Saftmaskin1 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hei, jeg har nettopp bygd ferdig en PC og den funker helt fint men det er en veldig rar lyd som jeg ikke skjønner hvor kommer fra.. Noen som har vært borti dette før? ------------ Er ikke harddisken eller CD-rommet. Det har jeg sjekket. Kan være rammen, gpuen, processoren eller PSUen! mvh, Fredrik Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Har du puttet en fugl inni der? Går det ikke an å prøve å legge hodet inntil hver av PC-delene og høre hvor det kommer fra? Har aldri vært borti noe sånt før. Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Hehe... Ingen fugl nei.. Har prøvd.. Veeldig vanskelig å si hvor det kommer fra! Holder på å sjekke rammen nå Lenke til kommentar
V e g a s Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hei Jeg har akkurat den samme lyden i min pc. Aner ikke hvor den kommer fra.. Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Mistenker PSUen faktisk.. Kan ikke skjønne at rammen, prosessor eller SSD kan lage en sånn lyd. Har du hatt problemet lenge? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Merkelig lyd ja! Siden du allerede har sjekket DVD-spilleren og harddisken så vil jeg tro det enten er strømforsyningen eller en vifte på skjermkorte eller prosessoren, eventuelt andre vifter du har. Tror neppe det er selve prosessoren eller minnebrikkene som lager en sånn lyd. Lenke til kommentar
V e g a s Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Ja.. Mulig det... Må jo være tegn på at noe ikke stemmer en eller annen plass Startet for noen dager siden. Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Er nok ikke prosessoren eller RAMen nei. Testet nettopp RAMen og det er nok ikke den.. Skal teste viftene nå! Lenke til kommentar
V e g a s Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Det kan ikke være vifte på skjermkortet eller cpuen for min del.. Jeg har vannkjøling på de. Kan jo være en av viftene også ja.. Endret 17. november 2012 av FiXeroN Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Da er det nok PSU-en, ja. Leste noe her på forumet for en stund siden om merkelige lyder fra PSU. Er tydeligvis et ganske vanlig problem. Husker ikke hvordan problemet oppstod, men det er bare å klage på den og få tilsendt en ny. Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Vi har samme PSU også, så jeg kan tenke meg at det er den ja. Ganske kjipt må jeg si.. Handlet hos Dustin! Noen som vet om jeg må sende den i retur før jeg får tilsendt en ny? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hvis dere begge har samme strømforsyning så er det nok stor sannsynlighet for at det er der problemet ligger ja. Hvordan retur fungerer hos Dustin kan jeg dessverre ikke svare på. Lenke til kommentar
xhansax Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 går det ann å starte psuen alene? Isåfall ville du vært sikker på at det er den som har fuglen inni seg. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Ja, det går. Endret 17. november 2012 av aleksanderro Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Det vet jeg faktisk ikke.. Hm.. Lenke til kommentar
xhansax Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Er flere med det samme problemet; http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=111628 Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Ja, du må sende den tilbake til dustin før de sender en ny. Send mail til dem, så får du tilsendt en ferdigfrankert returlapp. Sett den på pakken du sender, også sender de en ny PSU etter hvert når de har sjekket den du reklamerte på. Endret 18. november 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Hva skulle man gjort uten forum???! Takk skal dere ha! Da vet jeg værtfall at det er PSUen som er problemet! Får vell bare sende den inn ja! mvh, Fredrik Lenke til kommentar
Saftmaskin1 Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Er det forresten noen som har Corsair 650D og synest top vifta bråker..? og er det vanlig at CPU-vifta kjører full fart rett etter boot for så å stabilisere seg? (stock vifter) Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg har 650D og stock viftene er ikke de stilleste på markedet. Men du er klar over at det finnes viftestyring? Og ja, det er ikke så unormalt at vifter kjører for full hastighet etter oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå