Enern Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hei jeg har ett problem med internett. Jeg har en internett kabel fra en router nede og opp til rommet mitt som ågr inn i en switch så jeg kan ha lan og shit, Noen ganger så mister jeg internett å får kanskje ikke internett på lenge men når jeg tar ut kabelen fra switchen å setter den rertt i pcen (Rett i pcen fra routeren) så får jeg internett. Kan noen være så snille å hjelpe meg med dette problemet? Har prøvd flere switcher så tviler på det er noe galt med switchen Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det er mulig det oppstår en IP-konflikt. Bruker du statiske IP-adresser på enhetene dine eller DHCP? Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Det er mulig det oppstår en IP-konflikt. Bruker du statiske IP-adresser på enhetene dine eller DHCP? Er virkelig ikke sikker ;p Når jeg kommer til sånn så er jeg newb Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Vel, for å komme videre i feilsøkingen er du nødt til å vite det. Du får Google begrepe og lese om de 1 Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Vel, for å komme videre i feilsøkingen er du nødt til å vite det. Du får Google begrepe og lese om de Hvordan finner jeg ut det da? Hva jeg har liksom Endret 18. november 2012 av Enern Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det kommer an på hver enkelt enhet, men det er på nettverksinnstillinger. Enten er de satt til dynamisk eller statisk. Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Det kommer an på hver enkelt enhet, men det er på nettverksinnstillinger. Enten er de satt til dynamisk eller statisk. Trur kanskje jeg fant det ut, GIkk inn på CMD å sjekka stod "DHCP aktivert Nei" Så hva skal jeg gjøre nå? Endret 18. november 2012 av Enern Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Oh wait, står ett sted "DHCP aktivert Ja" og et annet sted "DHCP aktivert Nei" SÅ aner virkelig ikke Nei står unner tunnelkort og ja står under ethernet kort Endret 18. november 2012 av Enern Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Altså, bare sjekk om noen av de andre enhetene dine (som er koblet til switchen) har samme IP som PCen din. Hvis de har det, så bytt IPen på pcen din til noe annet. Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Altså, bare sjekk om noen av de andre enhetene dine (som er koblet til switchen) har samme IP som PCen din. Hvis de har det, så bytt IPen på pcen din til noe annet. Jamen det skjer selv når jeg ikke har noen andre kobla til Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Du skrev jo i førstepost at det ikke skjer dersom ingen andre er kobla til...bestem deg da Dessuten kan det være noe annet koblet til den første ruteren som har samme IP. Endret 18. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Du skrev jo i førstepost at det ikke skjer dersom ingen andre er kobla til...bestem deg da Dessuten kan det være noe annet koblet til den første ruteren som har samme IP. Det jeg mente var at hvis jeg ikke bruker switchen så funker det, Altså kabelen rett fras modemet til pcen Men skal prøve å bytte ip nå Endret 18. november 2012 av Enern Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Du skriver i førstepost at det står en router før switchen din, men nå skriver du at det er et modem...hva er det egentlig? Endret 18. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Du skriver i førstepost at det står en router før switchen din, men nå skriver du at det er et modem...hva er det egentlig? Det er ett modem, Sorry for at jeg skriver så mye feil x) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Vel, der har du problemet. Siden du ikke har noen router, men kun en switch, har du kun én IP-adresse tilgjengelig (alle enhetene dine får tildelt samme IP - den eksterne) og derfor blir det krasj når to eller flere enheter skal på nett samtidig. Det du trenger er en router slik at alle enhetene dine får lokale IPer. Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Vel, der har du problemet. Siden du ikke har noen router, men kun en switch, har du kun én IP-adresse tilgjengelig (alle enhetene dine får tildelt samme IP - den eksterne) og derfor blir det krasj når to eller flere enheter skal på nett samtidig. Det du trenger er en router slik at alle enhetene dine får lokale IPer. Så jeg må skaffe meg en ruter? ALtså modem-ruter-switch? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Du trenger nødvendigvis ikke switchen på slutten. En router har typisk 4-5 porter. Lenke til kommentar
Enern Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Du trenger nødvendigvis ikke switchen på slutten. En router har typisk 4-5 porter. Ja ok, Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå