Gå til innhold

Fikk ikke lov til å melde seg ut av staten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken "plage" påføres dere "vanlige folk" at noen i en leilighet på bislett styrer seg selv?

Når folk skader seg å ikke får hjelp av staten eller forsikringsselskaper eller noe annet og dem ikke kan arbeide lenger så gjør det at dem blir boende på gaten, folk som blir boende på gaten er i veien for oss folk flest, når dere ikke har en fungerende pensjonsordning annen en oppsparte midler så blir dere pensjonister uten pensjon.

Story goes on.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Når folk skader seg å ikke får hjelp av staten eller forsikringsselskaper eller noe annet og dem ikke kan arbeide lenger så gjør det at dem blir boende på gaten, folk som blir boende på gaten er i veien for oss folk flest

Du får be dem flytte på seg så du kommer forbi da ser du. Men hvorfor du skal forbi noen som sitter i sin egen leilighet på Bislett og "plager deg" forstår jeg ikke?
, når dere ikke har en fungerende pensjonsordning annen en oppsparte midler så blir dere pensjonister uten pensjon.

Story goes on.

Du har tydligvis ikke forstått at en privat pensjonsordning ER oppsparte midler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du får be dem flytte på seg så du kommer forbi da ser du. Men hvorfor du skal forbi noen som sitter i sin egen leilighet på Bislett og "plager deg" forstår jeg ikke?

Du har tydligvis ikke forstått at en privat pensjonsordning ER oppsparte midler.

folk som blir boende på gaten er i veien for oss folk flest

Greit nok at bislett ikke er byens fineste strøk men du kan være litt finare i omtalen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

folk som blir boende på gaten er i veien for oss folk flest

Greit nok at bislett ikke er byens fineste strøk men du kan være litt finare i omtalen :)

Da forstår jeg ikke hvorfor du plages av folk i leiligheten på Bislett

.. det påfører oss vanlige folk mye plage om en skal ha mange små provinser i Norge som skal styre seg selv i en leilighet på bislett.

Om du plages av tiggere og fattigfolk er det ett rent norsk problem i og med at denne gruppen utvilsomt ikke vil gi opp de stønadordningen som eksisterer i Norge, og som stadig trekker til seg nye "abonenter" fra utlandet.

Dama i leiligheten i Bislett har da intet med dette problemet som dere selv har skapt i Norge?

Lenke til kommentar

Da forstår jeg ikke hvorfor du plages av folk i leiligheten på Bislett

Om du plages av tiggere og fattigfolk er det ett rent norsk problem i og med at denne gruppen utvilsomt ikke vil gi opp de stønadordningen som eksisterer i Norge, og som stadig trekker til seg nye "abonenter" fra utlandet.

Dama i leiligheten i Bislett har da intet med dette problemet som dere selv har skapt i Norge?

Liker at du tar kontekster utav det jeg skriver for å forandre meninge utav det :)

Mannen i leiligheta på bislett har da mye med problemet som dere utenomjordiske har skapt i Norge?

For å presisere det du ignorerer: Den dagen dem trenger hjelp å ikke får det så blir dem ett problem, for ja, over 60% av mennesker i Norge er på ett eller annet tidspunkt helt avhengige av systemet for å klare å overleve enten i kortere eller lengre perioder.

Endret av Priim
  • Liker 1
Lenke til kommentar
For å presisere det du ignorerer: Den dagen dem trenger hjelp å ikke får det så blir dem ett problem, for ja, over 60% av mennesker i Norge er på ett eller annet tidspunkt helt avhengige av systemet for å klare å overleve enten i kortere eller lengre perioder.

Det er vel høyst tvilsomt at folk innen denne gruppen vil ha noe stort ønske om å løsrive seg fra Norge, faktisk tviler jeg på at stort mer enn de resterende 40% vil ha noe slikt ønske. ;)

Videre er det vel strengt tatt irrelevant on der er noen som er utenfor deres "system" som muligens "trenger" hjelp?

Videre er "behovet"for å overleve sterkt overdrevet for ikke å kalle det ett pussig påfunn.

Lenke til kommentar

Det er vel høyst tvilsomt at folk innen denne gruppen vil ha noe stort ønske om å løsrive seg fra Norge, faktisk tviler jeg på at stort mer enn de resterende 40% vil ha noe slikt ønske. ;)

Videre er det vel strengt tatt irrelevant on der er noen som er utenfor deres "system" som muligens "trenger" hjelp?

Videre er "behovet"for å overleve sterkt overdrevet for ikke å kalle det ett pussig påfunn.

Jo, dette er jo selvfølgelig helt riktig også, men systemet kan sammenlignes litt med forsikringer, egentlig.

Når du betaler skatt så betaler du for noe du får litt utbytte igjen for, i form av at du får litt av godene vi har i samfunnet, noen får mer en dem betaler for, noen får mindre, det er jo dette som er solidarisk.

Men som med forsikringer så er staten der den dagen det smeller, om du engang blir syk, du blir invalid eller noe annet forferdelig skal ramme deg, så vil du få hjelp, du vil komme deg på sykehus, du vil få prate med spesialister, du vil få støtte i fra NAV, om du skulle ramle helt utpå så er der et system for det også.

Folk burde kunne velge, men desverre så ville det vært lite gjennomførbart og åpne opp muligheten for å starte mange små provinser i Norge, siden du da ville ha startet ditt eget land, du kan selvfølgelig starte ditt eget land i dag også, bare å søke om det og vise at du har et land som kan drivest.

Men om du skulle gjennomført et anarki, du skulle blitt en friborger, ville du da kunne fungert ilag med resten av menneskene i Norge eller måtte du ha meldt deg helt ut?

Lenke til kommentar

1. Sammenligningen med forsikring er OK, OM det er frivillig å kjøpe denne forsikringen. Merk, endel av er inneforstått med at vi skal dø og skremmes ikke så lett av denne "risikoen" for at man kan bli syk og dø.

2. Du forutsetter at jeg "må søke" noen andre om tillatelse og bevise at mitt land kan "drives". Mao du forutsetter at det er Staten og ikke jeg som bør ta besluttningen om jeg skal løsrive meg fra Staten eller ikke. Noe merkelig standpunkt syns jeg.

3. Jeg ville vel utvilsomt hatt mye "internasjonal" handel, med Norge, Sverige, Sveits, USA, ..... , og andre friborgere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alltid frivillig å kjøpe forsikring, einaste 'pålagte' forsikringen er Ansvarsforsikring på bil, dette er pålagt viss du skader noen andre.

Ja, eg forutsetter at du må søke, du kan ikkje bare påberope deg herredømme over et område som allerede er kontrollert av staten, hadde du kommet FØR staten hadde det vært noe annet, det har du ikke gjort, første mann til mølla :)

Du ville tvilsomt ha hatt noen internasjonal handel siden det er internasjonale regler og ditt nettverk mest sansynlig hadde blitt begrenset, du måtte eventuelt hatt alle arbeide boende på den tomten du har kjøpt med staten og dei kan heller ikkje forlate eller entre området fritt siden en beveger seg utenfor landegrenser. Kor vidt du hadde vært en konkuransedyktig aktør i dei nasjonane du nevner kommer ann på hva produkt du produserer, men at dem hadde ønsket å handle med en free-lancer i et land uten regler og lover? neppe, ser jo hvordan det går med selskap som handler med land der det bare er litt slakkere lover og regler en i Norge :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, eg forutsetter at du må søke, du kan ikkje bare påberope deg herredømme over et område som allerede er kontrollert av staten, hadde du kommet FØR staten hadde det vært noe annet, det har du ikke gjort, første mann til mølla

Det er vel kjent at FØRST kom jordbruket og DERETTER kom Staten. Dette har vært modus operandi blandt alle stater.
Du ville tvilsomt ha hatt noen internasjonal handel siden det er internasjonale regler og ditt nettverk mest sansynlig hadde blitt begrenset, du måtte eventuelt hatt alle arbeide boende på den tomten du har kjøpt med staten og dei kan heller ikkje forlate eller entre området fritt siden en beveger seg utenfor landegrenser. Kor vidt du hadde vært en konkuransedyktig aktør i dei nasjonane du nevner kommer ann på hva produkt du produserer, men at dem hadde ønsket å handle med en free-lancer i et land uten regler og lover? neppe, ser jo hvordan det går med selskap som handler med land der det bare er litt slakkere lover og regler en i Norge

Der råder anarki mellom statene ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du gjentar det ofte nok er du mulig du klarer `overbevise deg selv om at du ikke er en simpel undersått, men virkelig er en av den lille herskerklassen ;)

Hm, lurer på hva du overbeviser deg om ved å gjenta det ofte nok:o

Det er jo demokrati i Norge, og om ikke staten består av menneskene så kanskje du i stedet for å komme med halvveis vittige kommentarer kan opplyse om hvem som du mener er staten da?

Lenke til kommentar

Og når var det "vi" bestemte at stortings pensjonene skulle være så bra eller at bilavgiftene skulle være så høye her i landet? Jeg tror jeg gikk glipp av det møtet...

Det ble vel bestemt i fellesskap av noen. Demokrati fører jo ofte til at ikke alle for det som de vil da folk er forskjellige. Sikkert mange diktatorer som mener at de har et velfungerende demokrati, de får det jo som de vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...