Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

begrenset internett tilgang (haster)

Anbefalte innlegg

Hei! Når jeg våknet i morges og skulle på facebook en tur, kom jeg ikke inn, de fleste internett sider fungerer, jeg kan på skype, teamspeak, steam.. vg, men facebook fungerer ikke, jeg kommer inn ved å bruke Mobilt hotspot, men ingen nettlesere kommer seg inn :(

Jeg restarta PCn, restarta nettet, RESETA rutern, cleara Cache..

trenger hjelp ! :)

Alt fungerte i går kveld.

Time: 2012-11-18 13:17:59

DSL Status: Connected

Product Name: Vood 452W_B

Wireless RF: Disabled

System Uptime: 0 hours 9 minutes

DSL Speed: 1180/18909kbps

Ethernet: Connected

Software Revision: 452W_B_AS0000-03_05_08_08

SSID: Tilgin-411

Endret av skrujern123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, jeg kommer inn på Black ops og andre spill, men ''Store'' på steam fungerer ikke.

Spotify fungerer også,

EDIT*Brukte nylig noe som heter OpenDNS, kom inn på facebook med den, men ingen andre pcer i huset gjør det.

når jeg pinga facebook.com så får jeg 4 packages sent 0 recieved (før jeg brukte openDNS)

Når jeg bruker opendns får jeg ikke sendt meldinger til folk på facebook.. men kommer inn.

Endret av skrujern123
Lenke til kommentar

Når du spør om hjelp ved internettproblemer vil det generelt være en god idé å nevne hvilken leverandør du bruker.

EDIT*Brukte nylig noe som heter OpenDNS, kom inn på facebook med den, men ingen andre pcer i huset gjør det.

Ser ut som du fant ut problemet på egen hånd. Du sliter med DNS-serveren din. OpenDNS er løsningen når sånt skjer. Dette er ikke din feil i de aller fleste tilfeller, men skyldes nettleverandøren din.

Jeg vil gjette at du har Altibox. Jeg har selv slitt med nettet gjennom dem i hele dag, og har hele tiden regnet med at det har skyldtes DNS-serverne deres uten at jeg har giddet gjøre noe med det før nå.

Endret av TiLT42
Lenke til kommentar

Du kan redusere slike problemer ved å sette to forskjellige DNS i routeren din.

Den ene kan du f.eks ta fra din ISP: 37.44.185.10 og den andre fra en annen kilde (med åpen DNS).

En slik er Google med IP: 8.8.8.8

Jeg ser forresten at disse DNS-problemene hos StayOn har skjedd flere ganger, så det er like greit å bruke noen andres stabile DNS. Eks Powertech åpen DNS: 195.159.0.200

Lenke til kommentar

Du kan redusere slike problemer ved å sette to forskjellige DNS i routeren din.

Den ene kan du f.eks ta fra din ISP: 37.44.185.10 og den andre fra en annen kilde (med åpen DNS).

En slik er Google med IP: 8.8.8.8

Jeg ser forresten at disse DNS-problemene hos StayOn har skjedd flere ganger, så det er like greit å bruke noen andres stabile DNS. Eks Powertech åpen DNS: 195.159.0.200

takker for svar :)

bruker google sin akkurat nå, men kjører den bare igjennom min PC, hvordan får jeg den til å gå på ruteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...