Hjerterfem Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hvor er de beste stedene å ta bilder av soloppgang og solnedgang i Oslo? Helst et sted med litt utsikt og fin natur. Om det er vann i nærheten er det fint:) Lenke til kommentar
Møjkets hejje Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 På Bygdøy regner jeg med at du finner mange fine plasser og ta bilder fra Lenke til kommentar
Hjerterfem Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Takk for forslag! =) Er det forresten noen som vet hvor lenge soloppgangen varer? Det står at solen står opp i Oslo kl. 08.25. Er det helt mørkt fram til da? Eller begynner det å lysne litt før det? Er litt usikker på hvilket tidspunkt jeg bør være klar med kamera. Har egentlig aldri sett på klokka mens solen har gått opp eller ned, så dette har jeg ikke helt peiling på. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Du burde være der minst en halvtime før, soloppgangen er når du ser solen men lyset begynner en stund før. Lenke til kommentar
se# Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det står at solen står opp i Oslo kl. 08.25. Er det helt mørkt fram til da? Eller begynner det å lysne litt før det? Er litt usikker på hvilket tidspunkt jeg bør være klar med kamera. Har egentlig aldri sett på klokka mens solen har gått opp eller ned, så dette har jeg ikke helt peiling på. Det er en lang periode med lite, men fint lys før soloppgang. Minst en time. Selve soloppgangen varierer en del avhengig av hva du har i øst. Er det en ås kommer solen nødvendigvis en del senere, er du høyt oppe selv kommer solen litt tidligere. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 For å finne ut sol vinkelen og sol retningen på stedet man har planer om å fotografere kan man bruke programmet Sunrays, laget for fotografer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå