Laila - Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Tåkemorgen Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Fint bilde. Men det ser ut som du av en eller annen grunn dobler størrelsen av bildet før du laster det opp. I Photoshop finnes det under "Image" et valg som gjør at du kan justere pixelantallet. Jeg vil tro at Lightroom har tilsvarende mulighet. Brikken i kameraet ditt er på 18 Megapixler og full bildestørrelse er i utgangspunktet 5184 x 3456 (horisontalt x vertikalt). Bildestørrelsen på det du har lastet opp er 9500 x 6333, altså mer enn det doble av originalen. Ikke å vente at det "sprekker". Lykke til med justeringen Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Fint bilde. Men det ser ut som du av en eller annen grunn dobler størrelsen av bildet før du laster det opp. I Photoshop finnes det under "Image" et valg som gjør at du kan justere pixelantallet. Jeg vil tro at Lightroom har tilsvarende mulighet. Brikken i kameraet ditt er på 18 Megapixler og full bildestørrelse er i utgangspunktet 5184 x 3456 (horisontalt x vertikalt). Bildestørrelsen på det du har lastet opp er 9500 x 6333, altså mer enn det doble av originalen. Ikke å vente at det "sprekker". Lykke til med justeringen Tusen takkSlettamann! ) ) Da skal jeg finne ut av det. Syntes det var rart at jeg hadde motsatt problem av andre her Ha en finfin søndagskveld! Lenke til kommentar
John EM Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Fint bilde. Bruk disse innstillinene så er problemet løst: http://home.online.no/~joegilm/artimages/LR4.jpg Lenke til kommentar
Nils Christian Skjauff Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Vakkert senhøstscenarium dette - meget stemningsfullt ! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Fint bilde.Bruk disse innstillinene så er problemet løst: http://home.online.no/~joegilm/artimages/LR4.jpg Tusen takk John EM! )) Det skal jeg gjøre Ha en fin fotouke! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Vakkert senhøstscenarium dette - meget stemningsfullt ! Tusen takk NIls Christian Skjauff! )) Glad du likte høststemningen Ønsker deg en fin fotouke Lenke til kommentar
ethomassen Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Dette var fint og stemningsfullt Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Dette var fint og stemningsfullt Tusen takk for hyggelig kommentar Ethommassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg