jallamamba Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Er det mulig å bruke denne ruteren (DGL-4300) til å ta inn signal trådløst fra en annen ruter, for så å gi internett videre trådløst/kablet til andre PC'er? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Den støtter en begrenset form for WDS. Det innebærer at man ikke kan bruke WPA-kryptering som dermed gjør hele trådløsnettet ditt svært utsatt for inntrengere. Anbefaler at du heller skaffer deg en rimelig repeater. Den kan viderekoble internett både kablet og trådløst. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Den støtter en begrenset form for WDS. Ok, men da kan jeg ta vekk wifi og bare bruke kabel Det jeg ikke finner ut, er hvordan jeg får inn signalet. Har du noen hint hvordan å gjøre dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Med wifi, så mener jeg også signalet du skal motta trådløst. Jeg antar WDS eller klient er et av valgene på wireless/wifi i routeren. Hvis du skal trekke kabel til den, så må du koble nettverkskabel i LAN og slå av DHCP (LAN). Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Med wifi, så mener jeg også signalet du skal motta trådløst. Jeg antar WDS eller klient er et av valgene på wireless/wifi i routeren. Hvis du skal trekke kabel til den, så må du koble nettverkskabel i LAN og slå av DHCP (LAN). Takk for svar :-) Hvis jeg forstår riktig, så må kryptering slås av på ruter som sender signal? ...der forsvant lysten på å gjennomføre dette... Hadde tenkt å gi ruteren min til en som sliter med ustabilt signal til laptopen sin, fra en ruter som er delt i et hybelhus. Tenkte dette kunne gi han bedre og mer stabilt signal. Skal gi han tips om en slik repeater du linket til, takk for tips Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Ja det er det om kryptering (for WDS) som står i manualen hvertfall. Alternativt kan han satse på en kraftig USB-dongle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå