Gå til innhold

kampeskadronen - verneplikt

stasomfaen

Anbefalte innlegg

Hei jeg var på fallskjermjegeropptak og var superkeen for å få god trening til spesialjegeropptak. Røk på en speedmarsj nære før slutt og jeg hadde ikke løpt nok på forhånd, så hadde ikke råd til at formen tapte seg såpass etter lite mat og søvn. Nå er jeg skytter på cv90 i kampesk og føler det blir mye sitting... Riktig nok har vi AKKURAT startet og har ikke hatt tid til særlig fyfo osv, men hvordan kommer det til å bli utover? Noen som vet? kommer jeg til å få trent mye eller må alt gjøres ved siden av? Tenker spes. opptak til sommeren helst, men er usikker på om jeg vil klare å få trent nok om jeg skal sitte på cv... De som er skyttere fra vinterkontigenten som dimmer nå snart er syltynne alle sammen så det ser jo ut som de får løpt en del, men usikker på om jeg bør bli og se, eller begynne å lete etter et annet sted å søke sånn at jeg får kjørt meg litt? Både mtp løping, styrke og sekktrening annet enn kun sent på kvelder og i helger. Blir litt mye å ta igjen sånn det er akkurat den dag i dag.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var jeg i Stormesk 3, ikke Kesk, men jeg var på vogn. I starten er det veldig mye fokus på å lære seg vogna å kjenne, både i teori og praksis, men dette går seg til etter noen måneder. Nå får vognfolket som regel ikke vært med på fotmanøvre da de er opptatt med jobben sin på vogn, men utenom disse øvelsene får du nok god tid til å trene på egenhånd. Blir nok endel fyfo sammen med fotfolket etterhvert også, ble ihvertfall sånn for våres del.

Samtidig er det en del "trening" i det å være på vogn, du får gjerne kjørt deg litt på det psykiske plan når du må slite for å holde deg våken og konstrert i lange lange perioder av gangen uten søvn, og det er jo noe som absolutt kan komme godt med.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...