AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jeg er ute av tellingen på seksualpartnere, det er et sted mellom 50 og 100, mens forholdene er oppunder 10. Problemet i forhold er følgende. I starten: Det var vanlig at jeg kunne sjarmere meg i seng med damene alt relativt tidlig den første kvelden, og mange bare i løpet av minutter. Jeg er stygg og har et ansikt med endel arr etter kviser, har heller ikke bra kropp, men damene liker meg. Spesielt er jeg svak for de med større pupper. Senere, om det ble forhold av det, begynte jeg relativt raskt å se feil på partneren, og fokusere på feilene. I tillegg ble jeg urolig inni meg, en uro som vokste mer og mer. Det ble ganske raskt uutholdelig. Og bare etter noen mnd ble det som regel slutt fordi jeg gjorde det slutt, aldri vært i noe lenger forhold enn det, måtte få fred inni meg. Det begynner å bli et problem for meg, fordi jeg har begynt å skjønne at det er meg det er noe feil på. Dette ser ut til å skje uansett hvor bra partneren er. Jeg sier til meg selv at det er bedre å ha et litt greit forhold enn å være singel, ihvertfall føles det sånn etterpå. Men i forholdet føles det ikke sånn. Hvordan skal en få det til å holde? Anonym poster: b1b7773d3b173677fe618f9f072068c7 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Tror nok du har et ganske kaotisk tilknytningsmønster som kommer fra barndommen din. Det føles vel rett og slett feil for deg å være lenge i et stabilt forhold i forhold til hva du er komfortabel med og på en måte programmert til i oppveksten din. Feilene du ser på partneren din er kanskje ting du lager for å ha som mulighet til å komme deg ut av forholdet. Ofte er det de tingene med en selv en misliker mest ved andre (psykologisk projeksjon), som i at det er deg det er noe feil med, ikke meg, men dette har du jo selv forstått slik som du ordlegger deg. Det er et viktig vendepunkt for å forstå seg selv og akseptere seg selv. Medisinen mot dette er å se hvilke partnere du tiltrekkes, for ofte er dette samme typer mennesker som har de samme feilene som det du har vært igjennom i oppveksten din. De problemene man hadde og de behovene som ikke ble tilfredsstilt prøver man å løse igjen ved å gå i relasjoner med personer som har mye av de samme egenskapene, noe som gjør at man er akkurat like stuck og kaster bort energien og tiden. Det kan ta tid å bli bevisst dette, men jeg tror du finner elementer av det hvis du tenker deg tilbake. Dette kalles for psykologiske mønster og det ligger i underbevisstheten din, men som sagt så begynner du nå å bli mer bevisst dette fordi du opplever at det samme gjentar seg gang på gang. Grunnen til at du drar damer er nok din oppfattede selvsikkerhet og vilje til å kjøre løpet. Når du oppnår dette aktiveres tilknyttningsmønsteret ditt og det føles feil selv om det er bra. Det du egentlig trenger er noen som er stabile og som du kan ha en langvarig relasjon til. Det er den beste medisinen. Da må du tåle uroen og ubehaget ganske lang tid, og da vil den til slutt forsvinne fordi du har trent deg selv opp til å overstyre den gamle programmeringen. Alt som føles uvant vil skape uro. Det er derfor folk som regel alltid er i sin komfortsone, men det forhindrer altså utvikling som man ønsker. Det du egentlig har fått en forsmak på nå er psykoterapi, så hvis du ønsker det kan du jobbe videre med slike ting hos en psykolog eller du kan lese deg opp på det selv. Hvis du leser engelsk er dette en meget god bok som er praktisk anlagt. Mye av litteraturen innen fagfeltet er veldig akademisk og for lite praktisk/relevant. Der synes jeg arbeidet til de respekterte praktisk arbeidene forfatterene er meget bra og pedagogisk og til prisen er dette rent gull. http://www.adlibris....isbn=0452272041 Endret 17. november 2012 av vidor 1 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 du må fortsette til du finner "the one". Det er hun du kan ha et varig forhold til. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 du må fortsette til du finner "the one". Det er hun du kan ha et varig forhold til. Det er sant, men for å finne henne må han kjenne seg selv. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Kjærlighet og forhold handler jo ikke om å finne den perfekte jenten, det handler vel om at man kan lære å tolerere og akseptere -og elske- en annen person til tross for deres mangler og uperfektheter? Jeg er ganske lik deg trådstarter, det er som oftest utrolig god stemning i starten av et forhold (da mener jeg enhver form for bli-kjent-prosess), jeg kan bli fort tiltrukket og interessert i jenter, men jo mer seriøst det blir, jo mer uro føler jeg inni meg, og jo lettere er det å tenke seg livet uten dette forholdet. For det må da alltid fins grønnere gress? "Jeg sier til meg selv at det er bedre å ha et litt greit forhold enn å være singel, ihvertfall føles det sånn etterpå. Men i forholdet føles det ikke sånn." Det kan virke som du har som et mål å være i et forhold. Men er det egentlig det? Jeg føler det litt som deg, jeg skulle veldig ofte gjerne vært i et forhold kontra det å være singel. Men hva godt gjør det å være i et forhold om man fortsatt føler seg ensom, eller at noe mangler eller ikke stemmer? Er uroen virkelig bedre enn tomheten? I senere tid har jeg begynt å innse at det å være i et forhold ikke er et godt mål i seg selv (for meg), forholdet er snarere veien, hvor kjærlighet og tilfredshet (kall det gjerne lykke) er målet. Kanskje du har for høye forventninger. Du virker som en veldig selvsikker fyr, noe som ikke hadde vært rart i og med at du et utall ganger har fått bekreftet at du har draget og at jenter vil ha deg. Jeg tror de aller fleste tolererer en viss "dårlig side" hos sin partner/kjæreste, fordi de vet at de selv har slike mindre gode sider, noe som svekker deres egen selvsikkerhet. Kanskje du ikke har øye for dine egne svakheter og dermed får veldig høye forventninger til jenter du omgås? Mye synsing og hobbypsykologi her, men det er i alle fall noe å tenke på Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Sigaretter tar vekk uroen, men det kan ikke være riktig at jeg skal røyke for å få et forhold til å fungere? Uroen kan komme om jeg sitter med en dame og hun dufter åpenbart kåt og det jager opp meg. Hadde jeg da tatt en sigarett ville uroen forsvinne. Anonym poster: b1b7773d3b173677fe618f9f072068c7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå