krausandhaug Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jeg og en klassekamerat skal ha prøveeksamen om tyngde og masse. vi delte oppgaven, så jeg skal fremføre om Tyngde. kan noen ENKELT OG GREIT forklare Tyngde? med formler og andre viktige ting. men ikke for vanskeli og forstå! Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Tyngde er kort sagt massen til en gjenstand multiplisert med tyngdeakserelasjonen. Vi opererer med en tyngdeakserelasjon på 9.81 m/s^2 (varierer litt i forhold til hvor på jorda du er), så en person med masse 70 kg har en tyngde på 9.81 * 70 = 686,7 N (Newton). Tyngde er altså den kraften som drar deg mot jorda. Lenke til kommentar
krausandhaug Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Tusen takk! noen som vet noe mer? skal snakke i 5 minutter og har kun 2 minutter så langt! jeg har til og med formler, regnestykker og animasjon... Lenke til kommentar
sungun Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 http://no.wikipedia.org/wiki/Tyngdekraft Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Skjønner ikke hvordan du skal snakke 5 min om det.. Hva sier oppgaven da? Kanskje du kan komme med noen eksempler? Har du lært om Newtons lover? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå