Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil: BMW 118d vs Ford Focus


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har skjønt at dette plager deg veldig, og da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å ta dette opp hver eneste gang. Evt. kan du jo sende meg en PM hvis du ønsker det...

 

Så så, ikke overdrive nå. Det er ingenting ved deg som plager meg eller gjør andre sterke inntrykk, jeg har ei heller tatt opp dette "hver eneste gang". Sist gang jeg nevnte dette var over to år siden på detailersclub.no hvor du drev og skrøt av et eller annet og halve forumet reagerte. Jeg synes dog det er et lite flatterende personligstrekk. Et annet eksempel er signaturen din.

 

Å skryte litt av ting man er stolt av og selv liker har vel aldri skadet noen, og vertfall ikke meg. Jeg forstår folk som skryter av ting dem liker, men forstår også at man ikke kan rokke ved personlige følelser.

 

Nå ja, det har i hvert fall skadet din seriøsitet ovenfor meg, kanskje andre også? Jeg nevner ikke noe om følelser, jeg sier at det er inntrykket jeg har av deg. Jeg har ingen følelser ovenfor deg, jeg vet ikke hvem du er.

 

Skjønner at vi ikke er helt på bølgelengde, men forskjellen er at jeg holder meg unna dine innlegg i dette forumet. Det ser det ikke ut til at du klarer like godt. Altså og holde deg unna mine.

 

Ikke rart det er krig i verden :)

 

Det er ikke snakk om bølgelengde. Det er snakk om at du presenterer informasjon du gir uttrykk for å ha grunnlag for å presentere uten å ha det i det hele tatt, bare for å få frem at du har leaset ny bil. Det synes jeg er litt lite sjarmerende. Det blir tacky, for å bruke et godt norskt ord. Tåler du ikke at folk utfordrer deg på at du kommer med personlige erfaringer om ting du ikke har grunnlag for å ha personlige erfaringer med så er jo egentlig ikke det min feil. Jeg har heller ikke bedt deg ligge unna meg eller akseptert at jeg skal ligge unna deg, så jeg vet ikke helt hvor du får denne oppdiktede avtalen fra?

Endret av Kent Touch This
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser du MÅ fortsette og det er greit, men ikke på feil grunnlag...

 

Mine personlige erfaringer med Mercedes A-180/Focus/BMW 120D/Audi A3 er reelle. Hva du tror er en annen sak.

 

Om dette er i tråd med dine erfaringer vet jeg ikke, men det bryr meg heller ikke.

 

EDIT:

Med dette så sier jeg ikke at MINE erfaringer er riktige overfor andre. Det er bare det bilde JEG har dannet meg. Kan vi la det ligge med det tror du?

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Jeg ser du MÅ fortsette og det er greit, men ikke på feil grunnlag...

 

Mine personlige erfaringer med Mercedes A-180/Focus/BMW 120D/Audi A3 er reelle. Hva du tror er en annen sak.

 

Du, nå må du lese hva jeg skriver da. Har alt gått deg helt hus forbi eller? Jeg snakker om din personlige erfaring om at A250 (en bil du aldri har kjørt) er mer morsom enn andre biler. Skal jeg sitere deg en fjerde gang?

 

Med dette så sier jeg ikke at MINE erfaringer er riktige overfor andre. Det er bare det bilde JEG har dannet meg.

 

Igjen: Du kan ikke ha dannet deg noe bilde av hvor morsom A250 er å kjøre da du aldri har kjørt den. Ergo kan du ikke med noe som helst grunnlag si at A250 er morsomme enn ditt og datt. Er du med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du, nå må du lese hva jeg skriver da. Har alt gått deg helt hus forbi eller? Jeg snakker om din personlige erfaring om at A250 (en bil du aldri har kjørt) er mer morsom enn andre biler. Skal jeg sitere deg en fjerde gang?

 

 

 

Igjen: Du kan ikke ha dannet deg noe bilde av hvor morsom A250 er å kjøre da du aldri har kjørt den. Ergo kan du ikke med noe som helst grunnlag si at A250 er morsomme enn ditt og datt. Er du med?

Jeg har skrevet senere at jeg IKKE har kjørt en A-250, men en A-180. Så lenge jeg liker A-180'en jeg kjørte bedre enn BMW 125D (selv om motoren i BMW'en er langt større) så kan jeg jo umulig bli negativt skuffet når jeg setter meg inn i en A-250 som er kliss lik, bortsett fra litt mer orginal styling og større motor.

 

Men dette er jo bare flisespikkeri, og det skriver du jo også selv.

Lenke til kommentar

Jeg har skrevet senere at jeg IKKE har kjørt en A-250, men en A-180. Så lenge jeg liker A-180'en jeg kjørte bedre enn BMW 125D (selv om motoren i BMW'en er langt større) så kan jeg jo umulig bli negativt skuffet når jeg setter meg inn i en A-250 som er kliss lik, bortsett fra litt mer orginal styling og større motor.

Er det plutselig 125d du har kjørt nå? ikke 120d eller 120i som du tidligere har skrevet? Jeg har ikke sagt noe om du kommer til å bli positivt eller negativt overrasket, jeg har sagt at du ikke kan uttale deg om hvor morsom den er å kjøre når du ikke har kjørt den.

 

Men dette er jo bare flisespikkeri, og det skriver du jo også selv.

 

Nei. Igjen feilsiterer du meg. Jeg skrev at jeg er en mester i spikking.

Lenke til kommentar

Er det plutselig 125d du har kjørt nå? ikke 120d eller 120i som du tidligere har skrevet? Jeg har ikke sagt noe om du kommer til å bli positivt eller negativt overrasket, jeg har sagt at du ikke kan uttale deg om hvor morsom den er å kjøre når du ikke har kjørt den.

 

 

 

Nei. Igjen feilsiterer du meg. Jeg skrev at jeg er en mester i spikking.

Sorry. Jeg mente så klart 120D. Bare en tastefeil.

 

Ja, du er en mester i spikking, og det synes jeg du beviser her.

 

Okay, la meg omformulere slik at alle kan få det med seg, i tillfelle noen her inn allerede er på vei til Mercedes for å kjøpe en A-250 etter å ha lest min erfaring med denne.

 

Bilen jeg har prøvekjørt (som jeg har skrevet flere ganger) er en A180 med AMG Pakke. Denne bilen syntes JEG var mer spennende samt øffere enn BMW 1-serie/Focus/Audi A3'ene jeg kjørte.

 

Så hvis du liker A-180 eller evt. A-200 så ikke finn på og bestill A-250, for denne har større motor og dette kan i værst tenkelig tillfelle gjøre at du liker denne bilen mindre. Så IKKE kjøp A-250 før du har prøvekjørt den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hold Dere unna Ford. Jeg kjøpte en ny Focus i april 2011. Etter det har jeg vært på verksted ca. 10 ganger. Clutchen på bilen ville ikke komme ut igjen, og dette var et velkjent problem fikk jeg beskjed om på verkstedet. Likevel ble det tre-fire turer på verkstedet bare med den saken, uten at det er iorden idag.

 

På Auto88 i Kristiansund klarte de også å bulke min bil når den var på verkstedet. "Det er mer sannsynlig at det har skjedd under bruk", svarer de. De har ødelagt autofunksjonen på vindusheisene, panserwire måtte skiftes, ryggesensor måtte skiftes, bilen starter ikke alltid, og motoren rister forferdelig i perioder.

 

Jeg har bedt om å få hevet kjøpet, men her nekter de alt. Selv om NAF og advokat har vært i bildet, så avviser forhandleren alt. Jeg kontaktet Ford Norge, og de mente det skulle være unødvendig med både med advokat og forbrukerråd. Dette skulle løse seg. Men, de kommer ingen vei med forhandler, så da kan ikke Ford Norge gjøre noe heller. Nå har jeg sluttet å bruke verstedet for lenge siden, og må heretter reise til en annen by for å få utført garantireperasjoner.

 

Jeg kommer ALDRI til å kjøpe Ford igjen, når Ford Norge ikke viser mer ansvar ovenfor en kunde.

 

Det blir BMW på meg neste gang!!

 

(PS: Snakket med en annen kunde som hadde fått ødelagt registerreima på en bil som hadde gått 12000 km. Auto 88 forsøkte å fikse oljelekkasjen med SIKAFLAX!!! De er dømt i både Forbrukerrådet og Forbrukertvistnemda til å heve kjøpet, men de nekter og tar saken til tingretten.... )

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ikke akkurat Focus, men vi kjører en 2010(?) Ford Galaxy i jobben og det har rett og slett vert noe ordentlig herk. Lekkasje i klimaanlegget, speedometer som slutter å virke, automatkasse som fusker, lyspårer som går i ett sett. Disse feilene kommer igjen hele tiden og servicen der vi har bilen er forferdelig.

 

Han på verkstedet der omtalte meg som "Gutten min" når jeg la frem min frustrasjon over lekkasje i klimaannlegget som lekket ut på gulvet i bilen. Etter to verkestedbesøk lekker det fortsatt. Sef. får vi regning for hver gang.

 

Tragisk.

 

Kan være det er enkelt tillfelle, men jeg skal vertfall aldri sette meg inn i en Ford igjen, så sant jeg ikke må.

 

Velkommen til Ford....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja - hva synes vi?

 

Focus eller BMW?

 

Økonomikjøpet - hvis premiumfølelse og komfort ikke er det viktigste - helt klart Focus.

 

Vil ha mer status, komfort og bruke litt mer spenn - svaret er BMW.

 

Helt klart BMW på begge. Hjelper lite med billig bil når driftsutgiftene er skyhøye. Med litt galgenhumor så får du jo ny bil oftere med Ford siden man fortløpende bytter alle delene.

Lenke til kommentar

Helt klart BMW på begge. Hjelper lite med billig bil når driftsutgiftene er skyhøye. Med litt galgenhumor så får du jo ny bil oftere med Ford siden man fortløpende bytter alle delene.

 

Forstår du virkelig ikke at enkelt erfaringer ikke er representativt? Du har selv hatt dårlig erfaring med Ford og mener dermed er alle dårlige, selv om faktabasert statistikk viser noe helt annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...