malarki Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jeg har en 2 år gammel PC fra Komplett som trenger litt ekstra RAM. Har 4 GB av Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 nå, men ønsker å øke med 4 GB til 8 GB totalt. Hovedkortet er Gigabyte GA-P55A-UD3, Socket-1156 og jeg har en stor strømforsyning. Jeg lurer derfor på om det er uproblematisk å kjøpe 1 brikke på 4 GB og ettermontere denne, eller om jeg må kjøpe 2 brukker og erstatte dagens brikker. Har ledig slot til RAM i PC-en. Har vurdert følgende brikke: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618012 Har det noen påvirkning på hva jeg kan/bør kjøpe at det står SO-DIMM, XMS osv? Takker og bukker for svar Lenke til kommentar
Bruvva91 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 begge er 240, begge er ddr3, begge er 1600MHz.. go for it Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 For best stabilitet så er det best å ha samme minnebrikker. 2x2GB + 1x4GB kan skape ustabilitet, samme med at de minnebrikkene du har nå har en spenning på 1,65 og den nye har 1,5. Lenke til kommentar
malarki Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 For best stabilitet så er det best å ha samme minnebrikker. 2x2GB + 1x4GB kan skape ustabilitet, samme med at de minnebrikkene du har nå har en spenning på 1,65 og den nye har 1,5. Hva slags stabilitet snakker man om når det gjelder RAM? Er konklusjonen at du anbefaler meg å kjøpe 8 GB RAM og erstatte de jeg har? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Ustabil RAM kan føre til mange problemer, som at programmer i Windows sluttet å fungere, merkelige feilmeldinger og kan også føre til Blue Screen. Men selvfølelig dette skjer ikke med alle, men når RAM er såpass billig som det er så ville jeg kjøpt et helt nytt sett med 8 GB ja. Så er du ihvertfall sikker på at det ikke blir noen problemer med forskjellige brikker. Lenke til kommentar
malarki Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Ustabil RAM kan føre til mange problemer, som at programmer i Windows sluttet å fungere, merkelige feilmeldinger og kan også føre til Blue Screen. Men selvfølelig dette skjer ikke med alle, men når RAM er såpass billig som det er så ville jeg kjøpt et helt nytt sett med 8 GB ja. Så er du ihvertfall sikker på at det ikke blir noen problemer med forskjellige brikker. Takk skal du ha, da vet jeg hva jeg skal bestille Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Bare hyggelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå