Gå til innhold

Test: Panasonic TX-P50GT50Y


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har denne TV'en som Panasonic Viera TX-P50VT50Y ikke har? Jeg spør, siden den inkludert to 3D-briller faktisk er dyrere enn VT50Y.

Litt bedre sortnivå og mindre refleksjoner. Men med prisforskjellen så bør du nok gå for VT50 til 13.890 kr, noe jeg synes er ekstremt fristende selv.

 

Skulle ikke vært lov med plasma tv.

De lager en hel del støy på trådløse forbindelser og ikke minst på radiobandene. Er radioamatør og blir til stadighet forstyrret av dårlig skjermede plasma tv'r.

 

Før i tiden var det regler for sånt, men nå er det ville tilstander.

Hvilke frekvenser er det snakk om her? Før i tiden klaget folk over støyen fra CRT...

 

Plasma blir nok faset ut etter hvert - akkurat som radioamatørene... :)

Før eller siden ja, akkurat som LCD. Frem til noe bedre melder seg så håper jeg at plasma blir værende, men det er ikke selvsagt at den beste teknologien overlever i dagens marked. I dag er det igjen tre produsenter av plasmapaneler: Panasonic som utvilsomt er best, Samsung som har noen greie og noen bra modeller, og LG som har dårlige plasmapaneler. Panasonics ST50 er knallgod i sitt segment, og GT50 og VT50 er knallgode TVer, VT50 er markedets beste TV på bildekvalitet (i riktig belysning) og er et kupp til 14k for 50" og 17k for 55". Endret av efikkan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ikke vært lov med plasma tv.De lager en hel del støy på trådløse forbindelser og ikke minst på radiobandene. Er radioamatør og blir til stadighet forstyrret av dårlig skjermede plasma tv'r.Før i tiden var det regler for sånt, men nå er det ville tilstander.

 

Så du mener at vis jeg går til Elkjøp stiller meg nærmest mulig 10stk plasma tv'er og prøver å koble meg til trådløst nettverk på Elkjøp med en bærbar PC, så finner jeg ikke noen trådløse nettverk? Tvilsom teori... Men bare argumenter/kommenter om du har en teori eller helst praksis... Høres spennende ut: Plasma med Wi-Fi streaming= non-sense??

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående "buzz" fra plasmapaneler, for Panasonics modeller er dette bare hørbart hvis du går helt nær TVen, det skal ikke være hørbart fra sitteavstand og definitivt ikke under bruk. Hvis noen har en plasma-TV med slik støy så er det en produksjonsfeil som vedkommende har krav på å få utbedret. Dette er ikke en svakhet med plasma-TVer.

 

Zlatzman:

Ja GT50 er for dyr sammenlignet med VT50 og ST50, og jeg håper det er fordi den ikke har rukket å justere seg ennå, den har tross alt kommet sent. Og det stemmer at ST50 har svært imponerende fargepresisjon til å være en relativt rimelig modell, samtidig som sortnivået er ganske bra sammenlignet med tidligere lav-serier. Det er ingen tvil om at dette er TV-serien som gir mest for pengene på dagens marked, og ferdig innkjørt og kalibrert er det en kjempeflott TV.

Lenke til kommentar

Så du mener at vis jeg går til Elkjøp stiller meg nærmest mulig 10stk plasma tv'er og prøver å koble meg til trådløst nettverk på Elkjøp med en bærbar PC, så finner jeg ikke noen trådløse nettverk? Tvilsom teori... Men bare argumenter/kommenter om du har en teori eller helst praksis... Høres spennende ut: Plasma med Wi-Fi streaming= non-sense??

Hehe, jeg har faktisk testet en del Wifi på og rundt en 50" VT30 (forrige generasjons toppmodell) der aksesspunktet var i motsatt ende av huset, og jeg kan bekrefte at det var ingenting som tydet på at Wifi ble påvirket ;) I call bullshit!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en plasmaskjerm. Jeg satte på en "voksenfilm" her om kvelden. Satte den på pause for å gå på do. Fikk en melding fra noen kjente og kom på at jeg måtte ha no på butikken. Dro på butikken, hvor jeg møtte en kamerat. Vi spiste og snakket i noen timer. Kom så hjem hvor jeg så at TVen fortsatt stod på pause. Skrudde den så av.

 

Neste dag så kan jeg fortsatt se greia til den mannlige skuespilleren som et svakt bilde. Har prøvd å vaske skjermen med zalo, men det forsvinner ikke. Hva er galt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en plasmaskjerm. Jeg satte på en "voksenfilm" her om kvelden. Satte den på pause for å gå på do. Fikk en melding fra noen kjente og kom på at jeg måtte ha no på butikken. Dro på butikken, hvor jeg møtte en kamerat. Vi spiste og snakket i noen timer. Kom så hjem hvor jeg så at TVen fortsatt stod på pause. Skrudde den så av.

 

Neste dag så kan jeg fortsatt se greia til den mannlige skuespilleren som et svakt bilde. Har prøvd å vaske skjermen med zalo, men det forsvinner ikke. Hva er galt?

 

Du må legge hele driten i vann en times tid. Du har fått en "innbrenning", og må selvsagt bruke sterke saker enn Zalo. Plumbo ovnrens eller Mr.Muscle anbefales.

 

/svarpåtrollpost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en plasmaskjerm. Jeg satte på en "voksenfilm" her om kvelden. Satte den på pause for å gå på do. Fikk en melding fra noen kjente og kom på at jeg måtte ha no på butikken. Dro på butikken, hvor jeg møtte en kamerat. Vi spiste og snakket i noen timer. Kom så hjem hvor jeg så at TVen fortsatt stod på pause. Skrudde den så av.

 

Neste dag så kan jeg fortsatt se greia til den mannlige skuespilleren som et svakt bilde. Har prøvd å vaske skjermen med zalo, men det forsvinner ikke. Hva er galt?

 

 

Et stillbilde av Gerd Liv Valla bør kunne fjerne alle spor etter mannlig opphisselse i løpet av minutter :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har en plasmaskjerm. Jeg satte på en "voksenfilm" her om kvelden. Satte den på pause for å gå på do. Fikk en melding fra noen kjente og kom på at jeg måtte ha no på butikken. Dro på butikken, hvor jeg møtte en kamerat. Vi spiste og snakket i noen timer. Kom så hjem hvor jeg så at TVen fortsatt stod på pause. Skrudde den så av.

 

Neste dag så kan jeg fortsatt se greia til den mannlige skuespilleren som et svakt bilde. Har prøvd å vaske skjermen med zalo, men det forsvinner ikke. Hva er galt?

Det du beskriver er det som mange feilaktig beskriver som "innbrenning" og kommer av at fosforet er ulikt aldret. Ingenting du gjør på utsiden av panelet vil "fjerne" det igjen. Mange plasmaskjermer har et menyvalg for "rensing", som skal jevne ut fosforet, uansett så forsvinner det over tid. Hvilken TV-modell er det snakk om?
Lenke til kommentar

Tidenes troll...

 

Så du mener at vis jeg går til Elkjøp stiller meg nærmest mulig 10stk plasma tv'er og prøver å koble meg til trådløst nettverk på Elkjøp med en bærbar PC, så finner jeg ikke noen trådløse nettverk? Tvilsom teori... Men bare argumenter/kommenter om du har en teori eller helst praksis... Høres spennende ut: Plasma med Wi-Fi streaming= non-sense??

Han har, som NoiSe_NOR påpeker, ikke sagt noe om wifi spesifikt. At plasmaskjermer støyer betyr ikke nødvendigvis at ikke andre signaler kommer gjennom, men de kan påvirkes. Radiofrekvenser, f.eks., kan forstyrres, noe som på analoge signaler kan oppleves som spraking.

 

For wifi vil du uansett neppe merke noe forskjell all den tid mesteparten av trafikken din trolig går via TCP uansett. Støy på wifi-signaler vil neppe medføre annet enn pakketap/korrupte pakker dann og vann, noe TCP håndterer for deg.

 

UDP, som er den andre populære protokollen for internettoverføring, håndterer forøvrig også korrupte pakker. Korrupsjon av pakker medfører høyere responstid da pakkene må sendes på nytt, men er nok kun merkbart dersom det skjer særs hyppig.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Handla en panasonic TX-P65VT30Y for 19' i Mars i år. Ser ingen TV-er i dagens marked som gir tilsvarende verdi for penga. Etter noen måneder med 65' i stua er det uaktuellt å gå tilbake til "reisetv" på 55' eller tilsvarende.

 

Har foreløpig ikke funnet noen LED tv som takler raske sekvenser på samme nivå som en Pana plasmatv. Eneste stedet en LED funker bedre enn plasma er i rom med mye lys. Samsung sine edge led er fine å se på men kan vel neppe kalles high end.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...