Gå til innhold

Fikk ikke lov til å melde seg ut av staten


Anbefalte innlegg

Hun er bare en jævla snylter!

Jeg kan vedde rimelig mye på at når hun kommer i pensjonsalder så kommer hun til å benytte seg av den Norske pensjonsordningen. Og om hun får en alvorlig skade eller sykdom så kommer hun helt sikkert til å benytte seg av det norske offentlige helsevesenet. Hun er kun ute etter å slippe å betale skatt.

 

 

- Jeg sier i fra meg retten til å bruke offentlige sykehus, men private sykehus kan jeg selvfølgelig bruke så mye jeg vil.

 

Samfunnet kan deles opp i to grupper:

1. De som er netto skattebetalere (altså betaler inn mer enn de får tilbake). Stort sett de som jobber i det private.

2. De som er netto skattemottagere (altså betaler inn mindre enn de får tilbake). Stort sett de som jobber i det offentlige og deres "klienter"

 

I din verden ser det ut som om det er den første gruppen som er "snyltere"!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes prinsipielt at folk burde kunne få melde seg ut av A/S Norge. Men det er vanskelig å se det for seg i praksis. Når jeg ser noen ligge bevisstløs på gata er jeg vant til å kunne ringe etter ambulansen, uten først å måtte sjekke om vedkommende har norsk pass på seg. Skal vi ha en egen privat ambulansetjeneste som tar seg av slike, eller skal vi utstyre de offentlige ambulansene med kredittkortterminal?

 

Jeg antar at damen vil betale for å gå på gaten i utgangspunktet. Hun er kanskje en av dem som fortsatt vil betale moms, og mener at det er nok til å dekke "ufrivillig" bruk av fellesgodene. Det synes jeg er helt greit. Aller best var det om de fikk sitt eget fylke, og der kunne de bygge og vedlikeholde sine egne veier og sykehus.

 

Geir :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Aldri hørt om at noen har kjøpt det før... Eksempler på folk som har gjort dette?

 

Spansk oppholdstillatelser nå til salgs om du kjøper en leilighet for 160,000 euros:

http://www.cincodias.com/articulo/economia/extranjeros-compren-pisos-160000-euros-obtendran-residencia/20121119cdscdseco_2/#?id_externo_display=03072012-cincodias-dsp-pie-001-cds

http://translate.google.com/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jo hende hun versetter forholdet til familien mer enn avsmaken for staten Norge. Det var mange jøder som ikke flyktet fra Tyskland på 30-tallet også.

Da får hun velge da vet du. Familien eller ingen skatt. Akkurat som at man må betale for en leilighet man flytter inn i for å være i nærheten av familien så må man også betale for de goder man har i det landet man bor i.

 

Hun kommer garantert til å bruke Norske veier, ta imot norsk pensjon, bruke Norsk offentlig helsevesen, bruke Norske offentlige nødtjenester hvis noe skjer, osv. Alt betalt av andre skattebetalere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg synes prinsipielt at folk burde kunne få melde seg ut av A/S Norge. Men det er vanskelig å se det for seg i praksis. Når jeg ser noen ligge bevisstløs på gata er jeg vant til å kunne ringe etter ambulansen, uten først å måtte sjekke om vedkommende har norsk pass på seg. Skal vi ha en egen privat ambulansetjeneste som tar seg av slike, eller skal vi utstyre de offentlige ambulansene med kredittkortterminal?

 

Utgifter pådratt etter læren om uanmodet nødhjelp - negotiorum gestio - vil vanligvis være erstatningspliktige for den i hvis interesse hjelpen ytes. Etterfølgende erstatningskrav vil antageligvis være vanlig (i form av faktura fra sykehus).

Lenke til kommentar

Det kan jo hende hun versetter forholdet til familien mer enn avsmaken for staten Norge. Det var mange jøder som ikke flyktet fra Tyskland på 30-tallet også.

Det var mange jøder som flyktet fra Tyskland også. Hvorfor skal det være verre for denne dama å flykte fra skatt enn det var for jødene å flykte fra Hitler?

Endret av freke
Lenke til kommentar

Ja fy faen, å signere på at man har mottatt dokumenter er så jævlig dumt.

Og du maktet ikke å lese artikkelen eller? Det var en erklæring som lå ved der....

 

Og denne delen er vel ganske tydelig

Hedda Foss Five hadde aldri hørt på maken, men medga at Røiseland hadde mer innsikt i problemstillingen enn hun selv. Samtidig synes hun det var underlig at Røiseland sier i fra seg noe som er ettertraktet, det norske statsborgerskapet.

Ordføreren trodde tydeligvis at hun fraskrev Røiseland statsborgerskapet. Selv om hun selv ikke visste noe om problemstillingen...

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var mange jøder som flyktet fra Tyskland også. Hvorfor skal det være verre for denne dama å flykte fra skatt enn det var for jødene å flykte fra Hitler?

Så igrunnen begikk alle jødene som ble værende i Tyskland selvmord? Det var tross alt deres egen feil at de ikke flyktet om de ikke likte seg i Tyskland, tross alt representerte Hitler folkets vilje, og folkets vilje har alltid rett.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så igrunnen begikk alle jødene som ble værende i Tyskland selvmord? Det var tross alt deres egen feil at de ikke flyktet om de ikke likte seg i Tyskland, tross alt representerte Hitler folkets vilje, og folkets vilje har alltid rett.

Nå kan jeg ikke se at jeg har skrevet ett eneste ord om selvmord :) Hvorfor skal det være verre for denne dama å flykte fra skatt enn det var for jødene å flykte fra Hitler? Siden det øyensynelig var et poeng i favør denne skreppa at jøder ikke flyktet, er det et poeng i hennes disfavør at jøder flyktet. Så hvorfor kan ikke denne dama pakke snippsekken? Eller flytte ned i kloakken, om det er jødesammenligninger som er flavor of the day.

Lenke til kommentar

Og du maktet ikke å lese artikkelen eller? Det var en erklæring som lå ved der....

 

Og denne delen er vel ganske tydelig

 

Ordføreren trodde tydeligvis at hun fraskrev Røiseland statsborgerskapet. Selv om hun selv ikke visste noe om problemstillingen...

Nja, artikkelen sier som følger:

 

- Jeg vet ikke hvordan det vil slå ut i praksis for Røiselands forhold til kommunen eller i større grad staten. Det riktige er for meg å ta det videre til Fylkesmannen, meddeler Foss Five til Telemarksavisa.

Men selv om ordføreren var overrasket og usikker tok hun i mot passet fra Røiseland og skrevet under på en erklæring om at det var gjort.

 

Hun skrevet (sic) under på en erklæring om at det var gjort, altså at hun hadde tatt imot passet, og sa at ut over det måtte hun sende saken videre til fylkesmannen. Slik leser jeg det.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...