Gå til innhold

Jeg lærer norsk nå


Netj

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8723

Jindoris!

 

Du er veldig flink synes jeg :)

Jeg synes du burde reise til Norge, kanskje med familie og venner?

Prate og være sammen med nordmenn er en veldig bra måte å lære på! Og du får en fin tur ut av det :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jindoris!

 

Du er veldig flink synes jeg :)

Jeg synes du burde reise til Norge, kanskje med familie og venner?

Prate og være sammen med nordmenn er en veldig bra måte å lære på! Og du får en fin tur ut av det :))

Hva dag er det i dag? :huh:

Mange folk tror at jeg er flink :wee:

 

Jeg ville kommet til Norge med familie.

Jeg tror at det er god måte å lære norsk også, på grunn av jeg skrvet her :)

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke om jeg forstå riktig av hva du skrivet her.

Hva er 'som et unntak' her? :huh:

 

Som et unntak-as an exception , he will write in bokmål, not new Norwegian. You know there are two official Norwegian languages(mostly dialects)? The natives understand each other very well but I don't as a foreigner

 

Beklager, jeg skrev for mye på amerikansk Jeg prøver å lære norsk(bokmål) som deg

Lenke til kommentar

Som et unntak-as an exception , he will write in bokmål, not new Norwegian. You know there are two official Norwegian languages(mostly dialects)? The natives understand each other very well but I don't as a foreigner

 

Beklager, jeg skrev for mye på amerikansk Jeg prøver å lære norsk(bokmål) som deg

Takk!

Men tror jeg at det er bokmål som studeret jeg.

 

Det er morsomt at du heter englesk her som 'amerikansk' :wee:

Så du er ikke nordmann heller, hvor kommer du fra? :)

Lenke til kommentar

 

Takk!

Men tror jeg at det er bokmål som studeret jeg.

 

Det er morsomt at du heter englesk her som 'amerikansk' :wee:

Så du er ikke nordmann heller, hvor kommer du fra? :)

 

Du skriver bokmål ikke nynorsk, det er sannt.

 

Jeg bor i cincinnati, Ohio, USA nå men var en utveksling student i Norge i 1975 Jeg kunne ikke et ord på norsk før jeg bodde i Norge men etter 4-5 måneder så begynnte jeg å snakke brukbar norsk og når jeg reiste hjemme så hadde jeg det vanskelig å snakke amerikansk igjen(ikke lenge)

 

Etter nesten 40 år uten å snakke norsk på daglig basis prøver jeg å begynne igjen Det går ikke så verst, de fleste nordmenn forstår meg godt i disse fora og som du sikkert har merket, de liker det når utlendinger blir intersert i deres liten land

 

Jeg håper du får sjansen å reise til Norge, det er et fint land. Jeg er også intersert i ditt land og planlegger å reise til Beijing i de neste 2-3 år

 

 

Lenke til kommentar

Du skriver bokmål ikke nynorsk, det er sannt.

 

Jeg bor i cincinnati, Ohio, USA nå men var en utveksling student i Norge i 1975 Jeg kunne ikke et ord på norsk før jeg bodde i Norge men etter 4-5 måneder så begynnte jeg å snakke brukbar norsk og når jeg reiste hjemme så hadde jeg det vanskelig å snakke amerikansk igjen(ikke lenge)

 

Etter nesten 40 år uten å snakke norsk på daglig basis prøver jeg å begynne igjen Det går ikke så verst, de fleste nordmenn forstår meg godt i disse fora og som du sikkert har merket, de liker det når utlendinger blir intersert i deres liten land

 

Jeg håper du får sjansen å reise til Norge, det er et fint land. Jeg er også intersert i ditt land og planlegger å reise til Beijing i de neste 2-3 år

Jeg tror at jeg fortår innlegg ditt de beste.

Kanskje på grunn av vi er utlendinger samme. :wee:

 

Er det vanskelig å studere norsk etter 40 år? :huh:

Synes jeg de flere nordmenn er hjelpsom til å rette feilene mine :)

 

Velkommer til Kina :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at jeg forstår ditt innlegg best.

Kanskje på grunn av vi er begge utlendinger. :wee:

 

Er det vanskelig å studere norsk etter 40 år? :huh:

Jeg synest flere nordmenn er hjelpsom til å rette feilene mine :)

 

Velkommen til Kina :)

Er overrasket over hvor bra Norsk man kan lære på så kort tid.

Hvilken teknikk lærer du Norsk med? Kan du snakke Norsk eller er det bare skriftspråk du kan? :)

Lenke til kommentar

 

Jeg tror at jeg fortår innlegg ditt de beste.

Kanskje på grunn av vi er utlendinger samme. :wee:

 

Er det vanskelig å studere norsk etter 40 år? :huh:

Synes jeg de flere nordmenn er hjelpsom til å rette feilene mine :)

 

Velkommer til Kina :)

 

Det blir klart for de fleste nordmenn at vi er engelsk talende fordi vi har en tendens til å oversette engelske uttrykk.

 

Det hjalp meg å tenke på norsk som Shakespeare snakket engelsk som dette-

 

I know not where I shall go! (Shakespeare )

I don't know where I wanna go!(modern English )

 

Jeg vet ikke hvor jeg skal gå hen

 

Not.- jeg ikke vet hvor jeg vill gå

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk planer om å reise ett sted til kina de nærmeste årene jeg også! Jeg vil spesielt prøve å besøke en fyrverkerifabrikk! :) Hvor i kina er det du bor JinDoris? :)

Haha, egentlig du har lyst på fyrverkeri :)

Jeg bor i Hangzhou nå. Det er en pen byen nær Shanghai.

Jeg tror at du sikkert vet Shanghai. :wee:

 

Er overrasket over hvor bra Norsk man kan lære på så kort tid. Hvilken teknikk lærer du Norsk med? Kan du snakke Norsk eller er det bare skriftspråk du kan? :)

Jeg har ei god ordbok, ei lærerhåndbok og ei tesktbok, også jeg har mange lærerene på diskusjon.no :tease:

Det var synd at jeg snakke bare litt :huh: men hører jeg på CDen mer.

Det er ikke lett for meg å snakke i norsk, først jeg tror i norsk, da jeg tror at hvor til å si den setningen ut.

Dessuten jeg vet ikke at hvem å snakke med :huh:

Synes jeg at jeg trenger å snakke mer i fremtiden. :wee:

Lenke til kommentar
Det blir klart for de fleste nordmenn at vi er engelsk talende fordi vi har en tendens til å oversette engelske uttrykk. Det hjalp meg å tenke på norsk som Shakespeare snakket engelsk som dette- I know not where I shall go! (Shakespeare ) I don't know where I wanna go!(modern English ) Jeg vet ikke hvor jeg skal gå hen Not.- jeg ikke vet hvor jeg vill gå

Jeg har den spørsmålen også.

Jeg vet ikke om den ordstilling er riktig. :hmm:

Alltid tror jeg at det er feil om det er samme til engelsk.

Lenke til kommentar

Du trenger å lære deg hvordan alle bokstavene i alfabetet uttales :) Jeg vet ikke om du får en Cd plate som du kan lære det på, men jeg er ganske sikker på at det finnes! Når du har lært deg dette så kan du jo øve deg på å snakke mer og mer. Kanskje du finner en nordmann der nede som du kan snakke med også! :) Hvis du finner det så hadde jo dette vært fantastisk bra. Hvis du først lærer deg å snakke så blir du bedre i å skrive også :)

Lenke til kommentar

Du trenger å lære deg hvordan alle bokstavene i alfabetet uttales :) Jeg vet ikke om du får en Cd plate som du kan lære det på, men jeg er ganske sikker på at det finnes! Når du har lært deg dette så kan du jo øve deg på å snakke mer og mer. Kanskje du finner en nordmann der nede som du kan snakke med også! :) Hvis du finner det så hadde jo dette vært fantastisk bra. Hvis du først lærer deg å snakke så blir du bedre i å skrive også :)

Jeg studeret den alfabetet, vokalene, konsonantene og spesielle kombinasjoner , men fant jeg det var vanskelig å snakke nye ord still. :huh:

Lenke til kommentar

Sikkert noen her på forumet som kan snakke med deg via Skype.

Jeg har to norsk venner på Skype, men ikke vi snakke i norsk,bare i test.

Jeg snakker ikke godt, så jeg tror at jeg er ikke sikker på snakke i norsk. :closedeyes:

Endret av JinDoris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...