Gå til innhold

Rettigheter når butikk ikke kan/vil levere produktet?


hernil

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en SSD fra en nettbutikk og et par dager senere kommer det en mail om at varen er gått ut av sortimentet og at ordren derfor er blitt kansellert. Sånn som jeg skjønner det har vi inngått en avtale med tilbud og aksept og jeg burde da i prinsippet kunne kreve oppfyllelse jf Forbrukerkjøpsloven § 21 første ledd.

 

Dog finner vi dette i andre ledd.

Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller om en oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til forbrukerens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Hva er det som regnes vesentlig missforhold i dette tilfellet? Vil det å tilby meg samme modell i større kapasitet falle under det for eksempel? Hva annet lurt kan jeg gjøre i denne situasjonen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...