ilpostino Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 Verdens beste. Jeg har funnet Pasteis de Nata (en kopi av Paisteis de Belém en finner over alt i Portugal) i Singapore og London men de er ganske langt unna the real McCoy for å si det mildt. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Etter det jeg har lært er grensen "leverpostei". Da grensen for hva som regnes som flytende. Men som andre har vært inne på praktiseres reglene forskjellig. Uansett skal de stort sett går greit for damene å holde leppestiften utenfor literen med flytende væske. Andre spennende objekter å ta med gjennom sikkerhetskontrollen er skrubits. Disse står ikke på noen form for forbudsliste, men på enkelte flyplasser har de fått for seg at slikt er farlig. Og før noen kommer med at de har hatt slike med seg. Jeg hadde, som ukependler, et lommesett liggende i PC-bagen i ukevis før en vakt som var ny i jobben så det på gjennomlysningen og da var det ingen bønn. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Husker de ble veldig forvirret da jeg hadde med et sett med umbraco-nøkler som jeg hadde liggende i sekken. Har mange ganger opplevd at noen jeg har hatt med i titalls sikkerhetspasseringer plutselig er helt forbudt i et annet EU-land. Umbraco-nøkler fant visst tyskerne ikke i manualen sin så de ble helt forvirret, til slutt fikk jeg beholde den. En draqe ble jeg derimot resolutt fratatt selv om den ikke inneholdt noen deler som burde være forbudt: hyssing, plastduk on noen trespiler. Endret 19. november 2012 av robertaas Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Reiser kun med en en liten(håndbagasje) sekk, den veier 5 kg med alt innhold, uansett hvor lenge jeg blir borte eller hvor jeg drar. Ting kan alltid kjøpes. Engangshøvler har jeg alltid med meg i sekken, merkelig at de aldri har nevnt noe om det? Nistepakke har jeg også i sekken, 4 skiver med egg, hender jeg ikke spiser den, men den går allikevel gjennom alt av kontroller, trodde egg var fyfy å ta med seg inn i andre land? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Fantastisk at de reagerer på ting som umbraco-nøkler, men lar låsekabler til datamaskiner gli rett gjennom. Det skal ikke mye fantasi til for å gjøre det om til et våpen du kan kvele noen med. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Jupp, essensen i mitt tidligere poeng. Hadde en topptrent kakespesialist virkelig hatt lyst kunne han nok skapt store problemer med kremkakene sine også Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Engangshøvler har jeg alltid med meg i sekken, merkelig at de aldri har nevnt noe om det? Nistepakke har jeg også i sekken, 4 skiver med egg, hender jeg ikke spiser den, men den går allikevel gjennom alt av kontroller, trodde egg var fyfy å ta med seg inn i andre land? Engangshøvler er lov, det er tradisjonelle barberblad man ikke får ha med seg. Egg kan kanskje overføre sykdommer, men slikt er ikke sikkerhetskontrollen opptatt av. De har et skjema som følges på så pinlig firkantet og gjennomført idiotisk vis som mulig. Forhåpentligvis får de snart oppgradert scannerne rundt omkring så vi igjen kan dra med væsker ombord, men idiotien i dette sikkerhetsteateret er det tydeligvis ingen med makt som har baller til å opponere mot. Ynkelige feiginger. Lenke til kommentar
Chris.Naess Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Da er det lov å medbringe kaker over da? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 tydeligvis. eller så er Portugisere så slappe at de synes dt er greit turister tar med de mest kjente kakene dere hjem. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå