Gå til innhold

Dell XPS 13; hvilken bør jeg gå for?

hp85

Anbefalte innlegg

Vurderer Dell XPS 13, men er usikker på hva som er best deal.

netonnet.no har http://www.netonnet....13/170123.5055/, mens jeg på http://www.dell.com/...13-l321x-mlk/fs så på den til venstre, den billigste. Forskjellen på disse to synes i hovedsak å være prosessoren og skjermortet. Prisforskjellen er 2k.

Er Intel® Core™ i5-3317U prosessor og Intel® HD 4000 verdt å betale 2k mer for enn Intel Core i5-2467M og Intel HD 3000 (og eventuelle andre forskjeller dere måtte finne)? Disse grafikkortene er jo ikke akkurat noe til å game med uansett, så forskjellen blir vel ikke så merkbar? Samme med prosessorene, de er vel ganske like?

Takk for svar

Endret av hp85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan sammenligne min MacBook Air med i5-2557M (+HD3000) mot min søsters med i5-3427U +hd4000 og du merker fint lite forskjell. Hvis du skal spille vil hd4000 gi et par ekstra fps.

Noen grunn til at du velger dell?

Det ser ut for meg som at dell xps er blant det dårligste av ultrabooks i forhold til pris.

Skjermen er blant de dårligste i segmentet og i følge reviews er trackpad of keys dårligere enn konkurentene.

For prisen til Gen3 XPSen får du bedre skjerm evt større ssd hos f.ex Asus.

Tilog med MacBook Air koster mindre en Dell XPS 13 og da får du en langt bedre skjerm og trackpad, i tillegg til bedre prosessor.

Se den store tested av ultrabooks her:

http://www.hardware.no/artikler/ultrabooker/114242

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tenker Dell er at jeg har hatt en del Dell tidligere, og har vært fornøyd. Sikkert mye annet bra på markedet også, men har veldig sansen for den nye XPS 13. Har lest en del tester med denne, og da har den kommet bra ut. Prisen er, som du sier, en av de negative sidene. Linken du viser til, er med Dell 14 Inspiron, som er et ganske annet konsept (mye billigere): Vet ikke om den og XPS 13 har mye til felles, så jeg vet ikke om de er sammenlignbare. Mulig de er det. Prisen er i alle fall ganske ulik, 5k mot 10k.

Ser ut som om den på netonnet.no er den første utgaven av XPS 13, og den på dell.no til over 10k er en litt oppdatert versjon.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at XPS ikke var i den testen, men det var mange andre ultrabooker der.

Dinside.no er vel like gode tips som du får spådamene du finner under annonseseksjonen i Dagbladet.

Jeg har selv veldig gode erfaringer med Dell, og jeg har en 2004 modell Dell Optiplex som har kjørt som server her 24/7 siden 2008, i tillegg til å ha vært i desktopbruk fra 2004-2008.

Det er sikkert en helt ok maskin, men du betaler 2000kr mer for den enn om du kjøper Asus/Samsung/HP, som gjør det minst like godt på tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...