olds69 Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei. Sliter med en gammel compaq stasjonær. etter å ha satt opp cc på den har jeg oppdaget at den har hardware styrt apm. etter 30 min uten aktivitet på keyboardet så går den i dvale. Inne i bios er det ikke noen settings for å deaktivere denne funksjonen (tynneste bios jeg noen gang har sett). forsøkte å flashe bios for å se om jeg fikk noen nye options der men heller dårlig med det. så.... CC har ikke apm instalert (og så vidt jeg har funnet ut ikke støtte for det i kernell'en). hvordan kan jeg instalere den og kan apm settes opp uten grafiskgrensesnitt i linux? olds69 Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Ikke at jeg tror det hjelper, men det er vel verdt et forsøk. Har du prøvd modprobe apm? Deretter apmd? Hvis dette ikke funker bruker heldigvis cc nå apt, så du skriver enkelt og greit bare apt-get apmd så burde det gjøre susen (eventuelt apt-cache search apmd dersom du får feilmelding). Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå