St Thicket Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Jeg skal kjøpe meg et 650D, etter at mitt 350D har gjort jobben (og vel så det) i 7 år. Nå er det på tide å fornye seg, og kanskje begynne å ta mer video av barna... Spørsmålet er da hvilket minnekort jeg burde kjøpe. Jeg har lyst til å fleske til med minimum 32GB med det samme, men er usikker på hvilken hastighetsklasse jeg skal kjøpe. Jeg leste en plass at 650D ikke er i stand til å utnytte hastighetsklasse 10, så det var ingen vits i å bruke penger på noe bedre enn 6. Er dette fakta eller sludder? Er det mulig å få tak i klasse 6? Setter pris på dine synspunkter, og gjerne anbefalinger til gode minnekort. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Det skal minimum være class 6 for å ta opp video. Høyere hastigheter betyr at den kjappere er klar til ny dyst etter en lang bildeserie (som bruker _mye_ mer båndbredde enn video), og at det går fortere å overføre bilder og video til datamaskinen. Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 OK. Etter litt mer leting på nett ser jeg at 650D kan utnytt UHS-1 klassen fullt ut... Er det noen merker jeg burde holde meg unna, med tanke på dårlig kvalitet, eller er det meste OK? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Sandisk og Lexar er anerkjente merker som holder spesifikasjonene de lover, de aller billigste kortene kan love mer en det de faktisk holder. Og handler du et billig Sandisk-kort på eBay får du sannsynlig et piratkort som er bare skitt. Jeg bruker stort sett bare Sandisk extreme pro og handler de hos dustinhome.no. Endret 17. november 2012 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Møjkets hejje Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Kjøpte min Sandisk 32GB 45MB/s fra mymemory.co.uk. Veldig fornøyd det kom etter ca to uker. Den gangen kom det under tollgrensen da. Men du kan jo se på et Lexar 32GB 200X Premium Series, det skulle komme under tollgrensen på 200kr. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Jeg har 2stk SanDisk Secure Digital Extreme® HD 64GB og disse funker utrolig bra. Får ekstreme hastigheter med USB 3.0 kortleser og filmer med 100 megabit pr sekund med mitt GH2 uten problemer, selv over 2 timer, altså til det fylles opp Tror det er ca 2 timer film pr 64GB lagring og har ingen problemer med kontinuerlig filming i 2 timer Endret 19. november 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Jeg har 2stk SanDisk Secure Digital Extreme® HD 64GB og disse funker utrolig bra. Får ekstreme hastigheter med USB 3.0 kortleser og filmer med 100 megabit pr sekund med mitt GH2 uten problemer, selv over 2 timer, altså til det fylles opp Tror det er ca 2 timer film pr 64GB lagring og har ingen problemer med kontinuerlig filming i 2 timer Det minnekortet var jo greit priset... Skal vurdere å kjøpe et slikt, sammen med et ekstra batteri. Jeg endte opp med å kjøpe dette kortet sammen med kameraet: http://www.lefdal.com/product/foto-video/minnekort-til-kamera/SAN32GBSDHD/sandisk-32-gb-extreme-hd-video-sdhc-minnekort Ellers er jeg skikkelig fornøyd med kameraet! En skikkelig fornyelse i forhold til det gamle 350D Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Når man kjøper nytt kamerautstyr *that feeling* ---- Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 (endret) oooooo-yeeeaaah! Bildene ble bare SÅ mye bedre! Ikke minst lysten til å ta bilder! EDIT: sånn hvis dere lurte, kjøpte jeg 650D med 18-135mm objektiv. Objektivet er helt suverent når det gjelder fokus. Kjapt og uten en eneste servolyd... Endret 20. november 2012 av St Thicket Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Høres digg ut Har ingen erfaring med det objektivet men 7,5x zoom fra en vidvinkel-ende er jo digg Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 11. april 2013 Del Skrevet 11. april 2013 Kjøpte min Sandisk 32GB 45MB/s fra mymemory.co.uk. Veldig fornøyd det kom etter ca to uker. Den gangen kom det under tollgrensen da. Men du kan jo se på et Lexar 32GB 200X Premium Series, det skulle komme under tollgrensen på 200kr. Sorry for at jeg bumper denne, men det er da vitterlig ikke toll på elektronikk? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Det menes momsgrensa på 200 kroner. Det skjønte du vel. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 Det menes momsgrensa på 200 kroner. Det skjønte du vel. Aaah, det har jeg ikke vær borti faktisk. Har av en eller annen grunn ikke betalt noe moms for ting jeg har bestilt online. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå