.000 - 100.000 og 100.000 - 150.000km, er lista slik: 1. Toyota Prius 2. Toyota Auris 3. Volvo C30 4. VW Golf VI 5. VW Golf Jetta 6. Skoda Octavia 7. Audi A3 8. BMW 1 Score: 74/100 - 91% feilfri 0 - 50.000km, og 80% feilfri 50.000 - 100.000km 12. Ford Focus 71/100 - 91% feilfri 0 - 50.000km, og 78% feilfri 50.000 - 100.000km Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Verdt å ta en titt på denne også: http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=3&pstatid=4&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeX_ Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Jeg hadde i grunn bestemt meg for BMW, men så leser jeg at den nye 1-serien sliter stort med rust på setebasene. Må si at jeg mistet litt av tenningen nå. Riktignok har BMW sagt at de vil finne en løsning mot slutten av november. Jeg ser ikke bort i fra at det tar lenger tid enn som så, og at en eventuell bil jeg bestiller blir den absolutt siste bilen som blir levert med problemsetene. Det hadde vært typisk min flaks. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Jeg så noen bilder på nett om det - dette er ille. Virker som om de har glemt å lakkere stålet? Det ser jo helt forjævlig ut på helt nye biler - tenk hvordan det vil se ut etter noen norske kystvintere :nei2: Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Ser ut som at det er et ganske seriøst problem ja.. Først treff på google: http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?t=743476 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Forhandleren sier han aldri har opplevd dette problemet, og at BMW Norge heller ikke har hørt om det. Jeg stiller meg litt skeptisk. Det er jo ikke så mange som sjekker UNDER setene på bilen sin, så det er vel til en viss grad plausibelt at problemet eksisterer også for biler i Norge uten at eierne har lagt merke til det, eller tatt det opp med forhandleren sin. Uansett, jeg tok sjansen og kjørte på med bestilling. Det er jo også godt mulig at feilen er rettet innen produksjonen av min bil starter. Det ble forresten ikke 118d, men 120d med sportsautomat! Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Gratulerer med fin bil. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Nice bil - grattis! Som nevnt så er det ikke så farlig med feil - så lenge det blir fikset på en bra måte av forhandleren. Men det er også slik at en forhandler/bilselger ikke bestandig forteller den fulle sannheten om slike erfaringer. Endret 26. november 2012 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Grattis! Er det 8-trinns kassa? Den er preeeetty awesome. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Gratulerer med valget av bil! Er temmelig overbevist at du blir mer happy med den enn med en Ford. At BMW har vunnet kundebehandlingspriser flere år kan bare ikke være tilfeldig. Trur no eg Når får du den? Og kan du legge ut et par bilder av den her når du får den? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Takk takk! Ja, det er 8-trinns kasse. Jeg tror den kalles ZF8. Jeg har ikke prøvd den i kombinasjon med en 1-serie, men den var ganske så sweet i en X1. Levering blir sannsynligvis rundt medio februar. På nett ser jeg at det er ganske mange som får levert bilen de har bestilt flere uker (opp mot seks uker) tidligere enn først anslått. Disse bor riktignok stort sett i UK og har kjøpt M135i. Jeg lever likevel i håpet om at jeg får bilen allerede i januar. Edit: Det er forresten den nedtrimmede versjonen av 120d jeg kjøper. Altså den med 163 hk i stedet for 184. Endret 26. november 2012 av Bradbury Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Var det stor forskjell i pris fra 118i og 120d? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 118i var kr 5.000 dyrere, men ville vel blitt ca kr 10.000 dyrere om jeg valgte vanlig automat på 120d. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Et par bilder fra konfiguratoren Ikke overdådig mengde utstyr, men jeg føler jeg har fått med meg det viktigste. Foruten M-sport og automat, så har jeg blant annet lagt til navigasjon, ryggekamera, xenon-lys, HiFi, regn- og ryggesensor m.m. Endret 26. november 2012 av Bradbury Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Tittet akkurat på en helt lik en som stod parkert her. Meget pen og en farge som kler bilen bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå