Gå til innhold

Uttak av egne varer i AS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det finnes egen konto til hver registrerte bruker av tripletex. Du kan føre det enten som avansert bilag, eller skrive ut en regning til deg selv/mottaker. Deretter må man registrere hvordan transaksjonen er utført i avansert bilag.

 

Under konto, velger du "Til ansattrestkonto" og velger deretter riktig ansatt.

Lenke til kommentar

Ah der var den ja! Måtte bruke avansert bilag for å få det til, fant ikke ansattreskontroen i mottatt regning. Er det jeg som ikke ser godt nok, eller går det ikke å gjøre det via mottatt regning?

 

Det kan legges til under instillinger. Der velger du betalingskontoer som blir tilgjengelig under regningsbetaling. Jeg har feks lagt til kontant betaling.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva er anbefalt rutine dersom betalinger er gjort via en privat bankkonto? (I mitt tilfelle: som ikke er registrert på mitt enkeltmannsforetak).

 

Gå på regnskapsinstillinger, betalingstyper, utbetalinger.. Legg til feks tekst privat utlegg "navn" og få det opp på regnskapskonto 29XX som tilhører din gjeld/lån fra ansatte.. Husk å krysse av for vise i "registrer mottatt regning"

Da ligger det som et betalingsalternativ når du skal registrere kvitteringen som mottat regning.

 

 

Så kan du senere gjøre opp den kontoen mot kontanter eller til din konto når det passer seg, ved hjelp av avansert bilag.

Endret av PROuser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...