Bollen123E Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hei! For øyeblikket har jeg en gammel D-link Di-624 Router. I huset har vi 1 stasjonær datamaskin 2-3 bærbare og et playstation3. Er Routeren vår for dårlig til så mange enheter? Tips til ny? Jeg har tenkt til å kjøpe meg en TV å ha i kjelleren. Problemet er at der er betongvegger, og veldig dårlig signal på nettet. Jeg tror jeg vil få problemer med å game online på PS3. Burde jeg kjøpe en ny router å dra ledning ned? Eller en son dings som sender nettet videre? Eller bare dra en lang ledning ned til PS3en Tips? Takk for svar! Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det er vel bare å teste og se, hvis det ikke er snakk om for store avstander så kan det gå fint med betong, men den ruteren er litt gammel og støtter bare 802.11g (54Mbit trådløst), noe som kan bli litt i det minste laget spesielt hvis du skal overføre filer mellom enheter på nettverket hjemme. Jeg vet heller ikke hvilken linje du har, men hvis du har over ~10-20Mbit så kan ruteren bli flaskehalsen også for internettilkoblingen. Ruteren i seg selv er nok ikke for dårlig til 4-5 trådløse tilkoblinger, det som er problemet er at enheter med dårlig dekning vil kunne ødelegge opplevelsen også for de med god dekning, så det er litt viktig at alle enheter har ok dekning. Derfor må du nesten bare teste og se hvordan det blir. Hvis du spiller med spillekonsollen rett ved siden av ruteren med god dekning, mens noen sitter i en annen etasje med dårlig dekning, så vil du oppleve at det begynner å lagge på spillekonsollen fordi ruteren er opptatt med å sende data med en tregere overføringshastighet til de med dårlig dekning, slik at det oppstår kø også for de med god dekning. Det beste er derfor å legge kabel hvis du kan, og gjerne kjøpe en ekstra ruter som du setter nærmere enhetene i den andre etasjen. Sørg også for å sette ruterene på 2 forskjellige kanaler slik at ikke ruterene forstyrrer hverandre. Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Takk for bra svar! Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Når jeg måler nettverkshastiget på stasjoneren som er kablet til modemet, så får jeg 3,8 ned og 0,5 opp. Noe tips til hvilken router jeg burde kjøpe? Billigst mulig, og samtidig få utnyttet det lille jeg har? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 En rimelig router med rask teknologi er denne: http://www.proshop.no/Router/TP-Link-Ultimate-Wireless-N-Router-2208108.html?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå