Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil: BMW 118d vs Ford Focus


Anbefalte innlegg

Er jo akkurat det jeg mener... :)

 

Men det er jo ikke JEG som spørrer her angående bil er det det da?

 

Javel - men du presterer jo å skrive at du ikke vil sette deg i en Ford på grunn av en dårlig opplevd kvalitet med en Ford Galaxy? Selv om en ny Focus med stor sannsynlighet vil gi deg mindre problemer enn en Mercedes A-250?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste du det jeg skrev om kundebehandlingen?

 

Men som du sier så leser ikke JEG så mye statistikk. Jeg velger den bilen jeg liker best, med tanke på utseende og spennende kjøreegenskaper.

 

Om gud og værrmann og alskens testere mener at BMW eller andre biler er bedre på feks. kjøreegenskaper så er ikke det noe jeg vektlegger stort. Det er JEG som skal kjøre bilen. :)

Lenke til kommentar

BMW 1-serie hadde jeg over en helg og kjørte vel rundt 20 mil ca. Ford Focus har jeg bare sittet i samt kjørt rundt på en parkeringsplass, men mistet lysten før jeg parkerte igjen. Audi A3 har jeg også hatt over en helg, men da den gamle typen.

 

Hvilke motorvarianter satt i bilene du prøvde? Det er jo litt rart hvordan du uttaler deg om hvor viktig kjøreglede er for ditt bilvalg når du ikke engang har prøvd flere bilene du sier har mindre kjøreglede enn A-klassen.

 

Sånn apropos kjøreglede og hvor viktig det er når du velger bil, holdt ikke du på å kjøpe en Jeep her for et halvt år siden?

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Leste du det jeg skrev om kundebehandlingen?

 

Men som du sier så leser ikke JEG så mye statistikk. Jeg velger den bilen jeg liker best, med tanke på utseende og spennende kjøreegenskaper.

 

Om gud og værrmann og alskens testere mener at BMW eller andre biler er bedre på feks. kjøreegenskaper så er ikke det noe jeg vektlegger stort. Det er JEG som skal kjøre bilen. :)

 

Jeg synes dine utsagn om Ford var lite relevante for TS. Derfor protesterte jeg. Hvordan vi har kommet til at du ikke vil vektlegge andres inntrykk av kjøreegenskaper vet jeg ikke :green:

Lenke til kommentar

Audi A3 2.0TFSI 200HK'er

Focus'en hadde en 140HK'ers motor tror jeg, men jeg syntes ikke noe om resten av bilen.

Det var en BMW 120i jeg kjørte. Usikker på hvor mange hester den hadde.

 

Alle disse hadde større motor enn A-klassen jeg prøvekjørte (som var en A-180 med 115HK'er bensiner) A-250'en har ikke kommet til butikkene enda.

 

Men alikevel så likte jeg Mercedes best i dette selskapet.

Lenke til kommentar

Jeg synes dine utsagn om Ford var lite relevante for TS. Derfor protesterte jeg. Hvordan vi har kommet til at du ikke vil vektlegge andres inntrykk av kjøreegenskaper vet jeg ikke :green:

Nor folk poster i forum og forventer svar fra andre bilentusiaster så må man regne med at mange vil beskytte "sitt merke" :)

 

Da blir ofte ikke innformasjonen man spør om riktig i forhold til hva som er fakta :)

Lenke til kommentar

Focus'en hadde en 140HK'ers motor tror jeg, men jeg syntes ikke noe om resten av bilen.

Det var en BMW 120i jeg kjørte. Usikker på hvor mange hester den hadde.

 

120i finnes ikke i følge bmw.no.

 

Når du kommer med utsagnet:

Personlig synes jeg en Mercedes A-250 AMG er LANGT mer spennende og morsom bil enn en BMW 1-serie og eller en Focus/Audi A3.

 

..ville det ikke være mer naturlig at du sammenligner med f.eks. en BMW 125i (siden du skriver 120i regner jeg med at det er en bensin-bil du har testet, du har da mest sannsynlig kjørt 118i), eller en Focus med tilsvarende 210-ish hester før du uttaler deg om hva som er mest spennende og morsomt å kjøre?

Lenke til kommentar

Nor folk poster i forum og forventer svar fra andre bilentusiaster så må man regne med at mange vil beskytte "sitt merke" :)

 

Da blir ofte ikke innformasjonen man spør om riktig i forhold til hva som er fakta :)

 

Hehe, jeg har aldri helt forstått den greia - er det på samme måte som man holder med et fotballag?

 

Jeg har selv en Focus - som har sine dårlige sider - men også en del ting som er bra. Jeg ser ikke noe forskjell i å skrive om det som er dårlig vs det som er bra med den.

Lenke til kommentar

120i finnes ikke i følge bmw.no.

 

Når du kommer med utsagnet:

 

 

..ville det ikke være mer naturlig at du sammenligner med f.eks. en BMW 125i (siden du skriver 120i regner jeg med at det er en bensin-bil du har testet, du har da mest sannsynlig kjørt 118i), eller en Focus med tilsvarende 210-ish hester før du uttaler deg om hva som er mest spennende og morsomt å kjøre?

Jeg mente så klart 120D :)

 

Mercedesen jeg kjørte var en A-180 m/115HK bensiner

Focusen hadde 140HK'er tror jeg.

BMW'en var da altså en 120D

A3'en var en 2.0TFSI med rundt 200HK'er.

 

Av disse likte jeg Mercedesen best, med tanke på design/utseende og opplevd kvalitet.

Lenke til kommentar

Du svarer ikke på det jeg spør om, Bjerknez. Jeg synes det er en rar sammenligning at du "Personlig synes jeg en Mercedes A-250 AMG er LANGT mer spennende og morsom bil enn en BMW 1-serie og eller en Focus/Audi A3." når det fremkommer at du ikke har prøvd de tilsvarende alternativene de andre produsentene har. Selvfølgelig synes man det, du sammenligner biler der du har mye mer krefter tilgjengelig i den ene kontra de andre, samt mer sportslig understell osv. Det naturlige ville vært å sammenligne med en ST-variant av Focusen eller 125i. Er du enig at sammenligningen 120D / 140HK Focus -> A250 AMG med 210-ish HK er litt merkelig?

 

Det blir også litt rart å si at man vektlegger kjøreegenskaper osv. når man for bare noen måneder siden vurderte en Jeep. Det blir litt gjennomsiktig. Helt i orden at du liker Mercedesen, jeg synes også den er tøff, men du prøver å få det til å fremstå at du setter kjøreegenskaper, sportslighet osv. foran alt annet og da skurrer det i mine øyne at du var like ved å signere kontrakt på en Jeep og VW Amarok.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Av bilene jeg har prøvekjørt hadde mercedesen den minste motoren av alle. Allikevel syntes jeg den var mer tiltrekkende. At den JEG har bestillt har en vesentlig større motor enn dette kan jo umulig svekke min mening rundt dette?

 

BMW'en jeg prøvekjørte gikk vesentlig bedre enn Mercedesn jeg kjørte da den hadda langt større motor, men jeg likte uansett Mercedesen best med tanke på design og kjørestilling etc. Rett og slett en tøffere bil i mine øyne.

 

Derfor så skrev jeg under kontrakten på A-250, og da vil det jo være nærliggende og tro at jeg liker den bilen jeg i utgangspunktet likte best enda bedre.

Lenke til kommentar

Av bilene jeg har prøvekjørt hadde mercedesen den minste motoren av alle. Allikevel syntes jeg den var mer tiltrekkende. At den JEG har bestillt har en vesentlig større motor enn dette kan jo umulig svekke min mening rundt dette?

 

BMW'en jeg prøvekjørte gikk vesentlig bedre enn Mercedesn jeg kjørte da den hadda langt større motor, men jeg likte uansett Mercedesen best med tanke på design og kjørestilling etc. Rett og slett en tøffere bil i mine øyne.

 

Derfor så skrev jeg under kontrakten på A-250, og da vil det jo være nærliggende og tro at jeg liker den bilen jeg i utgangspunktet likte best enda bedre.

 

Det forandrer ikke det at du sammenligner A250 AMG med to biler som ikke er i nærheten motormessig, uansett om du har prøvd A180 eller ikke. Du vet jo faktisk ikke en døyt om hvordan 125i eller Focus ST (finnes vel ikke i den nye versjonen enda?) presterer.

 

Det er derfor jeg henger meg opp i det du skriver; du kommer med synsinger basert på ting du TROR, ikke ting du vet.

 

PS: Er det slik å forstå at du faktisk ikke har prøvd A250 i det hele tatt, eller misforstår jeg deg?

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Jeg har sagt hele tiden at den bilen jeg likte best var uten tvil Mercedes'en jeg PRØVEKJØRTE. Altså en A-180 med en 115 bensiner.

 

jeg synes denne bilen er langt mer spennende/tøffere etc. enn en de andre. Selv om en BMW 125D/125i etc. hadde kjørt fra den rent motormessig.

 

Tar man pris med i bildet, så synes jeg mercedesen har mer og tillby. Det er vertfall min subjektive mening.

 

Kan jeg få lov til å synes det tror du?

 

Ja, det er MIN mening. Mulig du ikke liker mine meninger og eller er uenig, og det kan du bare være. Vi er forskjellige. Noen liker Opel, mens andre liker Toyota, sån er det bare.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt hele tiden at den bilen jeg likte best var uten tvil Mercedes'en jeg PRØVEKJØRTE. Altså en A-180 med en 115 bensiner.

 

jeg synes denne bilen er langt mer spennende/tøffere etc. enn en de andre. Selv om en BMW 125D/125i etc. hadde kjørt fra den rent motormessig.

 

Tar man pris med i bildet, så synes jeg mercedesen har mer og tillby. Det er vertfall min subjektive mening.

 

Kan jeg få lov til å synes det tror du?

 

Klar du kan få lov til det. Kan jeg få lov til å poengtere at å si, dette er et ordrett sitat, "Personlig synes jeg en Mercedes A-250 AMG er LANGT mer spennende og morsom bil enn en BMW 1-serie og eller en Focus/Audi A3" er latterlig når det fremkommer at du ikke har prøvd bilene (eller tilsvarende motorversjoner) du snakker om?

 

 

 

Ja, det er MIN mening. Mulig du ikke liker mine meninger og eller er uenig, og det kan du bare være. Vi er forskjellige. Noen liker Opel, mens andre liker Toyota, sån er det bare.

 

Er ikke det litt av meningen med et debattforum, altså å debattere? Har du kjørt A250 AMG?

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Klar du kan få lov til det. Kan jeg få lov til at å poengtere at å si, dette er et ordrett sitat, "Personlig synes jeg en Mercedes A-250 AMG er LANGT mer spennende og morsom bil enn en BMW 1-serie og eller en Focus/Audi A3" er latterlig når det fremkommer at du ikke har prøvd bilene (eller tilsvarende motorversjoner) du snakker om?

 

 

 

 

 

Er ikke det litt av meningen med et debattforum, altså å debattere? Har du kjørt A250 AMG?

Altså... drit i motoren!

Jeg synes uansett at Mercedes er den mest spennende bilen i den klassen. Det være seg om det er en 125i eller en Focus megaturbobil med 400HK'er.

 

Det at jeg valgte en A-250 var bare fordi jeg ville putte på en stor motor i en bil jeg allerede hadde sett ut som vinneren i mine øyne.

 

Nei, jeg har ikke prøvekjørt en A-250.

 

EDIT:

Joda, man kan godt debbatere, men du blir liksom så innmari slitsom noen ganger.

Endret av BjerkneZ
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså... drit i motoren!

Jeg synes uansett at Mercedes er den mest spennende bilen i den klassen. Det være seg om det er en 125i eller en Focus megaturbobil med 400HK'er.

 

Det at jeg valgte en A-250 var bare fordi jeg ville putte på en stor motor i en bil jeg allerede hadde sett ut som vinneren i mine øyne.

 

Nei, jeg har ikke prøvekjørt en A-250.

 

Nei, jeg er ikke enig i at man kan drite i motoren. Motor er en enormt stor del av hva som gir en bil sin karakteristikk at jeg synes ikke at man skal se bort i fra den. Det finnes mange eksempler på at størst motor ikke nødvendigvis kler den og den bilmodellen bedre enn et mindre motoralternativ.

 

Poenget mitt Bjerknez, er at du uttaler deg som om du har erfaring med ting du ikke har erfaring med. Du bør heller la være å gi uttrykk for at du har erfaring med noe om du ikke har det.

 

Min personlige oppfatning av deg i gjennom utallige debatter opp i gjennom årene er at du igjen bruker en debatt for å indirekte skryte av hva du har kjøpt. Dette har jeg sett så mange ganger (bil, kamerautstyr, bilpleieutstyr, barberingsutstyr(!) osv) at jeg ikke klare å la være å arrestere deg litt. Beklager, det er min feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Min personlige oppfatning av deg i gjennom utallige debatter opp i gjennom årene er at du igjen bruker en debatt for å indirekte skryte av hva du har kjøpt. Dette har jeg sett så mange ganger (bil, kamerautstyr, bilpleieutstyr, barberingsutstyr(!) osv) at jeg ikke klare å la være å arrestere deg litt. Beklager, det er min feil.

Ja, jeg har skjønt at dette plager deg veldig, og da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å ta dette opp hver eneste gang. Evt. kan du jo sende meg en PM hvis du ønsker det...

 

Å skryte litt av ting man er stolt av og selv liker har vel aldri skadet noen, og vertfall ikke meg. Jeg forstår folk som skryter av ting dem liker, men forstår også at man ikke kan rokke ved personlige følelser.

 

Skjønner at vi ikke er helt på bølgelengde, men forskjellen er at jeg holder meg unna dine innlegg i dette forumet. Det ser det ikke ut til at du klarer like godt. Altså og holde deg unna mine.

 

Ikke rart det er krig i verden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...