Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått et problem med en maskin som har fått et virus nå. Fikk det rundt 25. august. Viruset kom ikke fra mail, det kom seg vel inn en eller annen bakdøe i windows (hadde ikke kjørt windows update desverre). F-secure oppdaget viruset, men klarte ikke fjerne det. Fikk beskjed om at følgende filer var infisert:

C:winntsystem32bdeinstall3.dll

C:winntsystem32bdeinstallman3.exe

C:winntsystem32bdeinstallprogress3.dll

Det som skjer er at maskina skrur seg av. Har lest en del rundt på nettet om dette, og regner med at det er samme viruset som har herja så hardt i det siste... Men problemet mitt er at ingen av de verktøyene jeg har lasta ned finner viruset! Har hittil prøvd FixBlaster.exe og f-lovsan. Har disablet system reconstuction (eller hva det het), og prøvd både i og utenfor sikkerhetsmodus, ingenting funker. Med en gang nettverkskabelen plugges inn kommer den meldinga om at maskina skrur seg av... Hva gjør jeg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som var litt rart var at F-Secure ikke fant ut hva det het... Sto bare noe om at det var kommet et virus gjennom en bakdør... Har ikke erfaring med noe firewall, så vet ikke helt om jeg får det til. Fins det ikke noe verktøy som kan fikse saken? Trodde det var et ganske kjent problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...