Jonna4 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg sparer til stasjonær nå og jeg lurer på om det er vanskelig å bygge en selv? Er det vanskelig? Enkelt å ødelegge deler? Er det artig? Sparer man i det hele tatt noe? Visste ikke hvor jeg skulle plassere dette så flytt det gjerne Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Spesielt vanskelig er det ikke Skal litt til for å ødelegge noe, så lenge man tar forhåndsregler Jeg, og flere andre syntes der er morro Man kan spare en del, og om man ikke sparer så mye så er det i de fleste tilfeller nesten umulig å få det samme i en Ferdigbygd pc fra et merke Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg vil ikke si at det er veldig vanskelig. Følg guider på nett etc så går det helt fint =) (håper jeg da, er 6 år siden sist og skal gjøre det på nytt asap). Ikke spesielt enkelt å ødelegge deler, men greit å passe på at du ikke er statisk når du tar på delene. Ta på f.eks: en kran først. Jeg liker å tukle med slike ting, så for meg er det artig. Veldig personlig, men er jo moro når du får det til å funke. Er det problemer så hater jeg livet fort Man sparer faktisk en god del, og man får jo en maskin som passer deg perfekt. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det er ikke vanskelig å bygge selv, men de par første gangene tar det gjerne litt tid. Så lenge du ser en video eller to om PC-bygging før du starter, samt blar igjennom manualen til hovedkortet og kabinetter bør du ikke støte på noen problemer. NewEgg har en serie videoer om PC-bygging på Youtube om jeg husker rett. Nja, det er snakk om elektronikk, så ja det er lett å ødelegge, men om du behandler utstyret skikkelig skal det mye til for å ødelegge noe. Det er veldig artig! Det kommer helt an på hva man skal bygge og til hvilket budsjett. Før sparte man mer enn hva en gjør i dag. Den største forskjellen i dag er at alle komponentene vil holde en viss standard, mens det i ferdigbygde maskiner gjerne er gjort en del kompromisser for å få inn kraftigst prosessor og skjermkort. Som oftest når du bygger selv vil du få en maskin som yter hakket bedre og har bedre komponenter. I det siste har dog CDON begynt å selge noen ferdigbygde maskiner som har svært god pris, og her lurer jeg på om det går opp i opp når det kommer til pris. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå