Skatteflyktning Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Men etter å ha sett et intervju med den dama det gjelder så tenker jeg at et mer relevant spørsmål i hennes tilfelle er om hun i det hele tatt burde være myndig. Etter å ha sett ett intervju med denne karen sitter jeg med samme spørsmålet! 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) Joda, men det er etter en gjensidig nyttevurdering. De får gå der i vårt land mot at vi får gå der i deres. Men friborgerne har i utgangspunktet ikke noe slikt land å bytte med. Det stemmer ikke helt: 1. Ingen slik vurdering har noensinne blitt gjort såvidt meg bekjent mht til andre land, rent bortsett fra annerkjennelse av pass. Om du sitter på informasjon om at dette faktisk er vanlig praksis titter jeg gjerne på kilder. 2. Enhver som har meldt seg ut av Norge MED sin eiendom har selvfølgelig opprettet ett nytt land på sin eiendom, omtrent som Norge gjorde når det forlot Sverige. Velkommen til Jensenland! Har du visum? Endret 22. november 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 <p> Sant som du sier. Isåfall måtte disse statsløse søke om opphold, turistvisum o.l for å komme og bruke offentlige steder og bygg, slik som stort sett alle andre ikke-norske statsborgere. Ja, burde nok likestilles andre utlendinger. Dog, endel her ønsker ikke en slik likestilling, men en avstraffing av de som ikke syns Norge er bra nok for dem. Vil virkelig disse menneskene ha samme tilstander (eller enda værre) som en del andre land?Generelt sett er vel begrunnelsen at de ikke vil ha så ille tilstander som de man ser i Norge Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det blir vel ett perspektivspøsmål om skattene dekker det eller ikke, iogmed at skatter ikke er øremerket til vanlig. Det er utgifter for norge, om man ser på det som noe skatter dekker, eller bare minskede skatteinntekter og høyere utgifter blir vel opp til den enkelte. Men om man vil ha samme balanse, så kunne man hatt mindre skatt om man slapp disse kostnadene. Så jeg vil absolutt si det er en helt naturlig del av kostnadene som må belegges slike friborgere, de samme kostnadene må norske statsborgere ta, om det er direkte eller inndirekte. AtW Jeg syns din innstilling om at du har en slags rett til å beskatte utenlandske statsborgere er noe merkelig. Dog, klart NÅR vi er på besøk vil vi muligens betale endel avgifter og moms på ting vi kjøper i deres land, og OM vi skulle jobbe i deres land er det klart at dere muligens vil beskatte disse inntektene, men utover dette hvilken rett har dere til å beskatte en som bor i Østerrike, eller i Jensenland? 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 1. Ingen slik vurdering har noensinne blitt gjort såvidt meg bekjent mht til andre land, rent bortsett fra annerkjennelse av pass. Om du sitter på informasjon om at dette faktisk er vanlig praksis titter jeg gjerne på kilder. Joda. Det stemmer. For Norges del se utlendingsloven pgf 4. Norge har en generell bestemmelse, andre land kan ha generelle bestemmelser lik vår eller treffe individuelle bestemmelser implisitt eller eksplisitt i f.eks. en visumavgjørelse. 2. Enhver som har meldt seg ut av Norge MED sin eiendom har selvfølgelig opprettet ett nytt land på sin eiendom, omtrent som Norge gjorde når det forlot Sverige. Velkommen til Jensenland! Har du visum? Du forutsetter at eiendommen følger med, noe det ikke nødvendigvis er grunnlag for å si. Eiendommer som ligger i territoriet Norge slutter ikke å være norsk territorium selv om det eies av en utlending. Jeg forutsetter selvsagt at du diskuterer på Geirs premisser om friborgere, og ikke på dine egne premisser om en individuell rett til å forlate staten som man ønsker. Surprise me. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Joda. Det stemmer. For Norges del se utlendingsloven pgf 4. Norge har en generell bestemmelse, andre land kan ha generelle bestemmelser lik vår eller treffe individuelle bestemmelser implisitt eller eksplisitt i f.eks. en visumavgjørelse. § 4. Utlendingers rettsstilling Dersom ikke annet følger av gjeldende rettsregler, har utlendinger under sitt lovlige opphold i riket samme rettigheter og plikter som norske statsborgere.Ser ikke ut til å bygge opp under Geirs påstand om "en gjensidig nyttevurdering". Du forutsetter at eiendommen følger med, noe det ikke nødvendigvis er grunnlag for å si. Eiendommer som ligger i territoriet Norge slutter ikke å være norsk territorium selv om det eies av en utlending.Så Norges er fortsatt svensk terrotorium, selv om Nordmenn nå er utlendinger (sett fra Svansk side). Jeg forutsetter selvsagt at du diskuterer på Geirs premisser om friborgere, og ikke på dine egne premisser om en individuell rett til å forlate staten som man ønsker. Surprise me. Nei, jeg baserer meg på premissene til vedkommende som har meldt seg ut: http://www.freeman.no/html/freeman-main-no.html Endret 23. november 2012 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 Siden du tar det utav sin kontekst skal det siest at det er mye her i verden eg burde vist mer om, burde kunnet litt mer om medisin, ganske habil i mekanikk men kan lite om damp, lover og regler er noe eg leser litt på å jobb men trenger fortsatt kunnskap om temaet, så joda.. Mye eg burde vist litt bedre om. Hvilken kontekst tenker du på da? Slik jeg forsto det er konteksten din at noen vet bedre, og noen vet ikke. Min innvending går på at du ikke kan vite at det er de som vet bedre som faktisk får gjennomslag for meningene sine. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Hvilken kontekst tenker du på da? Slik jeg forsto det er konteksten din at noen vet bedre, og noen vet ikke. Min innvending går på at du ikke kan vite at det er de som vet bedre som faktisk får gjennomslag for meningene sine. Du siterte meg utav min kontekst i et lengre innlegg, skal eg svare må det være mer konkret. Og joda, det beste og mest hensiktsmessige forslaget ville mest sansynlig fått gjennomslag i et demokrati, viss folket ønsker det Endret 23. november 2012 av Priim Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ser ikke ut til å bygge opp under Geirs påstand om "en gjensidig nyttevurdering". Så Norges er fortsatt svensk terrotorium, selv om Nordmenn nå er utlendinger (sett fra Svansk side). Nei, jeg baserer meg på premissene til vedkommende som har meldt seg ut: http://www.freeman.no/html/freeman-main-no.html Om du ikkje var klar over det så ble Norge etter mye om og men erklært til er selvstending land, og du måtte i såfall søke om å forlate ditt eget område, siden du i praksis hadde blitt en innvandrer. 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ser ikke ut til å bygge opp under Geirs påstand om "en gjensidig nyttevurdering". Da foreslår jeg at du leser deg litt opp på bestemmelsens forhistorie. Så Norges er fortsatt svensk terrotorium, selv om Nordmenn nå er utlendinger (sett fra Svansk side). Repetér Norgeshistorien din. Begynn gjerne på 26. oktober 1905. Nei, jeg baserer meg på premissene til vedkommende som har meldt seg ut: http://www.freeman.n...an-main-no.html Og med det erklærer jeg videre diskusjon som nytteløst. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Jeg syns din innstilling om at du har en slags rett til å beskatte utenlandske statsborgere er noe merkelig. Dog, klart NÅR vi er på besøk vil vi muligens betale endel avgifter og moms på ting vi kjøper i deres land, og OM vi skulle jobbe i deres land er det klart at dere muligens vil beskatte disse inntektene, men utover dette hvilken rett har dere til å beskatte en som bor i Østerrike, eller i Jensenland? Hvorfor er den merkelig? NOrge kan jo belgge utenlandske statsborgere med de skatter og avgifter vi vil når de besøker. Vi gjør ikke det med andre land stort sett nei, men det hindrer oss ikke å gjøre det med dette friborger-"landet". Om ikke annet for pedagogikkens skyld. AtW Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det beste med "friborger-landet" hadde vært at dem hadde blitt invandrere i Norge, dem måtte alså søke oppholdstilatelse, dem måtte ha søkt om arbeidsløyve, dem måtte ha søkt om visum, dem kunne ikke reist hjem kvar dag og det dem hadde arbeidet for utenfor sitt eget "land" hadde dem måtte betale moms og skattet for akkurat som alle andre, men den dagen det skjer dem noe, så er friborger-landet ikke fungerende og det vil falle i stykker. -haha. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er den merkelig? NOrge kan jo belgge utenlandske statsborgere med de skatter og avgifter vi vil når de besøker. Vi gjør ikke det med andre land stort sett nei, men det hindrer oss ikke å gjøre det med dette friborger-"landet".Beklager, hadde inntrykket at du ville beskatte dem når de befant seg i sitt eget land. Beskattning i Norge får dere selvfølgelig gjøre som dere vil. Om ikke annet for pedagogikkens skyld. AtW Altså bør de straffes for å forlate Norge slik at ikke alle gjør det samme Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Beklager, hadde inntrykket at du ville beskatte dem når de befant seg i sitt eget land. Beskattning i Norge får dere selvfølgelig gjøre som dere vil. Altså bør de straffes for å forlate Norge slik at ikke alle gjør det samme De bør se hva de faktisk koster samfunnet ja, så de slipper å leve i en eller annen drømmeforestilling om hvor lite det er. Man kan jo sikkert kalle det en straff, om man ønsker det, jeg ser ikke på det som noen straff å betale for tjenestene man har benyttet. AtW 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 De bør se hva de faktisk koster samfunnet ja, så de slipper å leve i en eller annen drømmeforestilling om hvor lite det er. Man kan jo sikkert kalle det en straff, om man ønsker det, jeg ser ikke på det som noen straff å betale for tjenestene man har benyttet. AtW Ikke jeg heller, og om jeg hadde hatt muligheten med de betingelser du nå har avklarer hadde jeg løsrevet meg umiddelbart fra Norge. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Trodde dette handlet om frihet, men det handler tydligvis om at dere ikke ønsker å betale skatt? 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Trodde dette handlet om frihet, men det handler tydligvis om at dere ikke ønsker å betale skatt? Det er vel strengt tatt du og dine likesinnede som er fortvilte over de tapte skatteinntektene som følger av om folk får sin frihet til å løsrive seg fra Norge som har bragt inn skatt som det viktigste tema for dere i vurderingen. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det er vel strengt tatt du og dine likesinnede som er fortvilte over de tapte skatteinntektene som følger av om folk får sin frihet til å løsrive seg fra Norge som har bragt inn skatt som det viktigste tema for dere i vurderingen. Vi taper nok ikke mye penger på at et få tall av middel-klassen dropper ut, vi merker nok mer at dere slutter å få trygd og utgifter for deres sykdom. 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Vi taper nok ikke mye penger på at et få tall av middel-klassen dropper ut, vi merker nok mer at dere slutter å få trygd og utgifter for deres sykdom. Hva er i så fall problemet? Geir 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 (endret) Hva er i så fall problemet? Geir Problemet kommer i at det påfører mennesket og samfunnet smerter og kostnader som til slutt den vanlige borger må betale for, vi ser jo hvordan samfunn uten velferdssystem fungerer idet noen blir tatt utav arbeid. Les økt kriminalitet. Endret 23. november 2012 av Priim 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå