Foxboron Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Skrev et forslag i en hjelpe tråd om at vi evt kunne lage en samletråd for programeringsspråk, og starter denne tråden for å se om det er en interesse å sette sammen en tråd! Her kan vi ha en organisert liste over språk og evt kategorisere dem i Objektorientert, Funksjonelt osv. Om dette høres greit ut ville jeg også høre om hvordan folk har lyst å videre organisere det, og hvordan sette opp malen til språkene. Har satt sammen et eksempel for Python så folk kunne få et lite inntrykk av hvordan jeg kunne tenke meg å legge det opp. Python Objektorientert Laget av Guido Van Rossum i 1991. Fokuserer på ren og lesbar syntax. Wiki Anbefalte bøker: Learn Python The Hard Way Anbefalte nettsider: http://www.codecadem...m/tracks/python http://python.org/ Editorer/Utviklermiljø: IDLE (Standar med Python) Sublime Text 2 Notepad ++ Notater: Finnes to verisoner av Python, 2.7 og 3.3. Anbefales å starte med 2.7 grunnet bedre støtte og dokumentasjon. Anbefalt av mange som språk for begynnere! Eksempler: print "Hello World" # Hello World new_list = ["Hello, "World] for i in new_list print i # "Hello" # "World" Kommentarer eller tanker om dette? Lenke til kommentar
Capitalist Hippie Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Tja, Wikipedia gjør jo dette fra før? Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Tja, Wikipedia gjør jo dette fra før? Nei, det gjør dem faktisk ikke. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Kommentarer eller tanker om dette? Slike oversikter florerer over det ganske internett... Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 11. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2012 Slike oversikter florerer over det ganske internett... Da gir du meg en Norsk liste tilsvarende det jeg prøver å starte her Lenke til kommentar
Yokoya Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Det finnes da flere versjoner/implementasjoner av Python enn bare 2.7 og 3.3? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det finnes da flere versjoner/implementasjoner av Python enn bare 2.7 og 3.3? Det er det; men det er kun 2.7 og 3.3 som det fortsatt kommer oppdateringer til. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 13. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2012 Det finnes da flere versjoner/implementasjoner av Python enn bare 2.7 og 3.3? Du har mange flere implementasjoner, men de varierer hva slags versjon de har tilgjengelig. Noen implementasjoner: Jython (Java) IronPython (.Net) PyPy (Python implementasjon av Python med JIT kompilasjon) CLPython (Common Lisp) Stackless Python CPython (Hoved implementasjonen) LOLPython Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå