Netj Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hei, Jeg er en bygenner til norsk. Jeg læret for 3 måneder siden.Men Jeg gikk ikke på skolen, bare læret av meg selv. Derfor jeg har ikke mye tiden til bruk norsk i dagliglivet. Hvis mulig,jeg ønsker å finne noen å kommunisere på norsk her. Jeg kan lære deg kinesisk i bytte Takk! 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hei, Jeg er en bygenner til norsk. Jeg læret for 3 måneder siden.Men Jeg gikk ikke på skolen, bare læret av meg selv. Derfor jeg har ikke mye tiden til bruk norsk i dagliglivet. Hvis mulig,jeg ønsker å finne noen å kommunisere på norsk her. Jeg kan lære deg kinesisk i bytte Takk! Ville kanskje omformulert litt. Hei, jeg har studert norsk i 3 måneder nå. Jeg går ikke på skole, men lærer på egen hånd. Om det er mulig, ønsker jeg å finne noen å kommunisere på norsk med. Jeg kan lære deg kinesisk i bytte. Takk! Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Jeg regner med at du kommer fra Kina, JinDoris? Hvor i Kina da, isåfall? Endret 17. november 2012 av SLi Lenke til kommentar
Banankak1 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Heia, jeg kan hjelpe deg. 你的挪威语非常好!我想练习我的中文~ Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Ville kanskje omformulert litt. Hei! Takk for hjepen! Nå det ser bedre Jeg kan bare bruke litt ord. Jeg studer grammatikk nå,det er ikke så lett. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Jeg regner med at du kommer fra Kina, JinDoris? Hvor i Kina da, isåfall? Ja, Jeg kommer fra Kina, en små byen 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg hjelper deg gjerne. Ja, jeg kommer fra Kina, en småby Nå ser det bedre ut. Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Jeg hjelper deg gjerne. Nå ser det bedre ut. Ja, Jeg kommer fra Kina, men ikke en storby 1 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Ja, Jeg kommer fra Kina, en små byen Fin setning det, bare pass på å ikke driv med særskriving. Altså at du skal ikke dele opp ordene. Så skriv "en småby". Også ikke ha småbyen her, det er fordi du skrev en og da blir det et ubestemt ord. Altså når det er: en, et eller ei foran et ord så skal det ikke være en endelse Skjønte du hva jeg mente? Ja, Jeg kommer fra Kina, men ikke en storby Ja der klarte du det Endret 18. november 2012 av ThaHoward 2 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Fin setning det, bare pass på å ikke driv med særskriving. Altså at du skal ikke dele opp ordene. Så skriv "en småby". Også ikke ha småbyen her, det er fordi du skrev en og da blir det et ubestemt ord. Altså når det er: en, et eller ei foran et ord så skal det ikke være en endelse Skjønte du hva jeg mente? Ja der klarte du det Så ikke jeg kan bruke : Den småby ? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 (endret) Så ikke jeg kan bruke : Den småby ? Nei men hvis det er en spesiell småby du snakker om (bare tenk deg at du peker på den) så sier du: Den småby. Det er fordi Den er en bestemt artikkel og peker da mot en bestemt småby Mens når det er en småby, så er det ingen bestemt endelse siden det ikke er noen bestemt småby, men bare en helt tilfeldig småby. Endret 18. november 2012 av ThaHoward Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Nei men hvis det er en spesiell småby du snakker om (bare tenk deg at du peker på den) så sier du: Den småby. Det er fordi Den er en bestemt artikkel og peker da mot en bestemt småby Mens når det er en småby, så er det ingen bestemt endelse siden det ikke er noen bestemt småby, men bare en helt tilfeldig småby. Ja, Jeg studer det grammatikk til 'den-denne' nå, derfor jeg kan ikke forstår det Så vi kan bruke : den pen småby (tenk deg at du peker på den :xmas: ) Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Heia, jeg kan hjelpe deg. 你的挪威语非常好!我想练习我的中文~ Hei,du kan snarke Kinesisk? Ja, Jeg kan hjelpe deg med Kinesisk 今天天气不错哦 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Synest du norsk er vanskelig å lære? Fortell litt om deg selv! Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Synest du norsk er vanskelig å lære? Fortell litt om deg selv! Forst Jeg finne det er ikke så vanskelig å lære, fordi jeg kan snarke engelsk, også læret tysk for nesten 1 år. Det er likhet. Men de'en\ei\et' eller '-t\-e\-et' er ikke så lett til huske. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 kjønnene kan være vanskelig om du ikke har vært borti det før Ønsker du at vi skal rette på norsken din i postene dine? Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Ja, Jeg studer det grammatikk til 'den-denne' nå, derfor jeg kan ikke forstår det Så vi kan bruke : den pen småby (tenk deg at du peker på den :xmas: ) Kan du engelsk? Kan sammenligne det med engelsk hvis du vil nesten, men du må huske at når det er bestemt artikkel (den, det) så vil endelsen på substantivet (ordet) bli det samme som endelsen til artikkelen. Altså hvis det er den så vil substantivet slutte på en og hvis det er det så slutter den på et. Så her blir det den småbyen Også blir det den pene småbyen. Bare si fra hvis du ikke skjønner hva jeg mener altså og jeg må komme med en regel eller eksempler Lenke til kommentar
SLi Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Syntes det er fryktlig ille når folk som retter gjør feil .. hehe 2 Lenke til kommentar
Netj Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 kjønnene kan være vanskelig om du ikke har vært borti det før Ønsker du at vi skal rette på norsken din i postene dine? ja, jeg vil gjerne dere kan rette mine feilene. Lenke til kommentar
settings Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 ja, jeg vil gjerne at dere retter mine feil. retter feilene mine./ retter mine feil. Det finnes selfølgelig mange andre måter å bygge opp setninga på. Det du endte opp med ble en miks av mye rart. Ja, jeg vil gjerne at dere retter mine feil. Ja, hvis dere er villige til å rette mine feil hadde jeg funnet det nyttig. Ja, det ville være til stor hjelp hvis dere retter feilene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå