Ferdizz Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Hei, sitter å tenker på om jeg skal kjøpe meg en Xbox 360 Slim 250GB ettersom den ligger ute til en nokså billig pris. Har PS3 fra før av, men vil gjerne skaffe meg en Xbox i tillegg pga Halo-serien og bedre online funksjoner osv(?). Men nå står valget mellom å kjøpe ny for 1700,- (inkl. frakt og 2 spill) eller om jeg skal gå for en brukt fra finn.no som følger med 2 kontroller, kinect og alle halo-spillene (utenom halo 4), i tillegg til en del andre spill, til ca 300 kroner ekstra (ca 2000kr). Hva synes dere er mest fornuftig? Er jo alltid kjekkest med nytt, men tenker jeg kan spare litt penger på å kjøpe brukt? Er det trygt å kjøpe brukt spillkonsoll fra finn.no? Endret 17. november 2012 av Ferd!s Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Nå ville jeg spart pengene og kjøpt brukt. Mye tyder at både Microsoft og Sony blir å lansere sine nye konsoller til neste år. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Nå ville jeg spart pengene og kjøpt brukt. Mye tyder at både Microsoft og Sony blir å lansere sine nye konsoller til neste år. Men med tanke på garanti og reklamasjonsrett, hva gjør jeg hvis den f.eks får RROD etter et par måneder? Og er det mulighet for at ytelsen er litt redusert ettersom den er brukt? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Ytelsen blir ikke redusert om den er brukt. Du må nesten høre med selgeren om konsollen fremdeles har reklamasjonsrett/garanti. Har selv eid tre slike konsoller siden de kom, og har aldri hatt problemer med at noen av de streiker. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Ytelsen blir ikke redusert dersom den er brukt, slik som Thomas sier. I tillegg skal du ha en stor dose uflaks dersom den får RRoD mtp. at det er en Slim det er snakk om. Dette problemet er trolig ikke-eksisterende på Slim. Det er alltid en risiko ved å kjøpe brukt fra Finn.no. Du bør stille deg to spørsmål: Trenger du Kinect? Er du interessert i å spille spillene som følger med den brukte konsollen? Hvis ikke, så er det bedre å kjøpe en helt ny, og heller kjøpe Halo-spillene og diverse andre spill du vil ha etterpå. Halo-spillene kan du f. eks kjøpe brukt hos Gamestop, eller ganske billig på CDON (eksempelvis Halo: Reach til 99,- nytt) eller andre nettbutikker. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Har egentlig Xbox så veldig mange bedre funksjoner online enn PS3? Som sagt er nok ikke de neste konsollene så veldig langt unna, så det du tjener på å kjøpe en Xbox nå er i grunn noen ekslusive spill, primært Halo og Gears of War. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Det skal jeg ikke uttale meg veldig mye om, men det er noen bedre funksjoner på XBL enn PSN. F. eks kan du ikke snakke med venner som spiller andre spill/holder på med andre ting på PSN. På XBL kan du snakke med alle uavhengig av hva de holder på med via funksjonen "Party Chat". I tillegg får XBL en del spill tidligere enn PSN (eksempel: utvidelsespakkene til GTA: IV, Skyrim osv.), men det går jo den andre veien også.. så akkurat dét koker jo ned til smak og behag; noe begge tjenestene forsåvidt gjør. Endret 17. november 2012 av iGlenn Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg hadde kjøpt en brukt fat elite fra gamestop for 900kr og fått den modifisert med ixtreme LT+3.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå