CSSSK Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei Har fått et problem med en maskin som har fått et virus nå. Fikk det rundt 25. august. Viruset kom ikke fra mail, det kom seg vel inn en eller annen bakdøe i windows (hadde ikke kjørt windows update desverre). F-secure oppdaget viruset, men klarte ikke fjerne det. Fikk beskjed om at følgende filer var infisert: C:winntsystem32bdeinstall3.dll C:winntsystem32bdeinstallman3.exe C:winntsystem32bdeinstallprogress3.dll Det som skjer er at maskina skrur seg av. Har lest en del rundt på nettet om dette, og regner med at det er samme viruset som har herja så hardt i det siste... Men problemet mitt er at ingen av de verktøyene jeg har lasta ned finner viruset! Har hittil prøvd FixBlaster.exe og f-lovsan. Har disablet system reconstuction (eller hva det het), og prøvd både i og utenfor sikkerhetsmodus, ingenting funker. Med en gang nettverkskabelen plugges inn kommer den meldinga om at maskina skrur seg av... Hva gjør jeg?? Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 hm..ser ut som viruset trenger internett forbindelse for å gjøre hærverk? innstaller Firewall og blokker viruset så den ikke får tilgang til internett. Men hva het viruset? Hva kaller F-secure viruset? Tror ikke det er blaster lr sobig. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Det som var litt rart var at F-Secure ikke fant ut hva det het... Sto bare noe om at det var kommet et virus gjennom en bakdør... Har ikke erfaring med noe firewall, så vet ikke helt om jeg får det til. Fins det ikke noe verktøy som kan fikse saken? Trodde det var et ganske kjent problem? Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 prøv sygate firewall. Den er veldig bra. Nei det er ikke et kjent problem, hvertfall ikke for meg. Lenke til kommentar
fjeldberg Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hei Problemet med dette viruset, er at det ikke skal være mulig å laste ned fix fra egen maskin. Du finner fix på microsoft sin hjemmeside, last den ned fra en annen maskin. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Run > cmd > shutdown -a .. så avdryter du shutdown. Last ned denne oppdateringen: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en Og denne for å fjerne viruset: http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå