Gå til innhold

Hvorfor skal jeg stemme fremskrittspartiet


Anbefalte innlegg

Hei! Har om politikk i samfunnsfagen på skolen, og skal snart starte med en slags parodi debatt, der vi skal snakke for de forskjellige partiene. Jeg er egentlig ganske blank innenfor politikk, men etter det jeg har hørt om FRP så står de for forslag jeg liker. så jeg lurer da på om dere har noe dere vill dele med meg, ulemper og fordeler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et forslag. Det er en slags test.

 

Lat som om du er den ultimate egoist, og velg et parti som ikke assosieres med egoisme. F.eks Rødt.

 

Så tar du partiprogrammet til Rødt og argumenterer for hvert eneste punkt. Men argumentene må kun være begrunnet i hva du, eller noen du liker har fordel av.

 

Det vil være skikkelig tullete, folk vil tro du driter ut rødt, at du egentlig er mot rødt, og legger tåpelige ord i munnen på dem osv. Men for noen vil det gå et lite lys opp.

 

Få kameratene dine til å gjøre det samme, for arbeiderpartiet, venstre, høyre osv.

 

Jeg kan garantere at du lærer mer om politikk på den måten, enn hva læreren din vil at du skal gjøre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Nevermind hva kgun sier, han er bare ute etter å trolle.

 

Da er det rart at det var andre som forlot denne tråden:

 

Internett troll, ekstremister og annonyme medlemmer.

 

Og det er vel bedre å begrunne det man sier enn å komme med løse påstander tatt ut av luften. Jeg begrunner i tråden lenket til i min forrige post hvorfor jeg mener at FrP ikke kan styre Norge.

 

Den tråden ble også forlatt av FrP tilhengerne. Det sier vel litt om hvordan de opptrer når de møter veggen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Først bør du avklare det mer grunnleggende spørsmålet:

 

"Hvorfor skal jeg stemme?"

 

http://en.wikipedia....radox_of_voting

 

Eller om vedkommende liker økonomi og matte:

 

 

In social choice theory, Arrow’s impossibility theorem, the General Possibility Theorem, or Arrow’s paradox, states that, when voters have three or more distinct alternatives (options), no rank order voting system can convert the ranked preferences of individuals into a community-wide (complete and transitive) ranking while also meeting a specific set of criteria. These criteria are called unrestricted domain, non-dictatorship, Pareto efficiency, and independence of irrelevant alternatives. The theorem is often cited in discussions of election theory as it is further interpreted by the Gibbard–Satterthwaite theorem.

 

The theorem is named after economist Kenneth Arrow, who demonstrated the theorem in his Ph.D. thesis and popularized it in his 1951 book Social Choice and Individual Values. The original paper was titled "A Difficulty in the Concept of Social Welfare".[1]

 

In short, the theorem states that no rank-order voting system can be designed that satisfies these three "fairness" criteria:

 

Kilde: http://en.wikipedia....ibility_theorem

 

Råd: Stem rødgrønt og du vet hva du har, men vet ikke hva du får om du stemmer noen andre.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hei! Har om politikk i samfunnsfagen på skolen, og skal snart starte med en slags parodi debatt, der vi skal snakke for de forskjellige partiene. Jeg er egentlig ganske blank innenfor politikk, men etter det jeg har hørt om FRP så står de for forslag jeg liker. så jeg lurer da på om dere har noe dere vill dele med meg, ulemper og fordeler.

 

Noe av det jeg kommer til å stemme på vil til å dreie seg om hvem som vil legge minst opp til at privat-eide bedrifter, spesielt fra utlandet, får lov til å drive økonomisk rovdrift på befolkning og natur, samtidig som de stikker av så snart det er slutt på profitt og overlater restene/regningen til staten.

 

Vet ikke om det er FRP

 

Om det skal være solialisme i bildet, så skal denne gå til fattige og syke, ikke til de rike. Det er det som har skjedd i forbindelse med finanskrisen i EU og USA.

 

Noen få prosent går på økonomisk fyllekule, mens andre begår selvmord både i EU og USA nå pga den økonomiske situasjonen. Vi i Norge er ikke immune mot finanskrisen, selv om det kan se slik ut. Det er for meg et skrekk scenario at nordmenn, som sitter med lån oppover ørene plutselig skal miste hus og hjem om noe skulle skje.

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...