Gå til innhold

Geforce FX 5600 VS Geforce TI 4200 ?

Windoge

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hørt masse rykter om at TI4200 skal knuse Geforce FX 5600 men er dette sant?

FX har jo DX9 støtte så vil det si at hvis jeg skal sattse på NYE spill fremover så bør jeg ta et FX kort fremfor et TI kort ?

Vet jo at FX f.eks scorer 9500 i 3dmark 01, men TI4200 ligger på 12000marks.

Mens i 3DMARKS 03 er det en større forskjell pga DX9 støtten. Om jeg har valget mellom de korta, hva bør jeg gå for da? Ikke gå etter pris nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, korta er ikke mer enn 100 poeng maks unna hverandre, jeg f.eks, fikk 1800 poeng med mitt Ti4200 64mb kort!

sysn ikke det er så galt til å være så "gammel" teknologi.

mener å ha sett at FX5600 ikke scorer no særlig bedre, og at R9500/R9600/pro/Fireblade E osv er mye mye bedre kjøp til samme pris! R9500np scorer ca 3200 standard, et 9500 pro, ca 3600, 3800, og et 9600pro FireBlade scorer 4400 i overklokket tilstand! det koster i underkant av 1800 kr og er det beste kjøpet, hvis du absolutt skal ha nytt kort! :grumpy:

Lenke til kommentar

Så lenge du har et TI4200 nå, ville iværtfall JEG ventet med å kjøpe et nytt skjermkort enda. Har et TI4600 selv, og det fungerer toppers for meg i alle spill.

Når neste generasjons grafikk kort kommer begynner jo det FX kortet å bli litt slapt, og da har du antakeligvis penger til å kjøpe et bedre et.

Værtfall jeg liker å hoppe over en generasjon i grafikk kort før jeg kjøper neste :).

Du vil værtfall ikke merke så mye forskjeld enda.

Lenke til kommentar

hvis jeg måtte velge mellom de to kortene,ville jeg ha valgt ti 4200.

selv om fx 5600 har støtte får direct x9 i hardwaren.

i dagens spill er nok ti-kortet best(directxåtte)når direct x 9 spillene kommer får fullt ville jeg hatt et kort som er bedre enn fx 5600.

da ville jeg kjøpt ati 9800-eller fx 5900,eller noen andre som kommer senere.beklager men synes det er bortkastet penger og innverstere i fx 5600 nå(ca 1500-2000kr)

enn hvis du selger ditt kort ca 600-800 og sparer til ati 9800 eller fx 5900

til ca 2700-3300kr...

men og spandere penger på et fx 5600 eller ati 9600 får og få 5-10% mere ytelse,da tror jeg du angrer deg etterpå...

Lenke til kommentar
hmm merkelig syns alle driver bare å snakker om 3dmark ditt og 3dmark datt, jeg selv vil si at du ser hvor bra korta er i spill, 3dmark har ingen betydnign er min mening!

mener ikke noe vondt, ville bare si dette!

Du har helt rett ,men det er en meget fin måte og teste hvordan ditt system yter mot andre systemer som er helt like. Men det gir en god indikasjon på hvordan systemet ditt ville klart det i ordentlige tester. Og man har et fint tall og gå ut ifra. Kjører selv også UT2003 når jeg bench`er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...