johan95 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) så jeg planlegger å kjøpe en ny gamer pc som skal klare de tyngste spillene på max, men har selv lite kunnskap innenfor emnet så jeg håper på å få noen innspill her. jeg har sett på denne: http://www.komplett....gSystemId=10716 med følgende deler byttet inn: prosessor: ntel® Core i7-3770 Processor vannkjøling: Corsair H60 Hydro Series hovedkort: ASUS P8Z77-V PRO dette ender opp med en prislapp på 12729 er dette et bra oppsett som vil møte mine krav? hvis ikke hva vil du anbefale? Endret 18. november 2012 av johan95 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hva er dine krav? Du burde bytte SSD til Intel eller Samsung Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 3770 er dårligere enn 3570k for gaming, da du lett kan overklokke 3570k til godt over 4GHz mens 3770 ikke kan overklokkes. Kingston SSDnow 200 serie er dårlig, gå for de Marius nevner evt Crucial m4. Corsair CX PSU er blant det dårligere på markedet, hos Corsair er det minimum TX som gjelder. Du har lite valg i det bygget, så jeg hadde nok valgt en SilverPower på 650W. Noe grunn til at du vil har PRO versjonen av hovedkortet? Du kommer like langt i de aller fleste tilfeller med et normalt Z77 kort. Lenke til kommentar
johan95 Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Hva er dine krav? Du burde bytte SSD til Intel eller Samsung dataen skal bare brukes til gaming så kravet er egentlig bare at den skal klare tungvekterne(som feks skyrim) på ultra. hva er fordelen med å bytte SSD? Lenke til kommentar
Jonna4 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Fordelen med SSD er raskere oppstart og raskere maskin har jeg hørt Hvertfall raskere oppstart Sikrere lagring av dokumenter og sånn Endret 18. november 2012 av Jonna4 Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 dataen skal bare brukes til gaming så kravet er egentlig bare at den skal klare tungvekterne(som feks skyrim) på ultra. hva er fordelen med å bytte SSD? De aller fleste SSDer er nesten identiske i ytelse, deriblant Samsung 8xx, Intel 520/335, Crucial m4 osv. Kingston SSDNow200 derimot yter halvparten av de andre som ble nevnt. Det er også mange andre merker, som Corsair, OCZ osv, men Intel/Crucial/Samsung har hakket bedre rykte på seg. Jeg selv har to OCZ SSDer og en Samsung. Mange har litt diverse erfaringer med OCZ, men mine er veldig gode. Jeg var veldig ivrig med å prøve å flashe over Vertex Turbo firmware på min vanlige Vertex, noe som rett og slett drepte den. Etter en mail til OCZ kom jeg i kontakt med en veldig hjelpsom kar som sendte meg to nye firmwares å flashe på den, der den ene var en Turbo. Han sa at det var helt greit å oppgradere sånnt selv og at de egentlig ikke brydde seg om folk oppgraderte egne SSDer Nå jeg si at jeg har hørt endel skrekk eksempler på folk som har fått dårlig support hos OCZ, men jeg har kun positivt å si, så jeg kjøpte en ny OCZ Vertex 3 enstund tilbake. Lenke til kommentar
johan95 Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 dette høres bra ut, men er dette oppsettet godt nok med disse endringen eller er det noe mer jeg burde endre? Lenke til kommentar
Benjamin Horne Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Hei jeg så igjennom det Komplett tilbudet og det er ganske fristende om man ikke har bygget en pc før. Men om du har det eller har lyst til å prøve deg så er dette et mye bedre oppsett til en god del mindre penger fra Dustin. http://www.flickr.co...s/90242400@N06/ Bare trykk på bildet som heter Hjelp Diskusjon.no Jeg satte ned RAM-mengden til 8GB, da det skal være mer enn nok i nærmeste fremtid siden dette er en spill-pc og ikke til redigering av store filer osv. Jeg har selv 8GB og har aldri fått noen problemer ved spill, i tillegg er det bare DICE, utviklerne av EA som har offisielt sagt at de skal utnytte 64bit system, hvor mer enn 3.X GB kan brukes per applikasjon, så ikke regn med noen problemer med det første. Jeg valgte å gå for Samsungs 830 SSD, denne sammen med Crucial M4 dominerer markedet når det gjelder stabilitet, ytelse og generell kvalitet og forbrukerinntrykk fordelt på prisen, Intels SSD er i enkelte tilfeller et hakk opp, men koster som regel mer. Om du kjøper dette flotte kortet separat hos Komplett:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759805 -kan du få med deg denne Never Settle-kampanjen de har ekslusivt her i Norge hvor 3 spill samt en rabatt fås med ved kjøp av et AMD skjermkort. Jeg byttet ut Corsairs H60 med oppfølgeren til en billigere pris i tillegg til at den inkluderte viften støyer mindre. Så til slutt. Om du har en WinXp/Vista eller Win7 PC i huset, noe jeg regner med kan du gå inn på denne siden: http://windows.micro...hopHP_FPP_Light -Trykke på Last ned Pro, som er den samme fra Komplett, så laster nettleseren et program som gjør at du kan få Windows8 levert digitalt til deg og enten brenne ut filen på en DVD eller sette det på en USB-minnepenn. Jeg tok selv i bruk det siste alternativet og skriver nå fra Win8 Pro lisensen min, programmet gjør alt for deg om du bruker minnepenn og når du har fått programmet på USB, kan du komme hit så kan jeg, og andre hjelpe det innstalere WIndows på den nye gaming-pc-en din til 250kr istedet for 800kr slik det koster for en DVD. I tillegg er kabinettet byttet ut til et bedre et i mine øyne. Har det selv og det var veldig nyttig og lett å behandle komponenter i, da jeg bygde min første pc på egenhånd. Det har fullt av plass, i tillegg til at det holder støyen inne og er noe du kan ta med deg videre om du oppgraderer innmaten en gang i fremtiden. Det kan virke ganske vanskelig å bygge for første gang,men med all hjelpen på fora rundt omkring Youtube går det fra noe uoverkommelig til en ganske morsom utfordring. I tillegg til at du lærer ganske mye om pc-en din og kan lettere finne ut hva som er galt i tilfelle noe skulle skje, fordi du er mer sikker på hva du gjør og hvor de forskjellige delene er montert. Håper det ikke ble for knotet sammen eller vanskelig å forstå,bare spør om det er noe du er usikker på. EDIT: Måtte legge til noe, og rydde opp. Endret 18. november 2012 av Benjamin Horne Lenke til kommentar
johan95 Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Hei jeg så igjennom det Komplett tilbudet og det er ganske fristende om man ikke har bygget en pc før. Men om du har det eller har lyst til å prøve deg så er dette et mye bedre oppsett til en god del mindre penger fra Dustin. http://www.flickr.co...s/90242400@N06/ Bare trykk på bildet som heter Hjelp Diskusjon.no Jeg satte ned RAM-mengden til 8GB, da det skal være mer enn nok i nærmeste fremtid siden dette er en spill-pc og ikke til redigering av store filer osv. Jeg har selv 8GB og har aldri fått noen problemer ved spill, i tillegg er det bare DICE, utviklerne av EA som har offisielt sagt at de skal utnytte 64bit system, hvor mer enn 3.X GB kan brukes per applikasjon, så ikke regn med noen problemer med det første. Jeg valgte å gå for Samsungs 830 SSD, denne sammen med Crucial M4 dominerer markedet når det gjelder stabilitet, ytelse og generell kvalitet og forbrukerinntrykk fordelt på prisen, Intels SSD er i enkelte tilfeller et hakk opp, men koster som regel mer. Om du kjøper dette flotte kortet separat hos Komplett:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759805 -kan du få med deg denne Never Settle-kampanjen de har ekslusivt her i Norge hvor 3 spill samt en rabatt fås med ved kjøp av et AMD skjermkort. Jeg byttet ut Corsairs H60 med oppfølgeren til en billigere pris i tillegg til at den inkluderte viften støyer mindre. Så til slutt. Om du har en WinXp/Vista eller Win7 PC i huset, noe jeg regner med kan du gå inn på denne siden: http://windows.micro...hopHP_FPP_Light -Trykke på Last ned Pro, som er den samme fra Komplett, så laster nettleseren et program som gjør at du kan få Windows8 levert digitalt til deg og enten brenne ut filen på en DVD eller sette det på en USB-minnepenn. Jeg tok selv i bruk det siste alternativet og skriver nå fra Win8 Pro lisensen min, programmet gjør alt for deg om du bruker minnepenn og når du har fått programmet på USB, kan du komme hit så kan jeg, og andre hjelpe det innstalere WIndows på den nye gaming-pc-en din til 250kr istedet for 800kr slik det koster for en DVD. I tillegg er kabinettet byttet ut til et bedre et i mine øyne. Har det selv og det var veldig nyttig og lett å behandle komponenter i, da jeg bygde min første pc på egenhånd. Det har fullt av plass, i tillegg til at det holder støyen inne og er noe du kan ta med deg videre om du oppgraderer innmaten en gang i fremtiden. Det kan virke ganske vanskelig å bygge for første gang,men med all hjelpen på fora rundt omkring Youtube går det fra noe uoverkommelig til en ganske morsom utfordring. I tillegg til at du lærer ganske mye om pc-en din og kan lettere finne ut hva som er galt i tilfelle noe skulle skje, fordi du er mer sikker på hva du gjør og hvor de forskjellige delene er montert. Håper det ikke ble for knotet sammen eller vanskelig å forstå,bare spør om det er noe du er usikker på. EDIT: Måtte legge til noe, og rydde opp. oj, her var det mye penger å spare på å sette sammen selv. Tanken på å sette sammen maskinen selv er litt skremmende, men nå som jeg tenker over det så tror jeg det i grunn vil gå helt fint. har ikke rukket å gå grundig gjennom listen du satt opp men foreløpig ser det fint ut. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Oppsettet til Nejamin over her er veldig bra, det vil nokk gi deg mye morro med den nye Pc'n din. Anbefaler dog at du går for dette 7970 kortet hos Dustin da det yter like bra og de samme spillene følger med til en lavere pris. Jeg ser og at lista kun inneholder en 256GB SSD og ingen annen harddisk, anbefaler deg og ta med en ekstra 2TB disk da man fort fyller opp 256GB. (har samme SSD'en selv og etter Windows 8 + et par spill og annet snadder sitter jeg igjen med ca 100GB) Lenke til kommentar
Benjamin Horne Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Gå for castlelords forslag, var ikke klar over at dustin hadde samme spillkampanje. Pluss du får alle delene i samme forsendelse noe som alltid er positivt. Endret 19. november 2012 av Benjamin Horne Lenke til kommentar
johan95 Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 jeg har valgt å gå for castlelords forslag tusen takk for hjelpen, dere har vært utrolig hjelpsomme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå