B25S Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Må bare si at det er imponerende at du som kinesisk studerer og lærer norsk! Lenke til kommentar
Netj Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Må bare si at det er imponerende at du som kinesisk studerer og lærer norsk! Det er mange nordmenn studerer og lærer kinesisk også Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Ja, faktisk så kjenner jeg mange som studerer kinesisk og som til og med kan kinesisk her i Norge! Lenke til kommentar
Netj Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 haha, kan du også? La meg lære deg litt her. 你好! 你-Du 好-God Det er 'God dag' eller 'Hei' i nosk. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Ja, faktisk så kjenner jeg mange som studerer kinesisk og som til og med kan kinesisk her i Norge! Kina er og blir en stormakt og et stort land med globalt innflytelse Norge blir aldri en stormakt og alle snakker engelsk. Det er det som gjør det uvannlig at han valgte norsk. På datterens min skole i 7th grade må hun velge mellom fransk, tysk, spansk og mandarin å studere. Da jeg var ung så hadde jeg ikke mandarin som et valg. Jeg studerte spansk og det hjalp lite når jeg studerte i Norge Kan dere lære mandarin på norske skoler idag? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg kan bare ett kinesisk tegn og det er det tegnet som betyr mann Takk for at du lærer meg noen flere tegn JinDoris, selv om jeg ikke har tålmodighet til å lære meg kinesisk! Kina er og blir en stormakt og et stort land med globalt innflytelse Norge blir aldri en stormakt og alle snakker engelsk. Det er det som gjør det uvannlig at han valgte norsk. På datterens min skole i 7th grade må hun velge mellom fransk, tysk, spansk og mandarin å studere. Da jeg var ung så hadde jeg ikke mandarin som et valg. Jeg studerte spansk og det hjalp lite når jeg studerte i Norge Kan dere lære mandarin på norske skoler idag? Kina er ett stormakts land ja, men det er jo ett omfattende språk så det er likevel overraskende mange som vil lære kinesisk mener da jeg. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Jeg kan bare ett kinesisk tegn og det er det tegnet som betyr mann Takk for at du lærer meg noen flere tegn JinDoris, selv om jeg ikke har tålmodighet til å lære meg kinesisk! Kina er ett stormakts land ja, men det er jo ett omfattende språk så det er likevel overraskende mange som vil lære kinesisk mener da jeg. Haha, ja, dere kan ikke vite hvor mange plassen i Kina har laks fra Norge nå Og det er ikke så vanskelig å lære kinesisk. 人 ---mann Se, det tegn er sånn en mann står opp 大 ---Stor Det tegn er sånn en mann med hans armen ute ,så det er 'stor' Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Tegnet som betyr mann er vell det enkleste tegnet på kinesisk tenker jeg. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Tegnet som betyr mann er vell det enkleste tegnet på kinesisk tenker jeg. Nei,de enkleste tegnet er 'en' 一 ----en/ei/ett 二 ----to 三 ----tre Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Nei,de enkleste tegnet er 'en' 一 ----en/ei/ett 二 ----to 三 ----tre Er "En" det samme tegnet som "Yi/一" ? Lenke til kommentar
Netj Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Er "En" det samme tegnet som "Yi/一" ? Ja da! Yi,Er,San :-) En,To,Tre! Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg sendte deg en privat melding. Jeg kan godt snakke med deg på Skype om du vil lære deg å snakke norsk og. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg sendte deg en privat melding. Jeg kan godt snakke med deg på Skype om du vil lære deg å snakke norsk og. Hei, jeg sendte deg en melding også. Ta en titt! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Hva betyr tallet 46 på kinesisk? Lenke til kommentar
Netj Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Hva betyr tallet 46 på kinesisk? Jeg tror at du ville liker å vite om 4 og 6 i kinesisk, er det riktig? Selv om 1og2og3 ser samme, de andre er forskjellig. 4 四(Si) 5 五(wu) 6 六(liu) 7 七(qi) 8 八(ba) 9 九(jiu) 10 十(shi) Håper du finne det er ikke så vanskelig å huske Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg syntes at det har vært liten aktivitet her i det siste! Hvor har du blitt av JinDoris? Lenke til kommentar
Netj Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Jeg syntes at det har vært liten aktivitet her i det siste! Hvor har du blitt av JinDoris? Jeg er her still Jeg bare lest grammatikk boka i det siste. Jeg håper at jeg kan bruke bedre setningstruktur i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå