skrujern123 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Hei! Når jeg våknet i morges og skulle på facebook en tur, kom jeg ikke inn, de fleste internett sider fungerer, jeg kan på skype, teamspeak, steam.. vg, men facebook fungerer ikke, jeg kommer inn ved å bruke Mobilt hotspot, men ingen nettlesere kommer seg inn Jeg restarta PCn, restarta nettet, RESETA rutern, cleara Cache.. trenger hjelp ! Alt fungerte i går kveld. Time: 2012-11-18 13:17:59 DSL Status: Connected Product Name: Vood 452W_B Wireless RF: Disabled System Uptime: 0 hours 9 minutes DSL Speed: 1180/18909kbps Ethernet: Connected Software Revision: 452W_B_AS0000-03_05_08_08 SSID: Tilgin-411 Endret 18. november 2012 av skrujern123 Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Forresten, jeg kommer inn på Black ops og andre spill, men ''Store'' på steam fungerer ikke. Spotify fungerer også, EDIT*Brukte nylig noe som heter OpenDNS, kom inn på facebook med den, men ingen andre pcer i huset gjør det. når jeg pinga facebook.com så får jeg 4 packages sent 0 recieved (før jeg brukte openDNS) Når jeg bruker opendns får jeg ikke sendt meldinger til folk på facebook.. men kommer inn. Endret 18. november 2012 av skrujern123 Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Ingen som har svar =(?? Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Når du spør om hjelp ved internettproblemer vil det generelt være en god idé å nevne hvilken leverandør du bruker. EDIT*Brukte nylig noe som heter OpenDNS, kom inn på facebook med den, men ingen andre pcer i huset gjør det. Ser ut som du fant ut problemet på egen hånd. Du sliter med DNS-serveren din. OpenDNS er løsningen når sånt skjer. Dette er ikke din feil i de aller fleste tilfeller, men skyldes nettleverandøren din. Jeg vil gjette at du har Altibox. Jeg har selv slitt med nettet gjennom dem i hele dag, og har hele tiden regnet med at det har skyldtes DNS-serverne deres uten at jeg har giddet gjøre noe med det før nå. Endret 18. november 2012 av TiLT42 Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Nei, har StayOn som internett leverandør Endret 18. november 2012 av skrujern123 Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Nei, har StayOn som internett leverandør StayOn er vel dsl leverandøren i Ålesundsområdet? Mener på de bruker Altibox som leverandør videre ut mot internett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Du kan redusere slike problemer ved å sette to forskjellige DNS i routeren din. Den ene kan du f.eks ta fra din ISP: 37.44.185.10 og den andre fra en annen kilde (med åpen DNS). En slik er Google med IP: 8.8.8.8 Jeg ser forresten at disse DNS-problemene hos StayOn har skjedd flere ganger, så det er like greit å bruke noen andres stabile DNS. Eks Powertech åpen DNS: 195.159.0.200 Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Du kan redusere slike problemer ved å sette to forskjellige DNS i routeren din. Den ene kan du f.eks ta fra din ISP: 37.44.185.10 og den andre fra en annen kilde (med åpen DNS). En slik er Google med IP: 8.8.8.8 Jeg ser forresten at disse DNS-problemene hos StayOn har skjedd flere ganger, så det er like greit å bruke noen andres stabile DNS. Eks Powertech åpen DNS: 195.159.0.200 takker for svar bruker google sin akkurat nå, men kjører den bare igjennom min PC, hvordan får jeg den til å gå på ruteren? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 du kan logge inn på routeren og sette opp alternativ dns server i dhcp scopet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Forøvrig er kanskje disse problemene relatert til at Altibox har hatt megaprobemer med utenlandstrafikk mm de siste dagene. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Forøvrig er kanskje disse problemene relatert til at Altibox har hatt megaprobemer med utenlandstrafikk mm de siste dagene. det var de, StayOn bruker Altibox som internet transit. Problemene med utenlandstrafikken ble forøvrig løst tidligere ikveld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå