KroenenKarl Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Hei, Har en pc fra Multicom, W150E som kom i sommer, så har hatt den i 4 måneder ca. Jeg bruker pcen til skole(går på IT skole og eksamen er rett rundt gjørne så MÅ ha pcen klar) og gaming, og det funker fett. Men i dag skjedde det noe: Vifta begynte helt ut av det blå å bråke som en støvsuger, som om noe gjorde at den gikk fortere enn det den skal. Når dette skjedde hadde jeg ingen spill oppe. I tillegg kommer det piping fra Bios/hovedkort(?) som piper omtrent hvert sekund og det er pip som varer i ca 1 sekund. Kan minne litt om lyden til en anleggsbil som rygger når den pipelyden kommer. Pipelyden kommer selvfølgelig bare når det med vifta skjer. Det har skjedd 3 ganger idag, nå lot jeg den stå å kjøle seg ned, og den har ikke pipet på 1 time. Men jeg har på følelsen av at om jeg kjører et spill så kommer det til å pipe og vifta vil lage en helvetes ubehagelig høy lyd. Min konklusjon er kanskje at vifta som sitter over CPU'en er litt løs noe som gjør at vifta må jobbe raskt? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 18. november 2012 Forfatter Del Skrevet 18. november 2012 bump? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå