Gå til innhold

Kjøpe pc deler bygge selv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spesielt vanskelig er det ikke

Skal litt til for å ødelegge noe, så lenge man tar forhåndsregler

Jeg, og flere andre syntes der er morro

Man kan spare en del, og om man ikke sparer så mye så er det i de fleste tilfeller nesten umulig å få det samme i en Ferdigbygd pc fra et merke ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at det er veldig vanskelig. Følg guider på nett etc så går det helt fint =) (håper jeg da, er 6 år siden sist og skal gjøre det på nytt asap).

Ikke spesielt enkelt å ødelegge deler, men greit å passe på at du ikke er statisk når du tar på delene. Ta på f.eks: en kran først.

Jeg liker å tukle med slike ting, så for meg er det artig. Veldig personlig, men er jo moro når du får det til å funke. Er det problemer så hater jeg livet fort :p

Man sparer faktisk en god del, og man får jo en maskin som passer deg perfekt.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å bygge selv, men de par første gangene tar det gjerne litt tid.

Så lenge du ser en video eller to om PC-bygging før du starter, samt blar igjennom manualen til hovedkortet og kabinetter bør du ikke støte på noen problemer. NewEgg har en serie videoer om PC-bygging på Youtube om jeg husker rett.

Nja, det er snakk om elektronikk, så ja det er lett å ødelegge, men om du behandler utstyret skikkelig skal det mye til for å ødelegge noe.

Det er veldig artig!

Det kommer helt an på hva man skal bygge og til hvilket budsjett. Før sparte man mer enn hva en gjør i dag. Den største forskjellen i dag er at alle komponentene vil holde en viss standard, mens det i ferdigbygde maskiner gjerne er gjort en del kompromisser for å få inn kraftigst prosessor og skjermkort.

Som oftest når du bygger selv vil du få en maskin som yter hakket bedre og har bedre komponenter.

I det siste har dog CDON begynt å selge noen ferdigbygde maskiner som har svært god pris, og her lurer jeg på om det går opp i opp når det kommer til pris.

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...