Maariusn Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hei, trenger hjelp til å estimere prisen på en slepbar datamaskin. Føler for å kalle den slepbar fordi den bare på nære nippet er bærbar. Acer Aspire 8942G CPU: Intel 720Qm 1.6Ghz TurboBoost RAM: 6GB DDR3 1066MHz HDD: 640GB SSD: (skal mest sansynelig selge uten) 80GB Intel MX-25 GFX: ATI HD5850 1GB GDDR5 SKJERM: 18,4" Full-HD oppløsning (1920x1080) Windows 7 Home Premium BackLight norsk tastatur Blueray leser ++ i funksjoner. Ny pris da jeg kjøpte den: 15 000kr Finner ikke noe godt priseksempel for dags dato ny pris. Selve maskinen er i tipp topp fysisk stand, bare litt støv her og der. Noe varmeproblem(mrk. ikke så problematisk at noe skrur seg av, bare ekstra varme på hender under gaming..), men skal gå igjennom den med trykkluft på boks før salg. Lenke til kommentar
Maariusn Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Rundt 3-4000,- Er ikke det litt i det minste laget? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Er ikke det litt i det minste laget? Strengt tatt er det litt i meste laget å forlange 4000 kr for en slepbar, eldgammel 18.4" med null batteritid som yter tilsvarende en ny, mindre, lettere og raskere laptop for 6500 kr... Lenke til kommentar
Maariusn Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Maskinen har over 1t batteritid på høy ytelse (spilling?) da jeg selv har brukt maskinen uten batteri for å spare dette. Maskinen fungerer ypperlig til vanskelige oppgaver og har en sterk CPU med 4 fysiske og 4 teoretiske tråder, totalt 8. Jeg vet ikke om jeg skal selge maskinen, vil ha noe mindre.. Rundt 14 tommer er blitt min favoritt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Maskinen har over 1t batteritid på høy ytelse (spilling?) da jeg selv har brukt maskinen uten batteri for å spare dette. Maskinen fungerer ypperlig til vanskelige oppgaver og har en sterk CPU med 4 fysiske og 4 teoretiske tråder, totalt 8. Jeg vet ikke om jeg skal selge maskinen, vil ha noe mindre.. Rundt 14 tommer er blitt min favoritt. Jeg har vanvittig vanskelig for å tro på at du klarer å kjøre et spill på en så stor skjerm med såpass strømsulten maskinvare i over 60 minutter, da må du ha en batteri med kapasitet på over 100 Wh. Dessuten vil batterikapasiteten ha falt uansett hvor lite du har brukt det. Uansett klarte 8942G (med langt mindre strømsulten maskinvare) bare 2 timer med DVD-avspilling, det er elendig i dag. Når du ikke vet hvordan Hyperthreading fungerer vil jeg anbefale deg å bare skrive at det er er en firekjerner, "teoretiske tråder" er et totalt meningsløst begrep som ikke er i nærheten av sannheten. At du har en firekjernet CPU hjelper fint lite når dagens i5-prosessorer med to kjerner leverer bedre ytelse på alle måter. En 14" er nærmere halve størrelsen av hva du har nå, om du skal ha noe som overgår det du har nå ytelsesmessig må du nok betale en god del ekstra for størrelsen. Alienware M14x er for eksempel den eneste maskinen under 15.6" som kommer med et "skikkelig" grafikkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå