SonicDragon Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Har aldri skjønt dette spørsmålet, jeg er da levende hele tiden for svarte, så lenge jeg ikke er død. Jeg tror den overdramatiske og poetiske måten å spørre spørsmålet på betyr når jeg føler meg mest glad? Eller når jeg virkelig digger livet. Det er vel når jeg spiller episke spill som faller i min smak, og når jeg opplever fantastiske øyeblikk med vennene mine Lenke til kommentar
Brutii Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 Når jeg hører på en låt og tenker "jess, det er sånn her jeg føler meg". 2 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Interessant. Du skulle vel kanskje vært død om det ikke hadde gått bra hver gang? Korrekt Lenke til kommentar
maya86 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det må nok være den følelsen jeg har når jeg gir hesten frie tøyler og gallopperer over et stort jorde. Ingenting er som å kjenne friheten fra toppen av en hest. Nest beste er nok fredeligheten som er rundt meg når jeg er på fisketur i skauen. 1 Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 God stimulasje er det å, maja, ikke rart unge jenter liker å ri hest, hirr hirr Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Kjøre alt for, vannvittig, latterlig fort med bil på en ensom vei. Å høre en sang du digger spilt live og bare suger opp all herligheten i musikken. Når du er "on a roll" med noen folk og klarer ikke å la være å flire. Når jeg er på jakt og har sett vilt og sniker meg innpå. Kjenner ursultfølelsen brenne i magen og hjertet slå som faen. 2 Lenke til kommentar
settings Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Når du kjører litt for fort i en sving og kjenner G-kreftene, i det sykkelen kommer ut fra svingen og retter seg. Det er et sinnsykt øyeblikk, du er enda redd fordi det nesten gikk gæli, du er glad fordi du sykkelen klarte det, du har et sinnsykt adrealinkick. Når ræva på bilen kommer. Når du er midt i en sinnsyk paintballkrig. 1 Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) 1) Hvis jeg faller sinnsvakt høyt når jeg driver med klatring. Den følelsen av at du faktisk er på vei til å dø, for så å bli reddet av tauet. Da slår hjertetpumpa rimelig raskt. 2) Når jeg er sammen med kjæresten og vet at jeg ikke ville vært noe annet sted med noen andre, enn akkuratt der, med henne. #romantikk. ^^ Endret 23. november 2012 av Arcturus2 1 Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Bare nysgjerrig, når føler dere dere mest levende? Om man kan si det sånn.. Blandt folk? mens dere gjør en spesiell aktivitet? hører på musikk? når dere gjør ingenting? Når dere er på reise? når dere står forran speilet? Når dere sitter og taster på diskusjon.no? Eller er det noen gang noen forskjell i det hele? Håper det var et sånn halvegs forståelig spørsmål... Kreativt spørsmål! Kjempekult å se hvor forskjellige vi er. Jeg er en sterkt troende, og jeg håper jeg kan dele litt åpent noe av det som gir meg aller mest livslyst og inspirasjon uten at folk skal måtte ta seg nær over den jeg er. Jeg føler meg aller mest levende: 1) Når jeg hører eller spiller et musikkstykke som formidler noe av guddommelig skjønnhet til hjertet mitt; det kan være en melodi, en sekvens, et instrument, en stemme, en sangtekst eller sammensetningen av alt dette som stikker meg dypt inn i hjertet og smelter all bitterhet og frykt om til en intens, pulserende kjærlighet, takknemlighet og tillit til Gud. 2) Når jeg sitter i fullkommen stillhet alene i et mørkt eller halvmørkt rom en kveld og kan snakke med Gud som en nær Elsker og Venn som jeg ikke fysisk kan se, men som lytter til meg og ser meg; når jeg i stillheten kan kjenne at jeg er omgitt av en dyp, bølgende fred, en varm trygghet og kjærlighet, og en slags medlidende trøst og tilgivelse som usynlige, himmelske hjelpere rundt meg formidler. (Dette er virkelig en forsmak av himmelen for meg.) 3) Når jeg leser nyhetene og ser flere av tegnene på at slutten en ond verden full av misforståelser, korrupsjon og lidelse nærmer seg. 4) Når jeg velger å ofre av min tid, mine krefter og penger/ressurser for å hjelpe, elske og glede noen som ikke har noe å gi tilbake eller som ingen andre ser eller bryr seg om. Når man velger å elske noen, ikke fordi de er spesielt attraktive eller fordi de fortjener det, eller fordi de kan gi en noe tilbake for det, men fordi man har innsett disse "små", "ubetydelige" menneskenes uendelige verdi som Guds barn og utvalgte arvinger, samt gleden og takknemligheten og kjærligheten som lyser i øynene deres etterpå! 5) Og til sist som teologistudent i England, må jeg legge til: Når jeg har levert inn alle papirer og oppgaver og har vel overstått eksamen på slutten av et nesten sinnssykt intenst semester. Den frihetsfølelsen! 4 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) 3) Når jeg leser nyhetene og ser flere av tegnene på at slutten en ond verden full av misforståelser, korrupsjon og lidelse nærmer seg. Slutten? Forklar.. Edit: For å ikke lage en off topic diskusjon vil jeg bare at "Mennesket" svarer en gang, så er det over. Endret 24. november 2012 av SLi 1 Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det må nok være den følelsen jeg har når jeg gir hesten frie tøyler og gallopperer over et stort jorde. Ingenting er som å kjenne friheten fra toppen av en hest. Det kan jeg skrive under på. Det er et sykt adrenalinrush, så lenge hesten ikke bråstopper. Nå for tida tror jeg det som gjør at jeg føler meg mest levende er når kroppen rykker til når man føler at man faller i det man er i ferd med å sovne. Jeg blir like forvirra hver gang Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 På en god konsert. Gjerne i en mosh-pit. Eller når jeg sitter på et fly som tar av, og vet at det er mange dager til jeg skal se kjipe Norge igjen. Og at jeg skal oppleve et nytt og spennende sted. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Akkurat i det jeg sitter på et fly som tar av og kan se hvordan verden plutselig bretter seg ut for øynene mine. Lenke til kommentar
Jar-of-clay Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Jeg er en sterkt troende, og jeg håper jeg kan dele litt åpent noe av det som gir meg aller mest livslyst og inspirasjon uten at folk skal måtte ta seg nær over den jeg er. (...) Fint innlegg, er kristen selv så kan kjenne meg igjen i mye av det du skriver Slutten? Forklar.. Edit: For å ikke lage en off topic diskusjon vil jeg bare at "Mennesket" svarer en gang, så er det over. Nå var det ikke meg du spurte, men tror h*n sikter til matt:24 3 og utover. Jeg blir personlig ikke veldig oppmuntret av å lese dette og tolke nyheter, men det kommer vell ann på hvilket perspektiv man har. Lenke til kommentar
Amatus Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Slutten? Forklar.. Edit: For å ikke lage en off topic diskusjon vil jeg bare at "Mennesket" svarer en gang, så er det over. Jar-of-clay er inne på noe i #34. Jesus sammenliknet slutten på denne verden med en fødsel der fødselsveene (som i Matt. 24 blir beskrevet som naturkatastrofer, økonomiske/politiske/religiøse problemer, opprør, krig, kaos) øker i intensitet og hyppighet inntil barnet er født og en ny skapning er blitt til. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Jar-of-clay er inne på noe i #34. Jesus sammenliknet slutten på denne verden med en fødsel der fødselsveene (som i Matt. 24 blir beskrevet som naturkatastrofer, økonomiske/politiske/religiøse problemer, opprør, krig, kaos) øker i intensitet og hyppighet inntil barnet er født og en ny skapning er blitt til. Da er det i så fall ikke enda, for dette har alltid skjedd på jorden. Du må ikke tro at fordi vi får nyheter inn i stua konstant og hele tiden fra hele verden så er ting noe verre enn det har vært før... Faktum er at det er færre kriger i dag enn på en veldig lang stund... Så du og dommedags sekten du tilhører må nok finne dere i å vente noen hundre år enda skjønner du før jesusen kommer igjen... For som alle kristne før deg har fått oppleve så kommer ikke jesus nå heller.... 1 Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Når jeg kommer hjem fra en lang joggetur. Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Når jeg slipper å forholde meg til noen ting, jobb, plikter og all slags papirer. Alle tingene jeg MÅ gjøre og MÅ ha kontroll på. Jeg har ikke opplevd det enda, men jeg vet at den ultimate frihetsfølelsen min vil være å reise verden rundt med kvinnen jeg elsker uten en plan på hvor vi skal og hvor lenge vi skal være borte. 4 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Så du og dommedags sekten du tilhører må nok finne dere i å vente noen hundre år enda skjønner du før jesusen kommer igjen... For som alle kristne før deg har fått oppleve så kommer ikke jesus nå heller.... Og dersom han kommer, så kan du banne på at han blir iført tvangstrøye rimelig raskt. ^____^ Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Sex, musikk, hard trening, når jeg er på randen til å tape mye penger/verdier. Eller å kjøre for fort på motorsykkel. Endret 4. desember 2012 av Nopros Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå