Gå til innhold

Dimage Scan Dual, modell F-2400

Anbefalte innlegg

Desperasjon!

Noen som har driver som får denne filmskanneren fra Minolta til å virke under Windows XP Pro???

Etter skifte av OS fra W.2000P til W.XP, vil ikke dingsen fungere mer. Finner heller ikke noen driver tilgjengelig hos Minolta.com. Har selv ver. 2.0 som ligger på orginalplaten som fulgte med.

Sørgelig om godt utstyr må skrotes...........

degas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den samme scanneren, og har fått den til å virke på XP. Men jeg hadde en nyere versjon hardwaremessig, tror jeg. Følgende er funnet på http://www.minolta.co.uk :

1.Hardware compatibility

There are two types of Dimage Scan Dual hardware, one type does not support the New Power Macintosh G3 (Blue&White) and the other does. Only the latter type is compatible with Windows XP.

Your Dimage Scan Dual unit can be used on Windows XP if ....>

a) Box

-If a "Compatible with New G3" triangle-shape sticker is present on the outside of the box.

b)Enclosures

- If the New Power Macintosh G3 is listed in the system requirements table in the instruction manual for Macintosh.

- If an insertion sheet involving the information about the New Power Macintosh G3 was supplied in the kit.

- If the Dimage Scan Dual CD-ROM contains version 2.1.0 or later driver.

Lenke til kommentar

Der var du heldig! Min er av generasjonen like før, og mangler det spesielle i hardwaren. Innsatt bakgrunnsopplysninger var jeg etter hvert blitt kjent med.

Scanneren funker av og til, faktisk! Men kun når den er slått på før maskinen startes. Dialogboksen "veiledn. for instal. av maskinvare" som dukker opp, avbrytes , så kan scanneren startes fra Photoshop, og virker som tidligere. Men lukkes vertsprogrammet, så finner ikke Windows den neste gang man vil importere den. Alt må slåes av, og begynne forfra som nevnt over. Ikke videre smidig, men med litt planlegging får den være med en stund til....

degas

Lenke til kommentar

Da er virkemåten omtrent som hos meg. Jeg må alltid slå den på først, før maskinen starter opp.

Men et tips angående installasjonsveiviseren:

Hvis du i stedet for å avbryte, går videre i veiviseren, velger at den ikke skal søke på internett, og i siste bilde krysser av for at den ikke skal installere driver på nytt, så slipper du sånne spørsmål neste gang.

Den vises da alltid med gult spørsmålstegn i enhetsbehandling, men den virker likevel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Tråden er litt gammel, men jeg prøver meg.

Samboer'n min kom over en gammel model av en dimage scan dual 1(?). Vi har instalert det, og kan nå scanne gjennom photoshop. Men det tar så lang tid! Vi må velge 1 og 1 bilde, og selve scanninga tar en hel evighet (oki, mulig pga aps).

Er det noen mulighet til å gjøre dette noe enklere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...