Gå til innhold

Stjålet iphone - reiseforsikring?

Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Saken er at jeg ble frastjålet iphonen igår. Ikke så gammel.. Har ikke forsikring bare knyttet til telefonen, men har jo reiseforsikring jeg kan bruke.

MEN, jeg overnattet ikke. Var i en annen by (Oslo), en hel dag fra morgen til kveld, men jeg overnattet ikke. Og de krever minst én overnatting.

Er det en dum idé og si jeg overnattet? Kommer de til å undersøke om jeg faktisk overnattet? Føler det blir feil å lyve.. Men hva synes dere? Er det en liten hvit løgn som er ok, eller bør jeg bare investere i ny telefon selv? Alt er jo sant, og var ute på tur.. Tyvene nappet mobilen min foran mine egne øyne. Anmeldt saken til politiet så kommer til å ha bevis. Men mangler bare denne ene overnattingen..

Håper virkelig på hjelp!

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-207017

Du kan jo lese litt her.

Takk! Om de sjekker datatrafikken min og ber om dokumentasjon på at den er stjålet - er det jo greit. For den delen er jo sann. Er bare den lille overnattingen jeg lurer på

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar

Et godt eksempel på at det er viktig å ikke BARE tenke pris når man kjøper reiseforsikring.

§ 2727 (2. ledd)

Med bøter eller fengsel inntil 3 år eller med begge deler straffes

2) den som for at han selv eller andre skal få utbetalt en forsikringssum eller en garantisum sikret ved forsikringsavtale' date=' gir en skadeoppgave som står i påtakelig misforhold til skaden.[/quote']

Er det verdt det? Og uansett: er det riktig å gjøre det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-207017

Så konklusjonen er, at jeg ikke bør si jeg overnattet hos en venn? For de vil sjekke det? (noen som vet?) Pluss jeg får dårlig samvittighet?

Jeg får såklart dårlig samvittighet av det.. Men det er en bitteliten løgn, og det er bare at jeg overnattet hos en venn. Går fortsatt på skole, så har ikke råd til ny mobil. Men det får jeg heller leve med, enn å prøve meg synes dere?

Håper på flere svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så konklusjonen er, at jeg ikke bør si jeg overnattet hos en venn? For de vil sjekke det? (noen som vet?) Pluss jeg får dårlig samvittighet?

Jeg får såklart dårlig samvittighet av det.. Men det er en bitteliten løgn, og det er bare at jeg overnattet hos en venn. Går fortsatt på skole, så har ikke råd til ny mobil. Men det får jeg heller leve med, enn å prøve meg synes dere?

Håper på flere svar :)

Er det verdt å få dårlig samvittighet? Jeg mener, vil du orke å leve med det? Noe så lite kan medføre skyldfølelse i mange år fremover. Noen tar det mye hardere enn andre.

Pluss blir du tatt for forsikrings svindel så er det alvorlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...