sindredl Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Heisann. Studerer for tiden, og bor sammen med to kompiser. Her er dealen: Jeg gamer litt, de streamer. (tv2sumo++) Vi har en 20/2Mbit linje fra GET. Når noen av de streamer så går alt i stå, 3-400ping osv. Gamer for tiden HoN. Sjekka linja på speedometertest, og vi får full uttelling vi har 20mbit ned og litt over 2 opp. Søkt litt rundt og noen som mener det kan ha noe med routern å gjøre. At den ikke kan håndtere så mange pakker på en gang. Har en billig D-link router av denne typen. Evt. er den en måte å dele opp nettet på? så de på trådløst kun får tilgang til, si halvparten av linja? Jeg har routern på rommet mitt og er kobla med kabel. På forhånd takk, Sindre D.L Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Det heter jo QoS å dele opp nettverket slik. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 20Mbit er et utgått abonnement, så det er mulig at dere kan oppgradere til 30Mbit uten ekstra kostnader. Sumo bruker ikke så mye båndbredde at det burde skape problemer, da er det nok noe internt hos dere som er flaskehalsen. Hvilket modem fra get er det dere har? Hvis modemet deres har NAT aktivert, så kan dere vurdere å koble D-linken slik at NAT-funksjonen ikke benyttes, slik at den blir brukt som et rent aksesspunkt. (deaktivere DHCP, og koble til modem via en av LAN-portene) Husk også at PCer med dårlig dekning til D-linken vil bruke mer radiokapasitet på å overføre samme mengde data som en mot en klient med god dekning, så det vil si at hvis de som streamer har dårlig dekning, vil det kunne lage lag for deg selv om du selv har god dekning. Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Vi har et modem som heter "Cisco 2100". Skal ringe get å kreve en oppgradering på mandag. Når det er sagt så prøvde jeg å bytte over så modemet går rett i en lan port på routern, og skru av DHCP, det resulterte i mye styr med at de sleit med å komme på wlan++, og jeg kom ikke inn på routeren, så har stilt det tilbake for øyeblikket. Skal dog prøve litt mer utover kvelden, når de ikke skal bruke nettet. Har også endra kanal på wlanet, også prøvd å finne en måte å scanne for wlan kanaler som er ute å går i nærheten, så om noen har noen iphone apps el. så skrik ut. Endret 17. november 2012 av sindredl Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Bare stikke innom en Get forhandler, så kan dere hente med et modem (husk og ta med det gamle), så får dere den nye hastigheten. Gamle modemet støtter ikke mer en rundt 20Mbps. Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Bare stikke innom en Get forhandler, så kan dere hente med et modem (husk og ta med det gamle), så får dere den nye hastigheten. Gamle modemet støtter ikke mer en rundt 20Mbps. Thanks, Da har jeg 31/5Mbit ^^ Lenke til kommentar
Merko Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Thanks, Da har jeg 31/5Mbit ^^ Hehe bare hyggelig. Oppgraderte til 70 igår, siden det bare kostet rundt 100kr dyrere. Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Hehe bare hyggelig. Oppgraderte til 70 igår, siden det bare kostet rundt 100kr dyrere. Sweet : D Tror dog ikke studielånet strekker til det : > skulle gjort det om vi var en til i leiligheten^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå