sideburns Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Nå er det på høy tid å bytte ut kubikkmetertven vår så vi har kjøpt to billigtver på tilbud hos Lefdal, Samsung UE46ES5505 og UE40ES5505, Har ikke fått dem levert ennå men da jeg sjekket spesifikasjonene (etter handel, genialt ) ser jeg at den ikke har inngang for satellitt/parabol. Vi har Canal Digital via parabol i huset. Vil dette by på problemer eller vil jeg miste funksjonalitet med disse tvene, eller er det bare å plugge hdmikabel fra tuner til TV og så er sorgene slukket ? http://www.samsung.com/no/support/model/UE46ES5505KXXE-techspecs Nå tror jeg den modellen vi kjøpte heter UE46ES5505XXE og ikke KXXE på slutten, men det betyr vel ikke allverdens. Noen som vet ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det er vel ikke så mange TVer som har innebygget paraboltuner. Er mer fleksibelt å ha separat tuner. De gamle TVene har jo definitivt ikke inngang for parabol, så vet ikke helt hvordan du tenker en ny TV skal ha problemer. Lenke til kommentar
sideburns Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Det er vel ikke så mange TVer som har innebygget paraboltuner. Er mer fleksibelt å ha separat tuner. De gamle TVene har jo definitivt ikke inngang for parabol, så vet ikke helt hvordan du tenker en ny TV skal ha problemer. Flott,da har jeg fått avkreftet mistanken om at vi har kjøpt feil. Vet bare alt for lite om lyd og bilde og ble litt skeptisk da jeg leste techspecs hvor det sto No Rf-in satellite. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Litt mer utfyllende info: RF tilkobling betyr inngang til tuner. Før hadde TVer bare en type tuner, for analoge signaler. Det analoge nettet er nå nedlagt, og digitale signaler har overtatt. Nå er det 4 mulige tunere i nye TVer: analog, digitalt bakkenett, digital kabel, og digital parabol. Mange TVer har flere tunere, som analog og digitalt bakkenett. Men få har alle 4. Din har analog, digital bakkenett (DVB-T), og digital kabel (DVB-C). Alle har HDMI, SCART, etc tilkobling for eksterne tunere, DVD, og alt mulig annet. Lenke til kommentar
sideburns Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Tusen takk ! Det står forresten også i spesifikasjonene at den har opptaksfunksjon via USB (PVR). Er det noe som kun er knyttet til innebygget tuner eller kan det benyttes med ekstern tuner ? Endret 18. november 2012 av Hårek Flettet sammen 2 innlegg, og fjernet siteringen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Er litt usikker, men antar det er knyttet til tuner. En PVR trenger EPG (programguide) for å ha bra funksjonalitet, og EPG er knyttet til tuner. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det står forresten også i spesifikasjonene at den har opptaksfunksjon via USB (PVR). Er det noe som kun er knyttet til innebygget tuner eller kan det benyttes med ekstern tuner ? Fungerer kun med innebygget tuner. Har litt begrenset funksjonalitet i forhold til ekstern PVR-dekoder fordi TV-en kun har en tuner (kan ikke ta opp noe annet enn du ser). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå