Owlyhoo Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Jeg er en svak liten gutt som blir 15 om 4 måneder til og lurte på om et helt kick ass treningsprogram. Har trent i ca et halvt år nå, men har ikke noe spesielt opplegg utenom at jeg tar de øvelsene jeg føler for nesten. Har benkpress og 1 hantel. Skal begynne å trene på treningssenter etter nyttår, siden jeg må fylle 15. Tar maks 60 kg i benkpress. Jeg er ute etter et treningsprogram som jeg kan trene de fleste muskler i kroppen med bare benkpress (stang) og en hantel. Må trene mer bein og tricep. Programmet skal være 3x10 eller lignende pga alder og faren for å ''skade'' seg eller få problemer med vekst. Visst du hadde hatt tiden så hadde det vært veldig greit med et fult program til etter nyttår, som vil si at jeg har de fleste maskiner og utstyr som trengs. Går på Krea-bolic og Gold Whey. Jack3d er på ønskelista. Spar meg for dømming, og ja jeg vet jack3d ikke blir solgt i Norge og kan virke litt sterkt for noen. Ser fram til positiv tilbakemelding! :-) 170 cm 60,7kg - mål er 100 kg, minst! Endret 17. november 2012 av Owlyhoo Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Du er 14 og tar krea-bolic og jack3d? Ja ja... =/ Selv har jeg 4 ulike treningsoppsett: biceps + rygg + skuldre, triceps + bryst, mage, bein. Her har du begrensede muligheter pga utstyret ditt, men det problemet forsvinner selvfølgelig når du starter på treningssenter. Inntil det ville jeg bare ha tatt enkle øvelser med det du har tilgjengelig. Det finnes veldig mye rundt omkring i huset som kan brukes til trening. Skal ikke si noe om doping, fordi det har du sikkert tenkt gjennom og bestemt deg for uansett. Men pass på å få i deg nok proteiner, karbohydrater og søvn. Og ikke tren for mye. Du er ung, og i tillegg til å få større muskler skal du også vokse. Husk på at det du gjør når du trener styrke er å belaste og ødelegge musklene, og hvis du ikke gir kroppen tid og ressurser til å bygge dem opp igjen vil du ikke bli noe sterkere. 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 søk på teenage bodybuilding på google og les 6-7 artikler der. Endå bedre, søk på "hot teen blond" og oppta tiden din med det i eit par år framover. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Det kommer til å ta årevis for deg å komme til 90kg, så jeg tror du må roe ned målsetningen litt. Endret 18. november 2012 av Akse Lenke til kommentar
Owlyhoo Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Det kommer til å ta årevis for deg å komme til 90kg, så jeg tror du må roe ned målsetningen litt. Jeg har god tid, broren min selv var spinkel og begynte å trene i 15 års alderen, men veide 99 kg etter 3-4 år med trening med bare hjelp av proteiner, kreatin og andre saker. Han brukte aldri ''rene' steroider. Sterkeste han brukte var vel Jack3d og Ripped Freak. Og til deg lengre oppe så roer jeg ned jack3d til etter nyttår . Søke på hot teen blond er unødvendig, skal jo heller prøve å oppnå det på ekte . Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jack3d er snart mer eller mindre "umulig" å få tak i. Har vel blitt ulovlig i USA også, så du vil vel oppleve blodpriser om du vil ha en boks. Lenke til kommentar
Owlyhoo Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Jack3d er snart mer eller mindre "umulig" å få tak i. Har vel blitt ulovlig i USA også, så du vil vel oppleve blodpriser om du vil ha en boks. Selges vel i sverige for rundt 250-300 kroner? Tipper vel det selges i malmø hvor de har en gymgrossisten butikk, ellers har de det på strømstad visst jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Tipper de fleste som tar Jack gjør det for å kunne si det til kompisene sine. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Selges i hvert fall ikke hos Bodypower i Charlottenberg lengre. Er blitt ulovlig i Sverige også. Er vel EU som har gjort noen tiltak. Lenke til kommentar
Owlyhoo Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Tipper de fleste som tar Jack gjør det for å kunne si det til kompisene sine. Hva mener du? Lenke til kommentar
Owlyhoo Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Koman da, har ikke blitt serlig smartere Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Det eneste gode tipset jeg kan gi deg er å drite i detaljer som jacked og kreatin. Det har så utrolig liten effekt i forhold til å spise ordentlig og trene hardt med gode øvelser. Fokuser på å legge på deg mye masse med gode baseøvelser i begynnelsen, så kan du prøve deg frem med tilskudd når du får mer peiling. 1 Lenke til kommentar
Owlyhoo Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Det eneste gode tipset jeg kan gi deg er å drite i detaljer som jacked og kreatin. Det har så utrolig liten effekt i forhold til å spise ordentlig og trene hardt med gode øvelser. Fokuser på å legge på deg mye masse med gode baseøvelser i begynnelsen, så kan du prøve deg frem med tilskudd når du får mer peiling. Syntes du virka veldig naiv. Du aner ikke hvor mye peiling jeg har i det hele tatt. Du sier jeg burde roe ned målsetningen min? Hva skal dette hjelpe med? Ødelegger bare mål for andre nettopp. Jeg er ikke den typiske tenåringen som vil trene, men er mer erfaren fordi jeg både har en bror som lærer meg og en nær venn som også er personlig trener. Jeg tar alle på skolen i de fleste øvelser og dette sier bare at jeg har trent en stund. Du kommer her å kommenterer ting som ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. Som også sagt, spar meg for DØMMING! Ta å tenk over hva du svarer til før du i det hele tatt skriver noe. Og det ``gode tipset`` du skrev om er egentlig et helt pyton tips. Alle vet at kreatin hjelper og for noen er det et nødt. Jacked skal jeg spare til jeg blir eldre siden det blir mindre og mindre av i markedet. BTW, jeg vet jeg kommer til å komme opp i 100kg visst ikke mer. Slutt å knus drømmer din forbanna idiot. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Er det virkelig mulig å ta seg så nær av en kommentar? Ja, jeg mener kreatin og jacked er bullshit for en på din alder. Og jeg skrev at det kommer til å ta lang tid for deg å nå målet ditt, jeg skrev ikke at det er umulig. Og spesielt lang tid kommer det til å ta når du ikke har muligheten til å kjøre markløft, pull-ups og beinpress. 2 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Syntes du virka veldig naiv. Du aner ikke hvor mye peiling jeg har i det hele tatt. Du sier jeg burde roe ned målsetningen min? Hva skal dette hjelpe med? Ødelegger bare mål for andre nettopp. Jeg er ikke den typiske tenåringen som vil trene, men er mer erfaren fordi jeg både har en bror som lærer meg og en nær venn som også er personlig trener. Jeg tar alle på skolen i de fleste øvelser og dette sier bare at jeg har trent en stund. Du kommer her å kommenterer ting som ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. Som også sagt, spar meg for DØMMING! Ta å tenk over hva du svarer til før du i det hele tatt skriver noe. Og det ``gode tipset`` du skrev om er egentlig et helt pyton tips. Alle vet at kreatin hjelper og for noen er det et nødt. Jacked skal jeg spare til jeg blir eldre siden det blir mindre og mindre av i markedet. BTW, jeg vet jeg kommer til å komme opp i 100kg visst ikke mer. Slutt å knus drømmer din forbanna idiot. Du må roe deg ned noen hakk. Du kan ikke komme på forumet og lange ut om at "hey, jeg er en svak liten gutt" og gå over til "jeg er ikke den typiske tenåringen" og "jeg har mer erfaring" og "jeg tar alle på skolen". Tenk over hva du skriver, mister. Velkommen til et forum. Det er slik det funker. Her får du faktisk gode tips, som du tolker med ræva og bare tar deg nær av. Dette er ikke et forum der vi bare gir to tomler opp og sier "stå på, gutten min". Du må tåle å høre at andre har forskjellige meninger uten å slå knute på trusa. 1 Lenke til kommentar
Owlyhoo Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Du må roe deg ned noen hakk. Du kan ikke komme på forumet og lange ut om at "hey, jeg er en svak liten gutt" og gå over til "jeg er ikke den typiske tenåringen" og "jeg har mer erfaring" og "jeg tar alle på skolen". Tenk over hva du skriver, mister. Velkommen til et forum. Det er slik det funker. Her får du faktisk gode tips, som du tolker med ræva og bare tar deg nær av. Dette er ikke et forum der vi bare gir to tomler opp og sier "stå på, gutten min". Du må tåle å høre at andre har forskjellige meninger uten å slå knute på trusa. Ser dere støtter hverandre her. Og akse, hvem sa jeg ikke kan ta pull ups og markløft? Og det jeg mente med at jeg var svak var en dråpe selvironi og tegn på at jeg ikke er fornøyd enda. Uheldigvis for meg så er det ikke mange som støtter meg i dette forumet og at dere har vært her en del lenger. Alt jeg prøver å si er at du, akse, burde ta å svare på spørsmålet mitt istedenfor alt mulig annet om ting jeg allerede har forklart. Som sagt, og sier igjen, spar meg for dømming. Lenke til kommentar
Owlyhoo Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Du er 14 og tar krea-bolic og jack3d? Ja ja... =/ Selv har jeg 4 ulike treningsoppsett: biceps + rygg + skuldre, triceps + bryst, mage, bein. Her har du begrensede muligheter pga utstyret ditt, men det problemet forsvinner selvfølgelig når du starter på treningssenter. Inntil det ville jeg bare ha tatt enkle øvelser med det du har tilgjengelig. Det finnes veldig mye rundt omkring i huset som kan brukes til trening. Skal ikke si noe om doping, fordi det har du sikkert tenkt gjennom og bestemt deg for uansett. Men pass på å få i deg nok proteiner, karbohydrater og søvn. Og ikke tren for mye. Du er ung, og i tillegg til å få større muskler skal du også vokse. Husk på at det du gjør når du trener styrke er å belaste og ødelegge musklene, og hvis du ikke gir kroppen tid og ressurser til å bygge dem opp igjen vil du ikke bli noe sterkere. Tusen takk for bra svar og GODE tips Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ser dere støtter hverandre her. Og akse, hvem sa jeg ikke kan ta pull ups og markløft? Og det jeg mente med at jeg var svak var en dråpe selvironi og tegn på at jeg ikke er fornøyd enda. Uheldigvis for meg så er det ikke mange som støtter meg i dette forumet og at dere har vært her en del lenger. Alt jeg prøver å si er at du, akse, burde ta å svare på spørsmålet mitt istedenfor alt mulig annet om ting jeg allerede har forklart. Som sagt, og sier igjen, spar meg for dømming. Ser at vi støtter hverandre? Jeg sier meninga mi, han sier meninga hans. Du kan ikke ta deg nær av at vi er uenige med deg, da kommer du til å bli en bitter mann. Og om du tolker det som dømming, så bør du manne deg opp, og ta tilbakemeldinger som du får. Ikke alle tilbakemeldinger vil være positive, det må du bare lære deg å takle. Gro litt baller mens du trener? Akse har vært konsekvent i å gi gode råd til veldig mange som kommer innom om ber om tips, og de fleste som viser seg å være uenige, tar heller opp debatten istedet for å sette seg på bakbeina og klage over at de ikke får høre det de ville høre. Men du er ung. Vi skjønner at det er vanskelig å høre at andre er uenige noen ganger. Men det er sånn man lærer Lenke til kommentar
Owlyhoo Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Ser at vi støtter hverandre? Jeg sier meninga mi, han sier meninga hans. Du kan ikke ta deg nær av at vi er uenige med deg, da kommer du til å bli en bitter mann. Og om du tolker det som dømming, så bør du manne deg opp, og ta tilbakemeldinger som du får. Ikke alle tilbakemeldinger vil være positive, det må du bare lære deg å takle. Gro litt baller mens du trener? Akse har vært konsekvent i å gi gode råd til veldig mange som kommer innom om ber om tips, og de fleste som viser seg å være uenige, tar heller opp debatten istedet for å sette seg på bakbeina og klage over at de ikke får høre det de ville høre. Men du er ung. Vi skjønner at det er vanskelig å høre at andre er uenige noen ganger. Men det er sånn man lærer Gro baller? Rett å slett noe av det dummeste jeg har hørt. Grunnen til at jeg reagerer på akse er at han høres ut som at han har noe imot at jeg er ung og trener. Både sier han jeg burde roe ned målsetningen min og at jeg burde få mer peiling. LATTERLIG! Han er en nedlatende fyr som høres bitter ut selv. Jeg skrev tydelig at jeg ikke ville ha pappskaller som skal skrive om at kreatin og andre tilskudd ikke er noe bra for meg, og det var nettopp det han gjorde. Og det at du sier jeg burde gro baller er tåpelig, si meg hvor mange på min alder hadde turt å stå opp for sin egen mening. Om du vil ta diskusjonen videre burde du ta å heller sende meg melding. Lagde denne tråden nettopp for å få gode tips, mer spesifikt et treningsprogram. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Trådstarter, tenk litt over hvordan du fraber deg dømming og slenger rundt deg med personangrep nærmest i samme setning. Ta en tur til helsesøster eller finn noen andre å snakke ut med. Du virker litt usikker, så defensiv som du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå