Gå til innhold

Lage mikro-cluster med Linux?

Anbefalte innlegg

Er ganske noob med linux.

Jeg har idag to gamle datamaskiner som jeg ikke bruker mye. Ønsker da å koble disse sammen til et "mikro-cluster" og lage en server ut av disse. Problemet er at jeg har ingen anelse hvordan jeg skal gjøre dette, annet enn at Linux er nok en god idé.

Et annet problem er at kun én av datamaskinene har harddisk. Så den andre må da henge seg på den ene's harddisk, eller så må man bruke en minnepenn eller en CD hvis man skal lagre noe.

I tillegg ønsker jeg å kontrollere disse datamaskinene fra en nyere pc med Windows 7 på, og starte prosesser til de to datamaskinene herfra. Den nye pcen skal med andre ord fungere som en master, men skal ikke kjøre noen av de prosessene den starter.

Så, hvordan gjøre dette? Vurderer å eventuelt senere å legge til flere datamaskiner til systemet, men prøver med to først da disse er de eneste som er tilgjengelige for øyeblikket.

-Caster

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Morsom idé, men har du noen planer for hva clusteret skal gjøre? Hva skal linux-serverene servere for noe? Er ikke alt som egner seg til å skulle prosessere i et cluster.

Boote uten disk er fint mulig med f.eks PXE

flere spillservere er det som kommer til å kjøre på de. Og ble også anbefalt PXE, men siden jeg ikke har vært mye oppi linux/servere virket det veldig forvirrende. Men skal prøve å sjekke litt mer opp nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...