Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Syntes det er fryktlig ille når folk som retter gjør feil .. hehe Nei, det er ikke. Fordi det er godt når hjelpsom. Fortell når folk har to forskjellig sokker. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) ja, jeg vil gjerne dere kan rette mine feilene. Ja, jeg vil gjerne at dere retter feilene mine. eller: Ja, dere kan gjerne rette feilene mine. Edit: Ser at mange skrev tilsvarende setninger samtidig. Du ser det er mange måter å skrive på norsk som er rett, og betyr det samme Endret 18. november 2012 av Valkyria Lenke til kommentar
settings Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Nei, det er ikke. Fordi det er godt når folk er hjelpsome. Fortell når folk har to forskjellig sokker. hjelpsom er entall, hjelpsome er flertall. det er ikke bare en som hjelper deg her, ergo flertall. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Ja, jeg vil gjerne at dere retter feilene mine. eller: Ja, dere kan gjerne rette feilene mine. Edit: Ser at mange skrev tilsvarende setninger samtidig. Du ser det er mange måter å skrive på norsk som er rett, og betyr det samme Ja, det er mange måter å skrive på norsk som er rett, men jeg alltid bruker annen gal måte Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 retter feilene mine./ retter mine feil. Det finnes selfølgelig mange andre måter å bygge opp setninga på. Det du endte opp med ble en miks av mye rart. Ja, jeg vil gjerne at dere retter mine feil. Ja, hvis dere er villige til å rette mine feil hadde jeg funnet det nyttig. Ja, det ville være til stor hjelp hvis dere retter feilene mine. Så det er ikke riktig å si at 'retter mine feilene'? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Nei, det heter: "Retter feilene mine" Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Ja, det er mange måter å skrive på norsk som er rett, men jeg bruker alltid en annen gal måte Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Ikke les denne du.. Endret 18. november 2012 av Stalthy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Dere gjør det veldig vanskelig for JinDoris å forstå. Gjør det kort og konsist, ikke langt og rotete. Blir også håpløst når de som skal rette, har elementære, grammatiske feil selv. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Kan du engelsk? Kan sammenligne det med engelsk hvis du vil nesten, men du må huske at når det er bestemt artikkel (den, det) så vil endelsen på substantivet (ordet) bli det samme som endelsen til artikkelen. Altså hvis det er den så vil substantivet slutte på en og hvis det er det så slutter den på et. Så her blir det den småbyen Også blir det den pene småbyen. Bare si fra hvis du ikke skjønner hva jeg mener altså og jeg må komme med en regel eller eksempler Jeg forstår engelsk ganske bra Men det er 'Naturen er pen' eller 'Vottene er pene' Hvorfor her sier du at 'den pene småbyen'? Jeg gjerne sier at 'den småbyen er pen' 2 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Så det er hva vi sier at 'bevise det'?eller 'prøve det'? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Nå skjønte jeg ikke helt hva du spurte om. "Bevise det" = Prove it "prøve det" = Test/try it Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Dere gjør det veldig vanskelig for JinDoris å forstå. Gjør det kort og konsist, ikke langt og rotete. Blir også håpløst når de som skal rette, har elementære, grammatiske feil selv. Takk for det, jeg har ta google for hjelpen mange timer fordi for mye nyorden. Lenke til kommentar
settings Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Så det er ikke riktig å si at 'retter mine feilene'? Nei, retter mine feil eller retter feilene mine. Lenke til kommentar
settings Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Takk for det, jeg har tatt google til hjelp mange timer fordi for mye nyorden. nyorden? google translate funker ikke, bare så det er nevnt. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Nå skjønte jeg ikke helt hva du spurte om. "Bevise det" = Prove it "prøve det" = Test/try it ...jeg bruker alltid en annen gal måte....nå ikke jeg kan uttrykk meg så jeg gjerne bevise at 'alltid en annen gal måte' her Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 nyorden? google translate funker ikke, bare så det er nevnt. nyorden er 'ny' + 'orden', jeg lager det ord. det er ikke riktig? Lenke til kommentar
settings Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) nyorden er 'ny' + 'orden', jeg lagde det ordet. det er ikke riktig? laging av ord... btw. du kan legge inn "hjelp meg å lære norsk, rett mine feil" i signaturen din. så kan du gå inn her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877073 så vil folk rette på deg og du får blitt med i en annen tråd. Endret 18. november 2012 av settings Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 laging av ord... Så det er riktig det er veldig morsomt. også i Kinesisk, vi lager nyorden ny-新 orden-词 så 新词=new words 电-electric 脑-brain 电脑=computer Det er 5000 vanlig Kinesisk orden, vi lager nyorden fra dere. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Har lest litt japansk, og i kanji er setningsoppbyggingen den samme som i kinesisk. (setning + oppbygging kan bli ett ord ) Bor du i Norge? Er du her for å studere? Endret 18. november 2012 av Valkyria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå