CastleLord Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hei sann! Sitter her med et veldig rart problem. Jeg installerte Windows 8 for litt under en måned siden og alt har gått helt fint opp til de siste dagene da problemet begynte og oppstå. Jeg kan vel forklare det litt bedre: Det hender tilfeldig med oftest utenlandske sider av en eller annen grunn. Tidligere i dag satt jeg og kikket innom flere nettsider jeg ofte bruker daglig.(Reddit, AnandTech, TFTcentral, HW.no og Deviantart) Dette gikk helt fint til problemet dukket opp igjen uten forvarsel. Det som skjer er at jeg åpner ei ny nettside for eks MS.no/Snopes.com/Cm.com og den står da og laster veldig lenge før jeg får opp en feilmelding i alle nettleserne jeg har installert på PC'n. (FF,IE,Chrome) Her er et kjapt album på Imgur som viser meldingene. Problemet blir da fort litt irriterende da jeg ofte hopper fort innom forskjellige nettsted igjennom dagen. Noen her som kanskje vet hva dette problemet kommer av? Jeg har søkt litt rundt, men finner ingen svar. Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Ser ut som et DNS problem. Har du prøvde å restarte ruteren eller modemet ditt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Kjører Win8, og har det samme problemet. Jeg har løst det ved å restarte PCen, men det blir jo slitsomt i lengden. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hvilken tilkobling er det her snakk om? Om det er feks Mobilt bredbånd kan det være pga dårlig programvare eller driver. Er det en trådet (eller Wifi) tilkobling så kan det være pga ruteren. Endringer i hvordan Windows kobler seg til nettet kan også være en årsak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Kobler til med Wi-Fi, har ikke sjekket med kabel enda. CastleLord: Sorry hvis det ser ut som jeg prøver å cappe tråden din. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Malvado: Oppkoblingen er kablet nett internt i hjemmet koblet opp gjennom en Cisco RVS4000 til Fiber nett fra NTE Bredbånd/Lyse/Altibox. Super: Ikke noe problem, kan godt hende svaret du kommer fram til hjelper meg og vice versa Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hvis det fortsatt finnes kommandolinje i windows 8 kan man jo prøve en "ipconfig /flushdns" for å se om det er det som er problemet. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Hvis det fortsatt finnes kommandolinje i windows 8 kan man jo prøve en "ipconfig /flushdns" for å se om det er det som er problemet. Den finnes fortsatt I windows 8 ja. Har testet det er par ganger selv og ingen resultat, nettsidene blir ikke noe bedre av det. Lenke til kommentar
Ytrewy Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg har samme problemet med min windows 8 pc. Brukte åtteren ca to uker og så fikk jeg samme problemer. Det kan hende problemet har noe med cookies å gjøre, for inkognitomodus i chrome funker fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Synes problemet dukker opp etter jeg har satt maskinen i hvilemodus, og logger på igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå