Gå til innhold

Hvordan animere objekter laget i 3DS Max?

_eXe_

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå lært meg modelering innenfor 3DS Max, men jeg har problemet der jeg har lyst til og animere tingene jeg lager. Planen er nå og lage noe som kommer med følge av julen, som et juletre som svailer, jule lys som blinker etc. Er det noen her som har en annbefaling om hva jeg kan bruke for og få til en slik animasjon?

Samtidig som jeg skriver denne posten, vil jeg også spørre om en annen ting.

Når det gjelder spill.

Er det en stor jobb og sette opp et oppsett der jeg vil kunne få en animert person til og fungere gående rundt i foreksempel en gate jeg har laget?

Jeg er opp for alle ideer som gjør at jeg kan komme meg videre innenfor dette.

Takker så mye for all informasjon jeg kan få. Så får dere ha en super kveld videre!

eXe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da takker jeg for hjelpen ved det.

Nå til den avanserte delen.

Er det noen av dere som kan svare på dette med animering av person i "spill" asså jeg har modelert en mann, og jeg har modelert en gate, har lyst til og få han til og gå i den på en eller annen måte.

Vil også vite oppsett av database så jeg kan få flere til og gå der med meg.

Takker igjen for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Da takker jeg for hjelpen ved det. Nå til den avanserte delen. Er det noen av dere som kan svare på dette med animering av person i "spill" asså jeg har modelert en mann, og jeg har modelert en gate, har lyst til og få han til og gå i den på en eller annen måte. Vil også vite oppsett av database så jeg kan få flere til og gå der med meg. Takker igjen for alle svar! :)

Animering av figurer i 3dsmax bruker biped kontrolleren (Character Studio). Denne finner du Toolboxen en plass.

http://3dtutorialz.blogspot.no/2008/03/biped-walk.html

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Dette var til stor hjelp fra dere begge, jeg var inne og så litt på det nå. virker som en enkel jobb og lære. han den funksjonene som kan gjøre det vinden blåser igjennom håret til personen etc også?

Jeg har også to ting til jeg har fundert mye på. for og få et trasparent bilde til og fungere i 3ds er dette mulig? eventuelt hvordan?

Neste ting er

Har dere hørt om FPS Multiplayer? hvis ja... hvordan legger man til caracters man har laget innenfor dette, eventuelt animerer dem der inne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...