Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

God lenestol for dårlig rygg?

Bollen123E

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ryggproblemet forebygges best med å bruke ryggen. En øvelse er å stå oppreist, deretter bevege en fot fram, så overføre vekten til den foten, deretter bevege den andre foten frem på samme måte. 10.000 ganger per dag er ideelt.

Tøying av muskler bra. Det gjelder å bevare bevegeligheten i ryggen. Unngå lenestoler hvor man ikke kan bevege seg. En dobbelstol, hvor sittestilling kan være hva som helst, funker bra for å tøye ryggmusklene.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

"Helseproblemet" her er = hvordan kurere "mange i familien min sliter med dårlig rygg." med en lenestol fordi dårlig rygg "skyldes" stolen?

http://kiropraktorgr...jeg-gjore-selv/

5 tips for å unngå ryggsmerter;

1. Hold deg i bevegelse. Sett av litt tid til en generell form for aktivitet som vil være med på å løse opp stive og stramme muskelknuter og ledd.

2. Prøv å unngå stress. Dagens tidsklemme er årsak til mange plager spesielt i nakke/rygg regionen. Bevisstgjør deg spenningsmønstret og vær flink til å legge inn pauser.

3. Ved akutte smerter kan man bruke en ispose over der det er mest smertefullt i ca 15 min. Varme kan man bruke på ømme og slitne muskler men ikke når det er akutt.

4. Vær oppmerksom ved løfting eller raske/ brå bevegelser som lett forårsaker ryggsmerter.

5. Tøy og strekk. Ta deg noen minutter hvor du tøyer og strekker ut hofte/bekken og lårmuskulatur.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...