Gå til innhold

Jeg lærer norsk nå


Netj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, faktisk så kjenner jeg mange som studerer kinesisk og som til og med kan kinesisk her i Norge! :)

 

Kina er og blir en stormakt og et stort land med globalt innflytelse Norge blir aldri en stormakt og alle snakker engelsk. Det er det som gjør det uvannlig at han valgte norsk. På datterens min skole i 7th grade må hun velge mellom fransk, tysk, spansk og mandarin å studere. Da jeg var ung så hadde jeg ikke mandarin som et valg. Jeg studerte spansk og det hjalp lite når jeg studerte i Norge

 

Kan dere lære mandarin på norske skoler idag?

Lenke til kommentar

Jeg kan bare ett kinesisk tegn og det er det tegnet som betyr mann :) Takk for at du lærer meg noen flere tegn JinDoris, selv om jeg ikke har tålmodighet til å lære meg kinesisk! :p

 

Kina er og blir en stormakt og et stort land med globalt innflytelse Norge blir aldri en stormakt og alle snakker engelsk. Det er det som gjør det uvannlig at han valgte norsk. På datterens min skole i 7th grade må hun velge mellom fransk, tysk, spansk og mandarin å studere. Da jeg var ung så hadde jeg ikke mandarin som et valg. Jeg studerte spansk og det hjalp lite når jeg studerte i Norge

 

Kan dere lære mandarin på norske skoler idag?

Kina er ett stormakts land ja, men det er jo ett omfattende språk så det er likevel overraskende mange som vil lære kinesisk mener da jeg. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan bare ett kinesisk tegn og det er det tegnet som betyr mann :) Takk for at du lærer meg noen flere tegn JinDoris, selv om jeg ikke har tålmodighet til å lære meg kinesisk! :p

 

 

Kina er ett stormakts land ja, men det er jo ett omfattende språk så det er likevel overraskende mange som vil lære kinesisk mener da jeg. :)

 

Haha, ja, dere kan ikke vite hvor mange plassen i Kina har laks fra Norge nå :tease:

Og det er ikke så vanskelig å lære kinesisk.

人 ---mann

Se, det tegn er sånn en mann står opp :wee:

大 ---Stor

Det tegn er sånn en mann med hans armen ute ,så det er 'stor' :wee:

Lenke til kommentar

Hva betyr tallet 46 på kinesisk? :)

Jeg tror at du ville liker å vite om 4 og 6 i kinesisk, er det riktig?

Selv om 1og2og3 ser samme, de andre er forskjellig.

4 四(Si)

5 五(wu)

6 六(liu)

7 七(qi)

8 八(ba)

9 九(jiu)

10 十(shi)

Håper du finne det er ikke så vanskelig å huske :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...