olegunnaro Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Men 4000 ansatte må gå og Kodak må selge patenter for nesten tre milliarder kroner Kodak låner 4,5 milliarder Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Tragisk! Hadde Kodak ikke vært så forbanna sta og forstått at fremtiden var digital, så hadde de sikkert vært en av de store den dag i dag. De tviholdt på APS-tullet forferdelig lenge.. 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Luksusfellen neste. :-) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Kodak satset jo hardt på digitalt i 1995-2002 og var verdensledende på digitale speilrefleks en periode. Men de satset nok litt for tidlig og fikk store utviklingskostnader for lenge før salget tok seg skikkelig opp. Gjelda ballet på seg og utviklingen av nye produkter og markedsføring måtte lide utpå 2000-tallet. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Kodak har gjort mye dumt de siste 6-10 årene, så om de går dukken er jeg ikke det minste overrasket. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Vurderte selv digitalkamera når de kom, men bildekvaliteten var mildt sagt elendig. Kjøpte filmkamera da, men ikke APS da de funksjonene ikke var noe jeg trengte. Så dukket canon ixus opp, og tok over hele digitalkamermarkedet med penere kamera som tok mye bedre bilder. Etterhvert ble markedet på speilrefleks delt mellom canon og nikon, og canon tok over mye av kompaktkameramarkedet også. Restene ble fordelt mellom casio, pentax, sony osv og smulene var ikke nok for kodak. Hvilket kodak kamera konkurrerte nyligst med de store? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Da forsvinner jo det eneste produktet jeg har noen interesse av å kjøpe av kodak å, med at de slutter med film for konsumenter. Eller fortsetter de med portra, ektar etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg