oon Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hei. Tenkte jeg skulle prøve meg på å overklokking for første gang, Her er oppsettet mitt INTEL CORE I7 3770K 3.5 GHZ NOCTUA NH D14S GIGABYTE Z77 UD3H Hvor høyt bør jeg stille den om jeg skal bruke det som "standard" hele tiden stabilt uten å presse den for mye? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=NxCPyF-1tTc Han her får den opp til 4.5GHz, og det høres ut som en fin og stabil overklokk med NH-D14. CPU-en i videoen er en i5-3570k, men det er egentlig ikke så stor forskjell. Bare gjør akkurat det samme som videoen. Endret 17. november 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Hyperthreading medfører høyere temperatur ved lik klokkefrekvens. Skrur man av HT er prrosessorene tilnermet like. Jeg anbefaler en balanse mellom klokkefrekvens og effekt over høyest mulig frekvens. Endret 17. november 2012 av BadCat Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Men tviler allikevel på at 4.5GHz blir for mye med en NH-D14 =) Lenke til kommentar
oon Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Ok, sikkert dumt spørsmål men er det noe forskjell fra å overklokke ifra biosen og programmet som følgte med (easy tune 5 eller noe sånn). Forresten prosessoren min er 3.5ghz men når jeg går inn på systemegenskaper står det at den er 3.9ghz uten at jeg har gjort noe med den hvorfor det? Btw; rambrikkene mine står på 1333mhz ifølge "easytune" programmet bør jeg stille de opp til 1600mhz da jeg har 1600mhz rambrikker? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 i7-3770k har en turbo boost (eller noe i den duren). En slags innebygd automatisk overklokkingsfunksjon. Men den overklokker bare litt. Hvis du vil noe høyere må du gjøre det selv. Det finnes en del sånne overklokkingsprogrammer. Jeg har alltid gjort det i bios, men tror ikke det er noe problem med OC programmer så lenge du ikke går veldig høyt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå