AnaXyd Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Heisann! Har nå hoppet på med å føre regnskapet selv med Tripletex, og lurer litt på hvordan man kan føre uttak av egne varer i et AS? Selskapet er MVA registrert. Antar at det kan lønne seg med å lage en egen konto for hver eier også? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hei Det finnes egen konto til hver registrerte bruker av tripletex. Du kan føre det enten som avansert bilag, eller skrive ut en regning til deg selv/mottaker. Deretter må man registrere hvordan transaksjonen er utført i avansert bilag. Under konto, velger du "Til ansattrestkonto" og velger deretter riktig ansatt. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Ah der var den ja! Måtte bruke avansert bilag for å få det til, fant ikke ansattreskontroen i mottatt regning. Er det jeg som ikke ser godt nok, eller går det ikke å gjøre det via mottatt regning? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Ah der var den ja! Måtte bruke avansert bilag for å få det til, fant ikke ansattreskontroen i mottatt regning. Er det jeg som ikke ser godt nok, eller går det ikke å gjøre det via mottatt regning? Det kan legges til under instillinger. Der velger du betalingskontoer som blir tilgjengelig under regningsbetaling. Jeg har feks lagt til kontant betaling. Lenke til kommentar
Morten Myrstad Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Hva er anbefalt rutine dersom betalinger er gjort via en privat bankkonto? (I mitt tilfelle: som ikke er registrert på mitt enkeltmannsforetak). Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 (endret) Hva er anbefalt rutine dersom betalinger er gjort via en privat bankkonto? (I mitt tilfelle: som ikke er registrert på mitt enkeltmannsforetak). Gå på regnskapsinstillinger, betalingstyper, utbetalinger.. Legg til feks tekst privat utlegg "navn" og få det opp på regnskapskonto 29XX som tilhører din gjeld/lån fra ansatte.. Husk å krysse av for vise i "registrer mottatt regning" Da ligger det som et betalingsalternativ når du skal registrere kvitteringen som mottat regning. Så kan du senere gjøre opp den kontoen mot kontanter eller til din konto når det passer seg, ved hjelp av avansert bilag. Endret 4. januar 2013 av PROuser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå