Gå til innhold

Ta med småkaker i håndbagasjen

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter det jeg har lært er grensen "leverpostei". Da grensen for hva som regnes som flytende. Men som andre har vært inne på praktiseres reglene forskjellig.

Uansett skal de stort sett går greit for damene å holde leppestiften utenfor literen med flytende væske.

Andre spennende objekter å ta med gjennom sikkerhetskontrollen er skrubits. Disse står ikke på noen form for forbudsliste, men på enkelte flyplasser har de fått for seg at slikt er farlig. Og før noen kommer med at de har hatt slike med seg. Jeg hadde, som ukependler, et lommesett liggende i PC-bagen i ukevis før en vakt som var ny i jobben så det på gjennomlysningen og da var det ingen bønn.

Lenke til kommentar

Husker de ble veldig forvirret da jeg hadde med et sett med umbraco-nøkler som jeg hadde liggende i sekken. Har mange ganger opplevd at noen jeg har hatt med i titalls sikkerhetspasseringer plutselig er helt forbudt i et annet EU-land. Umbraco-nøkler fant visst tyskerne ikke i manualen sin så de ble helt forvirret, til slutt fikk jeg beholde den. En draqe ble jeg derimot resolutt fratatt selv om den ikke inneholdt noen deler som burde være forbudt: hyssing, plastduk on noen trespiler.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Reiser kun med en en liten(håndbagasje) sekk, den veier 5 kg med alt innhold, uansett hvor lenge jeg blir borte eller hvor jeg drar.

Ting kan alltid kjøpes.

Engangshøvler har jeg alltid med meg i sekken, merkelig at de aldri har nevnt noe om det?

Nistepakke har jeg også i sekken, 4 skiver med egg, hender jeg ikke spiser den, men den går allikevel gjennom alt av kontroller, trodde egg var fyfy å ta med seg inn i andre land?

Lenke til kommentar

Engangshøvler har jeg alltid med meg i sekken, merkelig at de aldri har nevnt noe om det?

Nistepakke har jeg også i sekken, 4 skiver med egg, hender jeg ikke spiser den, men den går allikevel gjennom alt av kontroller, trodde egg var fyfy å ta med seg inn i andre land?

Engangshøvler er lov, det er tradisjonelle barberblad man ikke får ha med seg. Egg kan kanskje overføre sykdommer, men slikt er ikke sikkerhetskontrollen opptatt av. De har et skjema som følges på så pinlig firkantet og gjennomført idiotisk vis som mulig.

Forhåpentligvis får de snart oppgradert scannerne rundt omkring så vi igjen kan dra med væsker ombord, men idiotien i dette sikkerhetsteateret er det tydeligvis ingen med makt som har baller til å opponere mot. Ynkelige feiginger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...